Elektrische camper?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Elektrische camper?



Bericht door de Jonckheer »

Pilha schreef:
za 13 nov 2021, 13:54
De uiteindelijk enige oplossing wordt zorgvuldig gemeden: geboortebeperking.
Potentieel bevolkingsaantallen regulerende epidemieen zoals Ebola, HIV, Covid-19 zijn, minofmeer, onder controle.
Wie nu nog kinderen op de wereld zet, of een huisdier neemt, doet vrolijk mee aan het verder plunderen van deze planeet.
Helemaal eens. Maar, als een totale idioot 12 of meer kinderen op de wereld schopt krijgt ie niet, wat je zou verwachten, straf en een verplichte sterilisatie maar een TV show. Alsof het iets prachtigs is!
Maar gelukkig is daar Groenlinks die denkt dat Nederland in z'n eentje de wereld gaat redden. Waar zouden we zijn zonder dat soort onbenullen, waar zouden we dan nog hartelijk om kunnen lachen?
Uit onderzoek is gebleken dat het klimaat continue veranderd zolang de wereld bestaat. Onze planeet is nu eenmaal geen rustige plek maar is constant aan het veranderen. En ja, daar hoort ook een dan weer hogere en dan weer lagere temperatuur bij, daar hebben we niks over te zeggen. Wel het milieu, daar kunnen we veel aan doen en dat moet ook maar het klimaat? Nee, dat is sterker dan wij . .
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19164
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Elektrische camper?



Bericht door Aloys »

Gelukkig maar, waar zouden we zijn zonder jou? :mrgreen: :lol3:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Elektrische camper?



Bericht door Autocaravana »

geneuzel van een kleine groep van klimaatfanatici
Wel het milieu, daar kunnen we veel aan doen en dat moet ook maar het klimaat?
Jammer dat sommigen blijkbaar nooit een krant lezen of anderszins het nieuws volgen. Dan zouden ze weten dat er een internationale klimaatconferentie wordt gehouden waar zo'n beetje alle landen aan meedoen en dat is echt niet om vast te stellen dat het klimaat altijd al verandert en dat wij mensen daar niets aan kunnen doen. Integendeel.

En ja, over tien jaar zijn elektrische campers doodnormaal geworden en kun je ze overal opladen.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15365
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Elektrische camper?



Bericht door Hoofdnoorman »

Over tien jaar zet je een ding op je kop en ga je overal heen, zonder uit je stoel te komen. En dan heb je de indrukken die zo levensecht zijn, dat je niet meer het verschil in realiteit en fiction weet.
Nou, misschien 15 jaar dan, maar als ik al die zombies zie met hun mobieltje zal het toch niet zo lang meer duren.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8266
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Elektrische camper?



Bericht door hurktoilet »

Dat verschil weten veel mensen nu al niet... :bang:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Elektrische camper?



Bericht door FrankJC »

hurktoilet schreef:
vr 12 nov 2021, 22:01
Verder is het TS kennelijk ontgaan dat een team van de Universiteit Eindhoven al met een zonnecamper van hier naar Spanje is gereden is zonder één keer op te hoeven laden.
Ze noemen het een camper omdat je er wellicht in kunt slapen maar er in staan was geenzins het geval, zal n.m.m. niet als camper goedgekeurd worden, leuk als studie object maar ook niet meer als dat.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8266
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Elektrische camper?



Bericht door hurktoilet »

Ik kreeg uit de beelden de indruk dat het dak verhoogd kon worden, net als in een westfalia. Enige dat voor mijn gevoel ontbrak (maar niet verplicht is) was een toiletcabine. Beetje jammer, want daarmee hadden ze ook nog biogas kunnen gebruiken :bow:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80405
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Elektrische camper?



Bericht door Dafluc »

Je kon er in staan en er zat ook een toilet in. Maar of dit ding wel of niet op camperkenteken zou kunnen boeit natuurlijk niet. Daar is hij niet voor gemaakt.
Afbeelding
Nayo

Re: Elektrische camper?



Bericht door Nayo »

Een elektrische camper dat zou toch ideaal zijn,elektrisch koken en verwarmen en al het gas kan er uit.
Nu is alleen de vraag wat gaat dat wegen en kosten en wie kan er dan nog rijden?

Een Tesla model S weegt zonder lading en personen 2108 kilo, doe daar4 personen
Bij a 80 kilo zit je op 2428 kilo, 200 kilo bagage 2628 kilo .

Dan heb je dus nog lang geen camper formaat :o
100 liter diesel 75 liter water 50 kilo fietsen 40 kilo zonnescherm
100 kilo trekhaak I Zit je zomaar aan de 2973 kilo en dan rij je dus met een accu pakket voor een personen auto die niet groter is dan 5 meter en 1,50 hoog

De gemiddelde camper is toch gauw 6,50 meter en ,2,80 hoog en 2,40 breed

Laat ik een gok doen dan denk ik dat als je dat zou willen je toch gauw een kale camper van 3500/4000 kilo hebt met iets er in of op !
Zeg het mij als ik verkeerd zit .

Groet

Ps ik denk dat we nog wel tien jaar of langer op diesel tuffen dus zingt het mijn tijd wel uit
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Elektrische camper?



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Elektrische camper?



Bericht door de Jonckheer »

Voor de verwarming? Want probeer je camper maar eens elektrisch warm te stoken op de accu. :lol3: :lol3:
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Elektrische camper?



Bericht door Zonneke »

de Jonckheer schreef:
za 13 nov 2021, 17:01

Uit onderzoek is gebleken dat het klimaat continue veranderd zolang de wereld bestaat. Onze planeet is nu eenmaal geen rustige plek maar is constant aan het veranderen.
Inderdaad, alleen ontbreekt er een heel belangrijke nuance.
De snelheid waarmee de klimaatverandering gebeurt is ongezien en is veel sneller dan ooit geweest is.
En dat komt dus enkel en alleen door de menselijke factor.
Weer Ontopic: Een elektrische camper kan net zoals een elektrische auto perfect dienen als accubank voor thuis. :-B
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5262
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Elektrische camper?



Bericht door Mickel Moen »

Ik krijg de indruk, dat velen het hier benaderen als een revolutie. Ik denk dat het eerder een evolutie zal zijn. Niemand wordt gedwongen om een camper te kopen en te rijden. Laten we zeggen, dat de grootte en de zwaarte van de gemiddelde camper nu de norm is. Zij die aan deze norm vast willen houden, zullen nog lang in diesel denken.

Vooralsnog lijkt in de komende jaren de norm van de elektrische camper eerder het formaat van de kleine buscamper. Nieuwe camperaars zullen dit eerder omarmen. Maar ook zij, die tot de conclusie komen, dat prettig camperen en comfort niet in grootte hoeft te zitten. Waarbij aan de paal staan de norm wordt.

Wie bang is voor de revolutie raad ik aan meer in de geleidelijkheid van de evolutie te denken. Veel prettiger. Hoef je ook niet te schelden op milieuactivisten en GroenLinks. Beter voor je hart en nachtrust.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op zo 14 nov 2021, 9:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Nayo

Re: Elektrische camper?



Bericht door Nayo »

janmetdoka schreef:
zo 14 nov 2021, 1:46
Waarom sleep je 100 liter diesel mee in een electrische camper?
HAHA daar heb je een dingetje :bang:
Plaats reactie