Gewicht camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
CaradoT135
Berichten: 2345
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Gewicht camper



Bericht door CaradoT135 »

Don Esteban schreef:
do 11 nov 2021, 15:20
Dit onderwerp is hier al vaak aan de orde geweest. 70% van de campers rijdt met overbelading. (zegt NKC en ANWB)
Je maakt het met die 70% wel erg bont. Volgens NKC waren van de gewogen campers een derde te zwaar, dat is 33%. Nu zegt dat aantal niet zo veel, de camperaars die zelf wegen en aan de eisen voldoen zal je bij de NKC weegdagen niet zien. De camperaars die bewust te zwaar zijn komen daar ook niet. M.a.w hoe representatief deze weegdagen zijn om daar conclusies uit te trekken weet ik niet.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5662
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Gewicht camper



Bericht door Camperic »

EasyBee schreef:
vr 12 nov 2021, 12:32
Maar lees vooral de laatste alinea nog even. Hij heeft het toch vooral over de elektrische versies.
Dat klopt. Er bestaat ook een BE-rijbewijs, maar de E staat niet voor Elektrisch :lol: dus onderscheid maken zal lastig worden :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Gewicht camper



Bericht door kampertjes »

Mnou….als ik om me heen kijk op een camperplaats, heb ik geen weegbrug nodig bij velen :bang:
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Gewicht camper



Bericht door Zonneke »

Verhogen tot 4250 en dan binnen een paar jaar hebben de constructeurs ook dat gat weer opgevuld zodat je maar een beperkt gewicht over hebt.
Hier zou dat overigens geen verschil maken want een gewichtsverhoging is wettelijk niet mogelijk bij het Ford chassis.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1083
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Gewicht camper



Bericht door Don Esteban »

70% is een al wat oudere kreet die ik beslist niet uit mijn duim zuig. 33% was het resultaat van een weging bij het NKC die nog niet zo lang geleden heeft plaats gevonden. Maar je zegt het indirect zelf zal: het zijn vooral ook camperaars die hun correct gewicht bevestigd willen zien op die weegdagen. Een echte steekproef zou je eigenlijk moeten uitvoeren door 100 campers van de weg te halen en stuk voor stuk op de weegbrug te zetten. Ik denk dat je dan dichter bij de 70 dan bij de 33% zit.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5662
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Gewicht camper



Bericht door Camperic »

Zonneke schreef:
vr 12 nov 2021, 14:37
Verhogen tot 4250 en dan binnen een paar jaar hebben de constructeurs ook dat gat weer opgevuld zodat je maar een beperkt gewicht over hebt.
Hier zou dat overigens geen verschil maken want een gewichtsverhoging is wettelijk niet mogelijk bij het Ford chassis.
Bij mijn camper helaas ook niet, maar het zou wel meer keuze geven bij een volgende camper.
Uiteraard preekt EHG voor eigen parochie, maar dat fabrikanten er binnen een paar jaar voor zorgen dat het laadvermogen weer te beperkt is geloof ik niet.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1736
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Gewicht camper



Bericht door marjasjaak »

Je kan al beginnen door kritisch te kijken naar je "recreatie lading".
Gewoon de hele camper leeghalen, spullen die je een jaar of langer niet gebruikt hebt eruit. (uitgezonderd noodzakelijk gereedschap/reservewiel enz.)
Vooral als je veel bergruimte hebt, neem je ongemerkt steeds meer mee.
Sjaak.
Plaats reactie