Elektrische camper?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
DirkenAnneke
Berichten: 476
Lid geworden op: do 14 okt 2004, 23:00
Locatie: Schoonoord

Elektrische camper?



Bericht door DirkenAnneke »

Vanuit diverse media o.a. NKC wordt de electrische camper als ideale toekomstbeeld gekenmerkt. Na enige maanden door Nederland, België, Frankrijk en Spanje getoerd te hebben is mij opgevallen dat, behoudens op snelwegen, de infrastructuur qua opladen ontbreekt of absoluut ongeschikt is.
Op camperplaatsen of campings meestal geen of slechts 6A aanwezig, dus hoe je daar een 'electrische' camper zou kunnen opladen???
Kortom, we worden geïndoctrineerd door geneuzel van een kleine groep van klimaatfanatici en jammer dat de realiteit ook door NKC uit het oog wordt verloren.
Zorg eerst dat de infrastructuur goed geregeld is en ga dan achter je idealen aan.
Carthago Chic C-line 5.0, Audi A3 cabrio, en BMW1200RT, zendamateur PH5D
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Electrische camper ?



Bericht door AadenAnke »

Ja geloof je dat een uitbater van een CP of camping een mega investering gaan doen voor iets wat er nog niet is. Tegen dat er 50% van de campers elektrisch is zullen ze dat vast wel gaan doen.

Gr Aad
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Electrische camper ?



Bericht door ducati 900 »

Niet over nachtmerries beginnen aub.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Elektrische camper?



Bericht door Aloys »

Geïndoctrineerd, geneuzel, klimaatfanatici, idealen.

Heftig topic zo, zeker ook geen voorstander van vaccinatie? Wel (klein)kinderen? Ik niet, maar ik maak me dan wel plaatsvervangend zorgen om die van jou. Wanneer hun huizen door rivier- en zeespiegelstijgingen in de toekomst onder water komen te staan. Ik ben ergens blij dat ik niet jong meer ben, in deze tijd. Ik zou zeker verhuizen naar Oost-Nederland! (Oh, dát heb je al voor elkaar!)

Elektrische campers in de toekomst? Of wellicht eerder helemaal geen campers meer in de toekomst. Net als hout stoken in de open haard (dat doe ik nog graag, zolang het nog kan) zou ook het camperen wel eens het loodje kunnen leggen. Niet duurzaam, teveel verspilling van grondstoffen enz.
Grondstoffen uit Afrika bijvoorbeeld, die we straks niet meer hebben omdat China half Afrika aan het opkopen is in het kader van "ontwikkelingshulp"...

En wat die voorzieningen betreft, let maar op: zo gauw die nodig zijn en er elektrische campers rijden verschijnen ze ook wel op campings. Daar valt vast wel aan te verdienen, voor die campingeigenaren. Maar of het dan weer gewoon verder kan gaan, iedereen een camper?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8257
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Elektrische camper?



Bericht door hurktoilet »

TS spreekt zichzelf een beetje tegen. Eerst schrijft hij dat de elektrische camper als toekomstbeeld gezien wordt en dan klaagt hij dat de realiteit is dat er geen infrastructuur is. Dat klopt, daarom is het ook een toekomstbeeld... Maar wel een beeld waar we naar toe moeten, om redenen die Aloys hierboven al schetst. Ik vraag me overigens plotseling af hoeveel benzinestations er waren, toen de eerste auto's op de weg verschenen :bow:
Verder is het TS kennelijk ontgaan dat een team van de Universiteit Eindhoven al met een zonnecamper van hier naar Spanje is gereden is zonder één keer op te hoeven laden. Ook dat is 'slechts' een toekomstbeeld, dat nog door commerciële camperbouwers opgepakt moet worden, maar wel veelbelovend.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Elektrische camper?



Bericht door hathi »

Eerst komt er nog een Hybride,ter overbrugging,en Knaus heeft hem al,zelfs met een Wankelmotor. https://www.autovisie.nl/nieuws/knaus-w ... tor-camper
Hans
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Elektrische camper?



Bericht door AadenAnke »

Een wankelmotor doet me denken aan de NSU RO 80 die ik ooit had. Een heerlijke auto met 1 nadeel na een kleine 10.000km ging het starten flink achteruit rond de 15.000km was het over. Dan moest je er echt aan Schotten vervangen :bang: koste toen bij de dealer een paar duizend guldens dus ik kocht dat ding voor heel weinig en na 3 dagen sleutelen liep die weer als een zonnetje starten als of het een nieuwe was. Na de 3e keer de Schotten vervangen deed ik in een dikke 1/2 dag :lol: heb hem toen maar gelijk weg gedaan voor een zacht prijsje met nog geen 80.000km op de teller en pas 6 jaar oud. Rijden deed het heerlijk trouwens. Bij de term wankelmotor krijg ik gelijk weer van die beelden liggend op de straat met de gereedschapskist naast me :x

Gr Aad
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Elektrische camper?



Bericht door de Jonckheer »

Die zeespiegel stijgt idd enorm, wel een paar cm in de afgelopen 100 jaar. Ja, daar moeten we ons wel druk om maken. Kom nou. We moeten van het gas af maar een alternatief is er (nog) niet. China schiet aardig op met de thorium reactor. Ipv daar op in te spelen plempen we alles vol met molens en zonneparken, de slechtste investering ooit omdat zonder wind die molens niks doen en zonder zon geld dat ook voor de panelen. Wat je nodig hebt is een altijd werkende energie voorziening en die bestaat, in de vorm van kolen en gas centrales. Op termijn moeten die weg maar bouw dan eerst goede alternatieve, zoals kern centrales.
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Elektrische camper?



Bericht door AadenAnke »

Nico die zijn door jouw generatie met redelijk succes tegen gehouden :lol: nee nu zonder dollen het klimaat veranderd teveel en te snel daar moeten we wat aan doen! Kern energie? Ik zit met dat afval ver weg stoppen onder de grond of nog erger heel diep in de zee lijkt mij niet de oplossing wat dan wind en zonne-energie ja zal dat in alles kunnen voorzien nee! Opslag zal denk ik het toverwoord zijn hoe en op welke wijze geen idee zal een vorm van omzetten worden maar hoe en waarin? Gelukkig zijn er vele knappe koppen die daar naar op zoek zijn. Maar ontkennen en of simpel door gaan want we hebben geen alternatief kan ook niet. Je er tegen af zetten is ook geen oplossing. Dat het proces steeds sneller gaat staat vast en hoe snel en ver zijn schattingen en die kunnen er flink naast zitten hopelijk overschatten ze het anders hebben we toch wel heel veel pech. Moeten we het hele evolutie proces weer in tegen gestelde richting gaan doen terug naar de zee

Gr Aad
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Elektrische camper?



Bericht door appellover »

Afbeelding
We lachen er wel om ,maar hopen dat onze kleinkinderen straks ook nog lachen.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Elektrische camper?



Bericht door Aloys »

de Jonckheer schreef:
za 13 nov 2021, 13:13
Die zeespiegel stijgt idd enorm, wel een paar cm in de afgelopen 100 jaar. Ja, daar moeten we ons wel druk om maken. Kom nou.
Zo is het, gewoon doorgaan alsof er niets aan de hand is. Het zal jouw tijd nog wel duren...
En waarom niet gewoon kijken naar de positieve kanten? Zo beginnen ze nu fruit en groenten te verbouwen op Groenland. De gletsjers zijn wereldwijd al een mooi stuk kleiner geworden en als dat ijs straks van Antarctica af is, hebben we er weer mooi stukkie land bij.

Volgens mij heb je wat gemist, de laatste jaren :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Elektrische camper?



Bericht door Pilha »

De uiteindelijk enige oplossing wordt zorgvuldig gemeden: geboortebeperking.
Potentieel bevolkingsaantallen regulerende epidemieen zoals Ebola, HIV, Covid-19 zijn, minofmeer, onder controle.
Wie nu nog kinderen op de wereld zet, of een huisdier neemt, doet vrolijk mee aan het verder plunderen van deze planeet.
roma
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Elektrische camper?



Bericht door roma »

Aloys schreef:
za 13 nov 2021, 13:39
Zo beginnen ze nu fruit en groenten te verbouwen op Groenland…..
https://www.rd.nl/artikel/809910-groent ... ds-gewoner
Lekker, zo’n kropje sla van Groenland.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Elektrische camper?



Bericht door Gino608D »

Het is natuurlijk een kwestie van vraag en aanbod. Er zijn nog helemaal geen elektrische campers. Waarom zou je dan een camperplaats helemaal volzetten met laadpalen? Als die campers er komen dan komen de laadpalen er ook wel op de camperplaatsen.

Wat je wel vaak ziet is dat snelladers onderweg meestal een hoogtebeperking hebben. Daar hoor je niemand over.

Ik rijd overigens met de auto nu bijna twee jaar elektrisch en ik zou niet meer terug willen.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Plaats reactie