The times they are a-changin'

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gesloten
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: The times they are a-changin'

Bericht door Pilha »

de Jonckheer schreef:
vr 19 nov 2021, 19:06
......aangezien je niet in iemand portemonnee kunt kijken is het misschien beter een oordeel over wel of niet de kosten in het verhaal te betrekken achterwege te laten.......
Het forum bulkt van de berichten over prijzen en kosten. En niet ter informatie, maar een oordeel c.q. klagen over hoe duur het allemaal wel is.
B.v. om een koelkastje tijdens het rijden over de voertuig-dynamo/generator te voeden.
Als ik geconfronteerd word met wat er in een ander z'n portemonaie zit, is het uitsluitend omdat menig zich uitgebreid in de portemonaie laat kijken.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: The times they are a-changin'

Bericht door Mickel Moen »

Voordat hier misverstanden over ontstaan. Dat ik het €10 filter van campercontact genoemd heb is in het geheel niet gericht op de kosten in de zin van iets beoordelen. Iedereen moet helemaal zelf weten, waar hij gaat staan, waarom en de kosten daarvan is ook een volstrekt individuele keuze.

Ik heb die €10 grens ingebracht, om aan te geven, dat dat een redelijk objectief gegeven is om onderscheid te maken tussen overnachtingsplekken met geen of zeer beperkte voorzieningen, zonder douches e.d. en overnachtingsplekken met uitgebreidere voorzieningen inclusief schoonmaak e.d en die zich min of meer als camping gedragen, ook al worden ze camperplekken genoemd. Maar ook dan blijft het subjectief.

De luxere camperplaatsen met uitgebreide voorzieningen zullen ook kostendekkend moeten zijn. En of iets duur of goedkoop is, is persoonlijk en dus ook subjectief. Zo’n camperplek is ook niet echt goedkoper dan een kleine camping. Wij staan in Nederland meestal op SVR campings. Dan betaal je tussen de €15 en €20. Ook in het buitenland zoeken we dit soort kleine campings op. Dan is het maar net wat het prijspeil in het land of de betreffende regio is. Of of het hoogseizoen is, of dat we gebruik kunnen maken van de ACSI kortingspas. Al met al zijn we gemiddeld denk ik zo’n €20 per nacht kwijt. Voor onze manier van reizen en onze wensen uitstekend.

Wat betreft campings is hier ook niets zinnigs over te zeggen en zijn de verschillen gigantisch. Je hebt campings aan de Italiaanse kust waar je €80 per nacht betaald, waar je ons dus niet zult tegenkomen, maar ik heb ook op natuurcampings gestaan met zeer basic voorziening, waar men om een vrijwillige bijdrage vroeg.

En ja dat de tijden veranderen en dus ook het camperen, is niet meer dan logisch. Koester de herinneringen en geniet van de camper in de nieuwe tijden.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: The times they are a-changin'

Bericht door Atoz »

Hierbij dan de honderdste reactie op Bob zijn melding:
Voor ons is er de afgelopen negen camper-jaren niet zo heel veel veranderd.
Echt niet.
Het is nog altijd leuk om onze manier. Elke euro kan je nog altijd maar 1 keer uitgeven.

Of toch wel... Vroeger reden we geen peage, door allerlei rug en andere gevrichtsproblemen hebben we eens de peage geprobeerd, viel mee behalve dat betalen aan de paal. Dus de laatste jaren kleeft er een kastje tegen de voorruit.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: The times they are a-changin'

Bericht door appellover »

Krijg “gratiscamperplaatsschaamte” als ik al deze berichten lees.
Ik zal toch niet de enige zijn die 9 van de 10 keer gratis staat.
En dan ook nog meestal alleen.
Alleen als we in Nederland zijn staan we betaalt,”langs boerenerven.nl.We zijn dan op ons jaarlijks familiebezoek dus moet de camper veilig staan.
Vooral Frankrijk en Spanje zijn voor ons de ideale camperlanden met de vele gratis camperplaatsen (met een kraan).
Als je zoals wij 7of 8 maanden per jaar onderweg bent is gratis staan juist heel fijn.
Is om je rot te schamen maar wij staan meestal gratis en het bevalt ook nog prima.Is een hobby geworden zoeken op google earth.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: The times they are a-changin'

Bericht door AadenAnke »

Nee hoor Rob je hoeft je niet te schamen hoor wij vaak gratis en soms duur maar net waar we zin in hebben :lol:

Gr Aad
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: The times they are a-changin'

Bericht door Atoz »

Ach Rob wij staan ook gewoon graag vrij, en ja daarstraks, met veel plezier trouwens, onze vrienden van Anibal 2€ voor de service gegeven.
Verder houden wij het altijd en overal netjes, ruimen onze rotzooi op en beperken ons campergedrag tot een buitenstaande stoel waar we dan zelf op zitten.

Maar ik zal hier ook iets bekennen... Hoe meer campers er op goed beveiligde plekken staan hoe liever ik het heb.
Je rijd dan bv in Mazarron, naast een vol gestapelde camping met campers en caravans zij aan zij en je zet je vijfhonderd meter verder op de parking.

Dus jongens allemaal achter de slagboom! Allemaal aan de paal, geniet er van! Waarom ook niet.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: The times they are a-changin'

Bericht door Mickel Moen »

Ron,

Natuurlijk niet. Prachtig dat je de invulling kunt geven, aan hoe jij wilt camperen.

Het probleem is eerder bij anderen, die een foute verwachting hebben, dat niet vervult zien en daarna gaan zeuren en willen dat anderen (o.a. Overheden) dat gaan oplossen .

Vooralsnog hebben we het alleen over oude tijden die vervlogen zijn.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: The times they are a-changin'

Bericht door Pilha »

Vroeger was er (vrije) ruimte zat, voor alle voorkeuren.
Nu zie ik een groep die vrij moet staan, en anderen die een keus hebben.
En niet te vergeten, degenen die je nooit hoort klagen omdat ze cardiociperen op hun situatie en geen kamper kopen.
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: The times they are a-changin'

Bericht door Will »

Pilha schreef,
Het forum bulkt van de berichten over prijzen en kosten. En niet ter informatie, maar een oordeel c.q. klagen over hoe duur het allemaal wel is.
Ook dit hoort op een camperforum thuis alles wat ook maar iets met het camperen te maken heeft mag je hier ventileren.
Als ik iets te duur vind als camper consument bijvoorbeeld dan meld ik dat en dat heeft niets met andermans geld te maken of zeikerigheid.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: The times they are a-changin'

Bericht door Pilha »

@Will - over berichten uit hun verband trekken....
Laatst gewijzigd door Pilha op za 20 nov 2021, 20:56, 2 keer totaal gewijzigd.
ribsters
Berichten: 159
Lid geworden op: wo 21 nov 2012, 16:03
Locatie: nabij Breda

Re: The times they are a-changin'

Bericht door ribsters »

Veel mensen betalen kennelijk ook graag.
Als je ergens met de auto naar toe gaat waar het druk is, moet je vaak parkeergeld betalen.
Je ziet dan dat daar heel veel auto's staan. Maar kijk je goed dan zijn er meestal even verderop gratis parkeerplaatsen en daar staan dan weer weinig auto's.
Het is soms een kwestie van 100 meter lopen.
Maar iedereen parkeert graag voor de deur en heeft daar kennelijk geld voor over.
Ik loop liever een stukje (is nog gezond ook) en koop dan bijvoorbeeld een fles wijn voor dat geld!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: The times they are a-changin'

Bericht door Bob Diesel »

Ging er eigenlijk om :idea:

Hoe het camperen in de jaren dat vele hier aanwezig :!: zijn is verandert
Van het ooit vloeken in de kerk,Dus je gaat toch niet achter een slagboom
,of nog erger op een camping met je camper.

Tot we gaan tegenwoordig ,via een pasje reserveren om achter een slagboom te kunnen :!: staan
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: The times they are a-changin'

Bericht door Mathijs_ »

ribsters schreef:
za 20 nov 2021, 20:03
Veel mensen betalen kennelijk ook graag.
Als je ergens met de auto naar toe gaat waar het druk is, moet je vaak parkeergeld betalen.
Je ziet dan dat daar heel veel auto's staan. Maar kijk je goed dan zijn er meestal even verderop gratis parkeerplaatsen en daar staan dan weer weinig auto's.
Het is soms een kwestie van 100 meter lopen.
Maar iedereen parkeert graag voor de deur en heeft daar kennelijk geld voor over.
Ik loop liever een stukje (is nog gezond ook) en koop dan bijvoorbeeld een fles wijn voor dat geld!
Ha mooi, deze vandaag gedaan, die fles wijn voor dan tol of geen tol.
We rijden liever geen snelweg omdat het uitzicht saai is en het in landen met tol toch niet opweegt tegen de kosten van brandstof besparen, enige dat je ergens een uur of half uur eerder bent.

De wijn smaakt me goed en de route was nog eens super.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: The times they are a-changin'

Bericht door Lambiek »

Pilha schreef:
de Jonckheer schreef:
vr 19 nov 2021, 19:06
......aangezien je niet in iemand portemonnee kunt kijken is het misschien beter een oordeel over wel of niet de kosten in het verhaal te betrekken achterwege te laten.......
Het forum bulkt van de berichten over prijzen en kosten. En niet ter informatie, maar een oordeel c.q. klagen over hoe duur het allemaal wel is.
B.v. om een koelkastje tijdens het rijden over de voertuig-dynamo/generator te voeden.
Als ik geconfronteerd word met wat er in een ander z'n portemonaie zit, is het uitsluitend omdat menig zich uitgebreid in de portemonaie laat kijken.
Pilha. , Erg leuke tekst.
op zo'n spreuken tegeltje laten printen. AfbeeldingAfbeelding

Deze ;

Als ik geconfronteerd word met wat er in een ander z'n portemonaie zit, is het uitsluitend omdat menig zich uitgebreid in de portemonaie laat kijken.



( als de prijs per letter is , dan .... haha Afbeelding)
.
Gesloten