Ervaringen met Camping Car Park?

Plaats reactie
sloopkogel
Berichten: 66
Lid geworden op: do 03 jan 2019, 16:36

Re: Camping Car-parc: Pass’Etapes



Bericht door sloopkogel »

Wij gebruiken dit al twee jaar af en aan.
is een mooie aanvulling voor camperkontakt en p4night.
De eerste keer heb ik ook telefonisch kontakt moeten nemen(voor het pasjessysteeem) maar ze nemen de tijd om je alles duidelijk uit te leggen.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Camping Car-parc: Pass’Etapes



Bericht door Don Esteban »

Ook wij maken inmiddels al diverse jaren gebruik van Camping-Car Park d'Etapes. Niet frequent maar bijv. hun CP in Millau (bij de beroemde brug) ligt op onze route en als de campings in de omtrek gesloten zijn begin november, staan we op deze CP.
Je koopt aan de ingang aan een zuil een pasje en plaatst er een tegoed naar keuze op. Betalen met creditcard.
Dat tegoed is levenslang geldig. Je houdt het pasje tegen een kaartlezer en de slagboom opent zich. Bij vertrek hetzelfde maar dan tegen de lezer aan de overkant.
Als je er niet mee bekend bent is dat pasje tegen de lezer houden een zoekplaatje. Er staat n.l. niet goed uitgelegd dat je dit pasje gewoon tegen de cijferknoppen 1 t/m 9 moet aanhouden. We zijn al enkele keren naar de slagboom gelopen om camperaars die er voor de eerste keer komen en er niks van snapten te helpen .

Als je naar de website https://www.campingcarpark.com/en_GB/ gaat, kan je je daar registreren als klant en kan je allerlei informatie inzien over de diverse CP's. Je kan ook op die site je tegoed op de kaart inzien en eventueel weer opwaarderen. Dan hoef je de volgende keer zonder heisa de kaart alleen nog maar tegen de lezer te houden.
De meeste CP's hebben minimaal een Sanizuil/station, tevens stroom (6 amp) en ook WiFi. Alles inbegrepen in de prijs. In Millau is de prijs 11,01 p.d. Geen toiletten en douches.

Wat ik zeer handig vind, is de vermelding via hun site van de real time bezettingsgraad van de CP's. Ik heb hun site bij de favorieten in mijn mobieltje staan. Ik zie bijv. nu dat er op de CP Millau met 41 plaatsen nog 12 plaatsen vrij zijn. De CP's zullen dus in verbinding staan met hun computersysteem. Ben je onderweg, ben je laat en ben je niet zeker van een vrije plek, raadpleeg dan even via je mobieltje de stand van zaken. Het is nu redelijk rustig maar eind oktober zag ik vaker na 20:00 uur núl plaatsen vrij.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8462
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Camping Car-parc: Pass’Etapes



Bericht door EasyBee »

Nou schrijf je dat je hun website bij je favorieten hebt staan. In je webbrowser dus.
Je maakt geen gebruik van de app?
Waarom?

Ik zie dat er nu nog 11 vrij zijn. :-B
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Camping Car-parc: Pass’Etapes



Bericht door JaapB »

Kleine correctie op hierboven genoemde.
Bij de ingang van zo’n CP kan je gewoon betalen met je bankpas, hoeft niet persé creditcard te zijn.

De bezettingsgraad had ik nog niet gezien :bang:
Weer wat geleerd.
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 406
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Re: Camping Car-parc: Pass’Etapes



Bericht door freekvo »

Ik heb er zelf nog geen gebruik van gemaakt maar wat mij ook handig lijkt, is dat je vooraf een plaats kan reserveren als je onderweg bent. OK, dan heb je wel het privilege-pakket nodig van € 29 (1 jaar geldig) maar voor een stuk 'rust' onderweg lijkt me dat niet onoverkomelijk. Vooral niet als van plan bent om langere tijd in Frankrijk rond te trekken.
Heeft iemand al ervaring met dat privilege-pakket?
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Camping Car-parc: Pass’Etapes



Bericht door Don Esteban »

>>Je maakt geen gebruik van de app?<<
Ach, ik schreef het verkeerd. Natuurlijk maak ik ook gebruik van de app. Maar ik had de link naar de site voor voor mijn vrouw in Whatsapp geplaatst en de website wordt ook mooi naar smarphone-proporties herleid. Ik heb de CP Millau op die manier in de favorieten gezet en mijn vrouw ziet onderweg met slechts één klik de bezettingsgraad in Millau.
>>Ik zie dat er nu nog 11 vrij zijn. :-B<<
Ja, een paar weken geleden zag ik het uiteindelijk slinken tot 0. Twee dagen later zouden we de CP gaan bezoeken. Maar 's morgens zie je al snel weer diverse lege plekken. Je moet er dan ook niet om 22:00 uur willen arriveren.
>>Bij de ingang van zo’n CP kan je gewoon betalen met je bankpas, hoeft niet persé creditcard te zijn.<<
Klopt Jaap. Ik was weer eens niet volledig ;;-) Ik heb er nota bene zelf ook met bankpas betaald.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Camping Car-parc: Pass’Etapes



Bericht door Camperic »

Wij stonden in augustus op een FP tegen zo'n CP aan Op de tweede foto zie je rechts nog de ingang daarvan.

IMG_025010 (Klein).JPG
IMG_025010 (Klein).JPG (63.2 KiB) 6700 keer bekeken
IMG_025011 (Klein).JPG
IMG_025011 (Klein).JPG (84.32 KiB) 6700 keer bekeken
We zijn er ook even overheen gelopen. "Een voormalige gemeente camping die een beetje is opgeknapt" klopte wel en we waren blij met ons FP plekje. Aan de blikken van andere camperaars te zien (die FP waarschijnlijk niet kennen) zouden ze daar ook liever staan, maar nu stonden we er alleen :D
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
AadenAnke
Berichten: 13259
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camping Car-parc: Pass’Etapes



Bericht door AadenAnke »

Daar zou ik niet te snel vanuit gaan! Kwam van de zomer ook in een vergelijkbare situatie we stonden bij een cave en nog geen 500m verder was een betaald CP iet van een euro of 6 geloof ik. Komen er een stel Nederlanders langs die beginnen een praatje kort gezegd kwam het hier op neer zo bij een cave staan nee hoor gevaarlijk je weet niet wie er s avonds allemaal langs komt er is geen sociale controle ga maar door. Waren het oudjes nee hoor eind 50 begin 60 ers onze leeftijd dus. Ik denk dat ze toen ze zeker wisten dat we ze niet meer konden horen iets gezegd hebben “als het zo moet stoppen we ermee dat is armoede :lol:” ik dacht dat van hun wel eerlijk gezegd als je zo ongerust/bang bent moet je thuis achter slot en grendel gaan zitten was mijn gevoel

Gr Aad
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Camping Car-parc: Pass’Etapes



Bericht door Camperic »

AadenAnke schreef:
vr 12 nov 2021, 13:13
thuis achter slot en grendel gaan zitten
Dat zaten we hier ook buiten openingstijden van het bedrijf hoor.

IMG_025008 (Klein).JPG
IMG_025008 (Klein).JPG (55.49 KiB) 6597 keer bekeken

Dit hek ging dan dicht met dikke ketting en hangslot met cijferslot :wtf:
Aangezien we daar niet achter opgesloten wilden zitten vroegen de code van het slot. Dat bleek niet nodig, want de poort zat alleen voor het oog met ketting en hangslot afgesloten. Het slot was niet dicht en de ketting zat los tussen beide delen gedraaid :lol:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
AadenAnke
Berichten: 13259
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camping Car-parc: Pass’Etapes



Bericht door AadenAnke »

Alles voor een goed gevoel zeg maar :lol:

Gr Aad
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camping Car-parc: Pass’Etapes



Bericht door hurktoilet »

@Freek: je vindt in Frankrijk altijd wel plek waar je kunt overnachten (Sani regelen wij soms overdag onderweg, je komt altijd wel langs een gratis plek), dus geen enkele behoefte aan reserveren, laat staan dat we daar voor zouden willen betalen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 406
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Re: Ervaringen met Camping Car Park?



Bericht door freekvo »

Wij hebben op onze reis naar Spanje in januari dit jaar (die wij vanwege een technisch probleem voortijdig moesten afbreken) meermalen gebruik gemaakt van een ccp en dat is ons goed bevallen. We hebben op de heenweg gestaan in:
  • Épinal: dat is een beetje een troosteloze plek op asfalt naast de camping municipal (die overigens ook open was). Prima plek om de overnachten maar ook niet meer dan dat.
  • La Roche-de-Glun (ca. 12 km boven Valence): een prima plek op een voormalige camping municipal. Geen rijtjes maar meer een camping-idee en veel waterkranen verspreid over het terrein. Een soort Spar-winkel is om de hoek.
en op de terugweg:
  • La Canourgue (bij Banassac aan de A75): ook een prima overnachtingsplek met een Intermarché op loopafstand.
  • Amnéville (14 km boven Metz): in een soort bos bij de dierentuin en ook helemaal niets mis mee. Veel eetgelegenheden in de directe omgeving.
De bezetting van deze ccp's in januari was minimaal.

In plaats van in La Canourgue hadden wij in La Cavalerie (14 km ten Z van Millau) willen staan maar de slagboom wilde niet open gaan en er stonden ook geen andere campers. Dus zijn we 40 min. doorgereden naar La Canourgue.
Die laatste ccp kent een vrij steile helling waar ook de slagboom staat (naar beneden om er op te komen en omhoog om er af te gaan).
Bij het vertrek 's morgens vroeg had mijn vrouw de camper een 10 m voor de slagboom laten stoppen om de helling makkelijker te kunnen nemen. Ik heb voor de camper de kaart voor de paal gehouden maar de slagboom weigerde. Ook bij een tweede keer en derde keer geen slagboom die open ging. In het display verscheen wel iets van "boucle" en "désactivée" maar dat zei mij eerst niets. Gelukkig verscheen ook een telefoonnummer dat gebeld kon worden als het urgent was (het was nog vroeg en het algemene nummer van Camping-Car Park was nog niet bereikbaar). Dat nummer werd direct opgenomen door een vriendelijke (ook Engels sprekende) dame die op afstand de slagboom voor ons open kon doen. Wat was het probleem? Bij de slagboom zit een detectielus (een "boucle" dus) en omdat we zover van de slagboom af stonden, was die niet geactiveerd en dan reageert de slagboom niet.
Dat moet je natuurlijk wel even weten en waarschijnlijk was dat ook het probleem in La Cavalerie want ik kan me herinneren dat ik daar ben uitgestapt om de pas voor de paal bij de slagboom te houden. In La Canourgue kon ik de pas vanuit het zijraam voor de paal houden.
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Elie
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 18 mei 2022, 11:32

Re: Ervaringen met Camping Car Park?



Bericht door Elie »

Ik heb erg goede ervaringen . Basisfaciliteiten zijn altijd tip top in orde en de CP’s zijn vaak groen en ruim. Het beste is thuis een kaart aanvragen. Kost niks en daar zet je dan wat geld op. Aangekomen bij een cp bliep je het kaartje en de tijd die je verblijft wordt afgeschreven. Niks gedoe. Mocht je kaartje op zijn kun he m gewoon online weer opladen. Ik kom er graag
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Ervaringen met Camping Car Park?



Bericht door JaapB »

Wij gebruiken deze sinds vorig jaar.
Super tevreden.
Wij hebben niets online gedaan, maar gewoon aan de paal bij de slagboom.
Kaart gekocht en betaald met je pinpas.
Op de app kan je zien hoeveel plaatsen er nog vrij zijn.
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Plaats reactie