Automatisch aan/uit android smartphones

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15350
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Automatisch aan/uit android smartphones



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik hoop niet een hele hoop reacties te krijgen van, ik doe het zus en je moet het zo doen, want de praktijk heeft geleerd dat mijn methode het enige doeltreffende middel is tegen, voor mij, ongewenste effecten.

Tot op heden heb ik altijd een Wolfgang telefoon in gebruik gehad met Android 4.2 en deze heeft een aantal leuke opties.
1. Je kunt tijdens het bellen op de recorderknop drukken en telefoongesprekken opnemen. Er zijn app's, maar deze kunnen de gesprekken niet zo goed opnemen van wat er aan de andere kant gezegd wordt.
2. Je kunt dit toestel op een tijdschema automatisch aan of uit zetten. Ook hiervoor zijn app's, maar de meeste werken alleen maar met een geroot toestel of ze werken niet altijd geheel betrouwbaar omdat de hun tijdschema niet van de telefoon zelf gebruiken, maar van internet halen.

Van mijn Wolfgang is de accu overleden. Daar kom je dus pas achter als het te laat is om nog een nieuwe accu te bestellen. Gelukkig wist ik een forumlid die een dergelijk toestel in de la had liggen en die ik dus kon overnemen. De inzet van dit toestel werkt prima, dus er is niet veel "nood aan de man".

Maar, een ander forumlid en vriend die weet waar ik mee bezig ben, tipte mij over de Huawei P20 Lite. Bij dit toestel zou de automatische aan/uit schema instelling weer in het toestel zitten. Het schijnt bij Oreo en Pie weer te werken.
Schermafbeelding 2021-11-13 005950.gif
Schermafbeelding 2021-11-13 005950.gif (34.53 KiB) 584 keer bekeken
Nu wil ik wel tzt een nieuwer toestel kopen. Maar ben benieuwd in welke toestellen deze functie nog meer zit.

Dus beste leden met een beetje kennis, kijk eens in de instellingen van uw menu of jouw toestel deze functie ondersteund. Ik zou het graag willen weten.
Oh en nogmaals, alleen dus de Android toestellen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Automatisch aan/uit android smartphones



Bericht door travelscout »

Paul.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Automatisch aan/uit android smartphones



Bericht door Zwerfsteen »

In mijn Huawei P Smart 2019 zit die functie ook.
Misschien wel in alle Huawei's.

Instellingen - toegankelijkheidsfuncties - geplande in- en uitschakeling.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Automatisch aan/uit android smartphones



Bericht door Zonneke »

De OnePlus Nord heeft die mogelijkheid ook. Elke nacht automatische uitschakeling tussen 0.00 en 05.00.
Handig in de camper wanneer je weer eens midden in de nacht wakker wordt.
Foon ligt langs je en wanneer deze uitgeschakeld is nog geen 5 uur.
Nog even maffen dus. :-B
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Automatisch aan/uit android smartphones



Bericht door henk en lila »

Dat is ook beschikbaar op mijn Chinese Android 10 (Umidigi Bison) en het werkt prima. Uiteraard na de automatische opstart wel de sim pin nog ingeven (of die uitzetten).
In de Motorola met Android 11 van mijn vrouw kon ik het niet zo snel vinden (te weinig tijd, ze was er zelf druk mee).
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
duikie01
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 24 nov 2019, 13:12

Re: Automatisch aan/uit android smartphones



Bericht door duikie01 »

In mijn Oppo94A van 2021 zit het ook. (in/uitschakelen plannen).

André
Op weg met onze Roller Versilia, voorlopig in Nederland
Peterr
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 16 dec 2013, 14:41
Locatie: Schagen

Re: Automatisch aan/uit android smartphones



Bericht door Peterr »

Op de Samsung S10 met Android 11 zit onder Algemeen beheer => Resetten => Automatisch opnieuw opstarten op ingestelde tijden (Uw telefoon wordt automatisch opnieuw opgestart binnen 1 uur van de tijd die u hebt ingesteld). :-B
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Automatisch aan/uit android smartphones



Bericht door Camperic »

Hoe kan een telefoon die écht uit is zonder externe actie worden getriggerd om opnieuw op te starten? :think:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Gijs68
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 30 aug 2021, 22:13
Locatie: Barneveld

Re: Automatisch aan/uit android smartphones



Bericht door Gijs68 »

Mijn huawei p30 pro heeft het ook. Maar ik gok dat je niet voor Huawei gaat kiezen in het vervolg gezien die geen android meer krijgen
Groet Gijs

Possl Roadcruiser Revolution / Fiat Ducato maxi 2.3MJ 4,25T 160Pk Euro6 automaat
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Automatisch aan/uit android smartphones



Bericht door TestCase »

Niet! Telefoon is dus niet echt uit maar in diepe slaap.
Laptops en desktops kennen dit trucje ook.

Pas wel op met evt. aanschaf van huawei, deze gebruiken nu eigen besturingssysteem en eigen appstore. (Kan een probleem zijn voor sommige toepassingen.)

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15350
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Automatisch aan/uit android smartphones



Bericht door Hoofdnoorman »

Tot nu toe, Geweldig mensen! :thumbup: :thumbup:

Ik hoop dat er nog meer even willen kijken maar hier heb ik erg veel aan.

Zelf heb ik een S9 van Samsung in gebruik en deze kent de optie niet. Ik ga straks wel even kijken of de routine die is gegeven voor de S10 toepasbaar kan zijn.

Het is overigens wel van belang dat de instellingen in het bedrijf, ik doel bijvoorbeeld op het aan staan van Mobiele Data en Bluetooth, ook weer automatisch over genomen worden.

EDIT: Toch meteen even gekeken: De routine van de Samsung S10 is niet toepasbaar, helaas.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Automatisch aan/uit android smartphones



Bericht door henk en lila »

Instellingen kwamen keurig mee op zoals wifi wel of niet aan, bluetooth en mobiele data. Net als bij een normale handmatige herstart die ik af en toe bewust doe. Maar dan moet je dus wel je beveiliging middels pin of veegpatroon uitzetten anders heb je alleen een nood start met alleen noodbellen. En geen data.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Automatisch aan/uit android smartphones



Bericht door TestCase »

Ooh en mijn Xiaomi Mi 10T 5G ondersteund het ook onder 'Beveiliging'. (Android 11) Wist ik niet eens, maar er zijn ook zoveel instellingen.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Automatisch aan/uit android smartphones



Bericht door Gino608D »

Ik heb een Oneplus Nord en daar blijkt het dus inderdaad ook in te zitten. De telefoon gaat overigens niet helemaal uit, want anders gaat ie natuurlijk niet meer aan. Ik weet niet waarvoor je het wil gebruiken.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Plaats reactie