Welke stofzuiger voor een camper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Welke stofzuiger voor een camper?



Bericht door Huub56 »

Wij hebben in de nieuwe camper (Rapido) een centrale aansluiting onder de koelkast waar je de stofzuigerslang in kunt steken en dan gebruiken. Was een extra ivm 60 jarige editie van Rapido. Zou hem zelf niet als optie bij bestellen als hij er niet in zat, is natuurlijk wel decadent maar het zit er nu eenmaal in.
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Welke stofzuiger voor een camper?



Bericht door ariedekreij »

ariedekreij schreef:
ma 15 nov 2021, 12:07
Koop er een met een hepa filter! Dat zorgt ervoor dat het opgezogen materiaal niet rondgeblazen wordt. Wij hebben een Xiaomi(mogelijk schrijf ik het merk niet helemaal goed) gewoon omdat die zo’n filter heeft, een grote en een kleine borstel heeft, net zo goed werkt als een Dyson maar vooral omdat we precies een plekje hadden waar we hem konden ophangen en aan de lader doen
https://www.bol.com/nl/nl/p/roidmi-s1e- ... JAQAvD_BwE
Dezwe bedoelde ik.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Welke stofzuiger voor een camper?



Bericht door Face »

Hier een Shark kruimeldief in de camper..... geweldige zuigkracht.....niet goedkoop maar dan heb je ook wat.(119,00 euro met 1 accu en 129,00 euro met 2 accu's)
Bijlagen
384x840.jpg
384x840.jpg (36.33 KiB) 1115 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Face op do 18 nov 2021, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rvpost
Berichten: 155
Lid geworden op: za 05 nov 2011, 12:08
Locatie: Ronse / België

Re: Welke stofzuiger voor een camper?



Bericht door rvpost »

We hebben ook een kleine ( herrie) stofzuiger op 230volt. Gebruiken die zelden. Vloer is zeil en gebruiken meestal een zwiffer als we onderweg zijn. Af en toe even dweilen.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Welke stofzuiger voor een camper?



Bericht door TestCase »

Wat een verschillen weer, loopt van €10, tot €??? om dat vloertje te zuigen en iedereen is overtuigd van haar of zijn gelijk.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8253
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Welke stofzuiger voor een camper?



Bericht door hurktoilet »

Valt wel mee, dat overtuigd zijn van eigen gelijk. Ts vraagt tips, en krijgt die logischerwijze op basis van eigen ervaringen van andere forumleden. Ik heb goede ervaringen met type X, dus vertel ik dat. Is type X daarmee volgens mij beter dan type A of Q of Z? Geen idee, want daar heb ik geen ervaring mee en ik heb gezien mijn ervaringen met type X ook niet de behoefte om die uit te proberen. Misschien dat uit een objectieve test wel komt dat er betere, goedkopere oplossingen zijn. Bovendien zijn er in tussentijd vermoedelijk nieuwe modellen op de markt gekomen, waar ik nooit naar gekeken heb.
Maar ik ben hier tevreden mee, dat is alles wat ik kan zeggen. En ik heb een donkerbruin vermoeden dat dat voor de meeste anderen voor hun keuze ook geldt.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1397
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland

Re: Welke stofzuiger voor een camper?



Bericht door rollercoaster »

Als we langer weg gaan nemen we gewoon de Dyson van thuis mee , voor korte tripjes doen we als we weer thuis zijn.
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
Gebruikersavatar
marchugo
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 12:28

Re: Welke stofzuiger voor een camper?



Bericht door marchugo »

hathi schreef:
zo 14 nov 2021, 11:39
Ik heb de kleinste stofzuiger,die er bestaat,al gebruik ik hem maar zelden 18x6cm,gebruikt geen stroom,en hoeft maar af en toe geledigd te worden,wij zijn niet zo,n vuil makers,en mijn vrouw dweilt iedere morgen de vloer,dus altijd proper :crazy: 879EEFDA-CD69-48E0-B28A-6252231B6383.jpeg8F12190E-C122-4503-9596-B91E020AA297.jpeg9EFBD409-CC43-4738-9423-34F0A0716FB6.jpeg je staat verstelt,hoe goed het werkt,voor zo,n simpel ding
@Hathi,

Waar vind ik zo'n handveger? Google helpt mij niet.

Marc.
MAGEIA LINUX: het veilige en voor leken gemakkelijke pc-besturingssysteem.
www.mageia.org
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6332
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Welke stofzuiger voor een camper?



Bericht door rongreven »

Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
marchugo
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 12:28

Re: Welke stofzuiger voor een camper?



Bericht door marchugo »

Die had ik gezien. Maar op de foto van Hathi staat de merknaam Rapido. Misschien is die inmiddels al uit produktie?

Marc.
MAGEIA LINUX: het veilige en voor leken gemakkelijke pc-besturingssysteem.
www.mageia.org
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Welke stofzuiger voor een camper?



Bericht door hathi »

Marc…..gekocht jaren terug op de Flohmarkt a/d Moezel, werkt ongelooflijk goed en die v Bol.com lijkt er goed op ……….ben er NU ! in Traben zie ik er geen mss elders?
Hans
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2633
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Welke stofzuiger voor een camper?



Bericht door jan- »

Wat sommigen allemaal niet meeslepen. Mijn gangpad kan ik zittend vegen (wel af en toe even verzitten) en dan veeg je het zo de deur uit. Ik heb een mini stoffer en blik. Zoiets als https://www.2cheap.nl/stoffer-en-blik-m ... 84567.html Maar het "blik" gebruik ik dus niet. Af en toe klop ik de mat (waar je de schoenen op kan vegen) even uit tegen een paal of zo.

Het hoeft van mij ook niet brandschoon te zijn. Als je binnen b.v. slippers draagt worden je voeten ook niet vuil. Het is vakantie, dan hoef je toch niet elke dag te dweilen? Met een vochtig keukenrolpapiertje een vlek verwijderen werkt ook.

Zo'n handkruimelveger ken ik vooral van vroeger. In een restaurant met tafelkleden werden daarmee de kruimels opgeveegd. De serveerster veegde toen langs een stuk toast heen. Toen iemand met een glimlach op dat stuk toast wees, liet ze zich niet gek maken en sloeg er op zodat het verkruimelde en veegde ze het als nog op. :-)
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Welke stofzuiger voor een camper?



Bericht door Kroppie »

ik had in mijn camper een kurkvloer gelegd, op zo,n manier dat de vloer bij de deuropening precies even hoog lag als de drempel de drempel van de deur, met vegen alles zo naar buiten, en thuis weer eens een dweil over de vloer en de rest een natte lap, schoon, niet te moeilijk doen/denken
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Welke stofzuiger voor een camper?



Bericht door Zonneke »

Stoffer en blik, dweiltje of stukje keukenrol nat maken zijn geen handige combinaties met tapijt in de camper.
Daar heb je toch wel een stofzuigertje voor nodig. :mrgreen:
Plaats reactie