Elektrische camper?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Elektrische camper?



Bericht door Meine »

Cee Pee schreef:
zo 14 nov 2021, 9:42
Geef het goede voorbeeld zou ik zeggen en meldt je vandaag nog aan voor preventieve ruiming. :lol3:
Heb je ook al wel eens nagedacht over je eigen onmisbaarheid? :lol:
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Elektrische camper?



Bericht door jansloos »

Het is allemaal 'lood om oud ijzer'
Een mens is nu eenmaal een "verkwister"

Elk mens heeft nu eenmaal een energiebehoefte.
De rijken meer dan de armeren dat mag duidelijk zijn. Autos, airco's, vliegreizen, enz.
En waar die (riijke) energie vandaan moet komen, maken we ons nu druk over.

Maar zolang er nog geen verbod op aircos, enz is, wordt er niets opgelost.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Elektrische camper?



Bericht door rongreven »

Er komt een nieuwe generatie camperovernachteraars:

Overnachten bij de laadpaal. :mrgreen:
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Elektrische camper?



Bericht door hathi »

En de oplossing is eigenlijk vrij simpel…n.m.het uit je hoofd ,zetten,van alsmaar meer,meer, meer,( willen)
Hans
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Elektrische camper?



Bericht door Mickel Moen »

Cee Pee schreef:
zo 14 nov 2021, 10:42
Er zal toch nog een hoop moeten veranderen voor je met zoiets als fatsoenlijke camper gezien wordt.
Voorlopig lijkt het meer op een gemoderniseerde vouwwagen, en uitsluitend geschikt voor zonnige oorden.
En dan moet je geen kouwe nachten hebben.
Beetje onzin dit.

Laten we zeggen, dat dit een variatie is op de hefdakcamper. Wij hebben zo’n bus. Daarmee hebben we in Italië ook in de sneeuw in de bergen gestaan. Ik heb een hefdaksjaal voor om het doek gemaakt. Dat isoleert uitstekend. Daarbij hebben we naast ons keramisch elektrisch kacheltje, elektrische vloerverwarming. Die laatste staat in het koudere seizoen ‘s nachts ook aan.

Ga in mogelijkheden denken i.p.v onmogelijkheden.

Afbeelding
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Elektrische camper?



Bericht door Cee Pee »

Dat doe ik ook, maar sta wel graag vrij.
En dat lijkt mij nog steeds onmogelijk met een e-camper.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 864
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Elektrische camper?



Bericht door Veebee »

Waar een wil is, is een weg.
De meesten kijken alleen vooruit, vooruit denken is natuurlijk veel te lastig...... :crazy:
Problemen die gaandeweg ontstaan zullen opgelost worden
Laatst gewijzigd door Veebee op zo 14 nov 2021, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Elektrische camper?



Bericht door Cee Pee »

Meine schreef:
zo 14 nov 2021, 11:19
Cee Pee schreef:
zo 14 nov 2021, 9:42
Geef het goede voorbeeld zou ik zeggen en meldt je vandaag nog aan voor preventieve ruiming. :lol3:
Heb je ook al wel eens nagedacht over je eigen onmisbaarheid? :lol:
Zonder mij zal de wereld ook echt wel gewoon doordraaien hoor, maar ik zeg ook niet dat het allemaal heel anders zou moeten.
Alles op deze aardkloot is maar tijdelijk, diersoorten komen en gaan en zo zal het ook met de mensheid gaan.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Elektrische camper?



Bericht door Mickel Moen »

Cee Pee schreef:
zo 14 nov 2021, 12:23
Dat doe ik ook, maar sta wel graag vrij.
En dat lijkt mij nog steeds onmogelijk met een e-camper.
Onmogelijk niet. Ik zou niet weten, waarom je met mooi weer niet vrij zou kunnen staan. Zaken als elektrisch koelen en koken vergen niet veel energie. Voordat iemand begint te roepen, dat je toch heel wat Amperes voor (inductie)koken nodig hebt. Koken is in tijd gezien een kortstondige bezigheid. De kneep zit dus in elektrisch verwarmen. Wil je als het koud is dus ook vrij staan, dan wordt het lastig. Dat ben ik dus zeker met je eens. Dan ligt het veel meer voor de hand aan de paal te gaan.

In vergelijking met een fossiele camper heeft een elektrische camper zeker ook nadelen, maar dat is afhankelijk van jouw eigen wensen. Voor ons zou het niets uitmaken wij staan toch meestal op kleine campings en vaak ook aan de paal.

Bij een elektrische camper hoort ook ander reis- en campergedrag. Voor wie dat geen probleem is en er budget voor heeft, zal de overstap niet zo moeilijk zijn. Wie vast wil houden aan het oude reis- en campergedrag zal er vooreerst geen elektrisch camper zijn en misschien wel nooit.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Elektrische camper?



Bericht door AadenAnke »

Ach ook uit het OV laden tijdens halteren zonder koppeling via snoer of pantograaf nu nog in ontwikkeling straks misschien dagelijkse kost. Zal zoiets de totale oplossing zijn echt niet! Maar vele kleintjes??? Alles bij voorbaat afschieten dan verzuipen we onze klein en achterkleinkinderen zeker. Met minder en vooral verstandiger omgaan met kan je al een kiezeltje bij dragen. De camper niet op de CC met 110km maar op 85km en dat dan allemaal met elk voertuig scheelt minstens 10%. de kachel thuis niet op 22 maar op 19 graden de was niet op 60 en 40 graden maar op 30 graden niet in de droger maar ouderwets aan de waslijn buiten en of binnen verzin er nog maar een paar als we willen kunnen we best een flinke hoeveelheid energie besparen. Natuurlijk met wat minder mensen op deze aardkloot zou ook best kunnen. Dan nog ff flink de knappe koppen aan het werk zetten om de huidige technieken te verbeteren en er nog een paar nieuwe bij te verzinnen. Maar bovenal onze eigen bewustwording en bereidheid om er iets aan te doen.
Daarmee bedoel ik dus niet ruimen van ouderen of stoppen met voedsel/medische hulp daar waar nodig is.

Gr Aad
CaradoT135
Berichten: 2297
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Elektrische camper?



Bericht door CaradoT135 »

Regent L schreef:
zo 14 nov 2021, 10:21
Ze zijn er mee naar Zuid Spanje gereden maar helaas vertelt het verhaal niet hoelang ze er over gedaan hebben en wat ze allemaal mee genomen hadden.
In ieder geval een trailer om daarmee halverwege in Frankrijk te komen en om daar aan de laadpaal te laden.

Stella V.JPG
Stella V.JPG (79.12 KiB) 131 keer bekeken
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Elektrische camper?



Bericht door Dafluc »

Dat is ook geen geheim. Hier leggen ze uit wat er aan de hand was: klik.
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Elektrische camper?



Bericht door AadenAnke »

Je kan het afschieten maar met dit soort test ritten komen de problemen naar voren en daar verzinnen ze weer oplossingen voor die ze dan weer door ontwikkelen en over een x aantal jaren worden toegepast. Natuurlijk is het nu nog niet breed inzetbaar de automobiel en paard en wagen hebben ook vele jaren gezamenlijk het transport verzorgd! Het is toch echt al weer een tijdgereden dat ik een paard en wagen met bouwmateriaal op de weg zag

Gr Aad
willemzon
Berichten: 1749
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Elektrische camper?



Bericht door willemzon »

Hebben ze er ook over nagedacht wat men op den duur, met al die versleten accu, 's moet gebeuren van al die elektrische auto, 's en campers.

Wat zal dat een chemisch afval opleveren.

En steeds weer nieuw accu, 's maken, hoeveel co2 uitstoot zal dat geven.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Plaats reactie