Elektrische camper?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Elektrische camper?



Bericht door Meine »

Zaken als elektrische campers zijn slechts symptoom bestrijders en lossen weinig op. Geen vlees meer eten, niet meer vliegen, je huis niet meer betaalbaar warm kunnen krijgen, het zit er allemaal aan te komen.

De oplossing van de problemen is veel basaler en maar weinig politici durven daar naar te kijken. De oorzaak van alles ligt in de massale overbevolking wereldwijd en in Nederland in het bijzonder.

Begin 50er jaren van de vorige eeuw werd er gesteld dat Nederland vol raakte, het land liep naar de zes miljoen inwoners. Nederlanders werden vriendelijk doch dringend gevraagd te emigreren naar Canada, Australië en Nieuw Zeeland.

Wat is er sindsdien gebeurd? De gezondheidszorg is sterk verbeterd en de sterfte nam af. Kerkelijke visionairs verboden hele continenten de voorbehoedmiddelen. Regeringen moedigen het krijgen van kinderen aan om de vergrijzing te keren.

Totdat we nu uitgekomen zijn bij een situatie waarbij de wereld uit z'n voegen barst. Energie, grondstoffen en voedsel worden schaarser en schaarser. Het feit dat je mens bent betekent dat je ten koste van ander leven op deze planeet je plek opeist. En dat 8 miljard keer, in de "postzegel" Nederland inmiddels 18 miljoen keer.

Hoe argeloos is het om te denken dat je met elektrische campers dit probleem oplost. Over een aantal jaren zitten we op 9 miljard wereldwijd en 20 miljoen inwoners in Nederland. En wij maar denken dat we het goed doen met onze elektrische camper. Met een elektrische camper leg je een groot beslag op de inmiddels schaarse grondstoffen, de fabricage kost veel energie en daar waar je met dat ding naartoe rijdt wordt de stroom vaak fossiel opgewekt. Wake up, ook met een elektrische camper ben je niet goed bezig.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Elektrische camper?



Bericht door Cee Pee »

Geef het goede voorbeeld zou ik zeggen en meldt je vandaag nog aan voor preventieve ruiming. :lol3:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80318
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Elektrische camper?



Bericht door Dafluc »

Hoeveel zin heeft dit verhaal dan? Als de mens al niet een spuitje wil waarmee hij gezond kan blijven. Wil jij hem aan een andersoortig spuitje krijgen? Als je iemand al niet mag dwingen bij een pandemie een spuitje te nemen. Wil jij de mens tegen zijn zin onvruchtbaar maken? Als je van iedere oplossing die wel mogelijk is en die een beetje bijdraagt een groot probleem maakt kom je inderdaad geen stap verder. De elektrische camper is daar een voorbeeld van. Het kan een stukje van de oplossing zijn. Maar velen kunnen alleen maar de beren op de weg benoemen. Of ontkennen het hele probleem. Ben je ook klaar.
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Elektrische camper?



Bericht door AadenAnke »

Als je kijkt naar het OV daar werden de eerste stappen gezet met een alternatief voor diesel, LPG, LNG, elektrisch en nu waterstof. Dat laatste is gewoon elektrisch met een eigen stroom opwekking er boven of op een aanhanger erachter. Nu hebben ze dat de laatste jaren flink door ontwikkeld en beginnen nu aan een flinke eindsprint. De transportsector is nu ook aan het begin en over een paar jaar zal dat beter toepasbaar worden en daarna ook een bredere invoering krijgen. In de tussentijd zal er veel infrastructuur gebouwd moeten worden waarschijnlijk met veel nationale en Europese subsidie daarna zullen er vast campers komen die bruikbaar zijn voor ons. Diegene die verwacht dat het over 5 jaar zover is lijkt mij te optimistisch diegene die denkt dat dat pas over 30+ jaren zover is dat is een echte pessimist. Verandering is geen ramp! Stel je eens voor die heerlijke frisse lucht die je midden in het bos of aan de kust inademt kan je straks ook inademen in elke grote stad dat is lekker toch?

Gr Aad
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Elektrische camper?



Bericht door Meine »

@Dafluc, oplossingen zijn niet aan mij, daar hebben we mensen voor "gekozen". Ik heb slechts een beeld geschetst zoals ik het zie vanuit een naar mijn beleving vrij machteloze situatie. Ikzelf doe ook mee aan de oplopende problematiek, ik ben gered door de medische wetenschap, en ik heb drie kinderen.

Beren op de weg? Onder welke steen heb jij gezeten de laatste jaren? Vele uitgestorven diersoorten, klimaatprobleem enz, enz. Noem jij dat beren op de weg? Over beren gesproken, met de ijsberen is het binnen tien jaar ook gebeurd hoor.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80318
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Elektrische camper?



Bericht door Dafluc »

Beren op de weg van de elektrische camper Meine. Iets wat een beetje lijkt op een oplossing bij voorbaat al afschieten.
Afbeelding
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Elektrische camper?



Bericht door Meine »

Oplossingen liggen in minder consumeren, niet in ietsjes anders investeren zodat slechts het geweten gesust wordt, maar wat onder de streep weinig brengt.
Gebruikersavatar
Regent L
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 11:41
Locatie: Holten

Re: Elektrische camper?



Bericht door Regent L »

In het tijdschrift Freelife van ACSI staat een beschrijving met foto's van deze camper.

Formaat 7,20 m lang 2,20 m breed en 1,83 m hoog, met dak omhoog 2,54 m hoog.
Standaarduitrusting: bank, keuken, bed, douche en toilet.
Indrukwekkender vind ik deze cijfers:
Masa 1700 kg
Accu capaciteit 60 kwh
Actieradius met zon 730 km, zonder zon 600 km
Topsnelheid 120 km/u

Ze zijn er mee naar Zuid Spanje gereden maar helaas vertelt het verhaal niet hoelang ze er over gedaan hebben en wat ze allemaal mee genomen hadden.

Het is natuurlijk een prototype maar het geeft wel aan welke richting het op zou kunnen gaan.Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80318
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Elektrische camper?



Bericht door Dafluc »

Ze hebben onderweg de nodige instanties bezocht. Dus de duur van de trip valt daardoor langer uit. Ze hebben ook niet alle kilometers op eigen stroom afgelegd. Dat waren er uiteindelijk maar 2000. Maar ze hebben wel laten zien dat het technisch allemaal mogelijk is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Elektrische camper?



Bericht door Cee Pee »

Er zal toch nog een hoop moeten veranderen voor je met zoiets als fatsoenlijke camper gezien wordt.
Voorlopig lijkt het meer op een gemoderniseerde vouwwagen, en uitsluitend geschikt voor zonnige oorden.
En dan moet je geen kouwe nachten hebben.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Elektrische camper?



Bericht door Peter LMC »

Het is leuk wat ze ontworpen hebben.
En de media aandacht hebben ze ook gehaald.
Maar, de elektrische camper bestaat al jaren.
Zonnepaneel camper.JPG
Zonnepaneel camper.JPG (42.25 KiB) 121 keer bekeken
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Elektrische camper?



Bericht door Will »

Aloys schreef:
vr 12 nov 2021, 21:50
Geïndoctrineerd, geneuzel, klimaatfanatici, idealen.

Heftig topic zo, zeker ook geen voorstander van vaccinatie? Wel (klein)kinderen? Ik niet, maar ik maak me dan wel plaatsvervangend zorgen om die van jou. Wanneer hun huizen door rivier- en zeespiegelstijgingen in de toekomst onder water komen te staan. Ik ben ergens blij dat ik niet jong meer ben, in deze tijd. Ik zou zeker verhuizen naar Oost-Nederland! (Oh, dát heb je al voor elkaar!)
Om het elektrisch rijden wat te nuanceren mijn zoon rijd een Audi E-tron en gebruikt net zoveel stroom als een huishouden in twee dagen je zou haast denken dat de lobby van Eneco best goed gelukt is.
Vattenfals betaal geen knopie belasting in ons land maar plaats overal windmolens met de smoes dat dit voor de locale bevolking is maar ze bedoelen datacenter die daar mee aan de haal gaan.
In Kongo wordt kobalt gedolven voor de produktie van accu's waar de bevolking wordt onderdrukt en verkracht om hun mijnen te beschermen want de bevolking zou daar ook van willen profiteren maar krijgt geen cent het verdwijnt in de zakken van de rebellen.
In Chili worden kleine boeren verdreven om het land uit te graven om daar accu zuur in te mikken van meneer Tusk (Tesla)want het moet ergens heen.
Wij zijn goed voor het millieu zolang de rotzooi maar buiten de deur (grens) blijft

Mvrgr.Wil die vier keer gevaccineerd is en zes lieve kleinkinderen heb en daar zuinig op is maar wel op een eerlijker manier.
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Elektrische camper?



Bericht door Meine »

Ik denk dat een belichting van alle aspecten van de elektrische camper de kwaliteit van een topic alleen maar verhoogt. Blijkbaar roept het benoemen van de niet wenselijke aspecten hier weerstand op.
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Elektrische camper?



Bericht door Pilha »

Meine schreef:
zo 14 nov 2021, 9:17
Zaken als elektrische campers zijn slechts symptoom bestrijders en lossen weinig op. Geen vlees meer eten, niet meer vliegen, je huis niet meer betaalbaar warm kunnen krijgen, het zit er allemaal aan te komen.

De oplossing van de problemen is veel basaler en maar weinig politici durven daar naar te kijken. De oorzaak van alles ligt in de massale overbevolking wereldwijd en in Nederland in het bijzonder.

Begin 50er jaren van de vorige eeuw werd er gesteld dat Nederland vol raakte, het land liep naar de zes miljoen inwoners. Nederlanders werden vriendelijk doch dringend gevraagd te emigreren naar Canada, Australië en Nieuw Zeeland.

Wat is er sindsdien gebeurd? De gezondheidszorg is sterk verbeterd en de sterfte nam af. Kerkelijke visionairs verboden hele continenten de voorbehoedmiddelen. Regeringen moedigen het krijgen van kinderen aan om de vergrijzing te keren.

Totdat we nu uitgekomen zijn bij een situatie waarbij de wereld uit z'n voegen barst. Energie, grondstoffen en voedsel worden schaarser en schaarser. Het feit dat je mens bent betekent dat je ten koste van ander leven op deze planeet je plek opeist. En dat 8 miljard keer, in de "postzegel" Nederland inmiddels 18 miljoen keer.

Bericht door Pilha » za 13 nov 2021, 13:54
De uiteindelijk enige oplossing wordt zorgvuldig gemeden: geboortebeperking.
Potentieel bevolkingsaantallen regulerende epidemieen zoals Ebola, HIV, Covid-19 zijn, minofmeer, onder controle.
Wie nu nog kinderen op de wereld zet, of een huisdier neemt, doet vrolijk mee aan het verder plunderen van deze planeet

Dat hele verhaal had je je kunnen besparen. Gewoon op blz 1, ja, in dit topic.
Plaats reactie