Inderdaad, het liefst 2 onder de passagiersstoel en indien niet mogelijk 1 onder passagiersstoel en 1 onder het bankje van zitje.
-twijfel nog wat voor accu, Gel of semi tractie, en 1 van 200AH -als die past onder de pas.stoel- of 2 van 100Ah -moet nog meten.
Accu vervangen en laadspanning meten
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: vr 30 aug 2019, 9:34
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Accu vervangen en laadspanning meten
Als je twee accu's continu parallel schakelt en op verschillende plaatsen, let dan goed op de juiste manier van aansluiten.
Anders zijn ze gedoemd om vroegtijdig te gaan hemelen (overlijden)!
Een LFD is iets duurder dan een semitractie maar wel weer goedkoper dan een AGM of GEL.
Het ligt er vooral aan wat je belangrijk vind aan eigenschappen.
Anders zijn ze gedoemd om vroegtijdig te gaan hemelen (overlijden)!
Een LFD is iets duurder dan een semitractie maar wel weer goedkoper dan een AGM of GEL.
Het ligt er vooral aan wat je belangrijk vind aan eigenschappen.
Paul.
Re: Accu vervangen en laadspanning meten
paul, geef met zo,n antwoord dan ook meteen aan wat die juiste manier van aansluiten is. !!!, dit lijkt nergens op
ik zou het zo doen: de 2 accu,s met elkaar verbinden [plus aan plus en min aan min] met kabels van GELIJKE DIKTE EN GELIJKE LENGTE, en dan de stroom aftakken met de plus aan de ene accu en de min aan de andere, zo zorg je ervoor dat de 2 accu,s alle 2 even veel geladen en ontladen worden, en hun langste levensduur verzekerd is, succes
jos
ik zou het zo doen: de 2 accu,s met elkaar verbinden [plus aan plus en min aan min] met kabels van GELIJKE DIKTE EN GELIJKE LENGTE, en dan de stroom aftakken met de plus aan de ene accu en de min aan de andere, zo zorg je ervoor dat de 2 accu,s alle 2 even veel geladen en ontladen worden, en hun langste levensduur verzekerd is, succes
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Accu vervangen en laadspanning meten
kan dat bericht niet terug vinden maar neem me niet kwalijk, niets verkeerds mee bedoeld.
dit vind ik in bericht 39 posting.php?mode=quote&f=10&p=2110178, staat toch niet alles in
jos
dit vind ik in bericht 39 posting.php?mode=quote&f=10&p=2110178, staat toch niet alles in
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Accu vervangen en laadspanning meten
Ik heb twee batterijen onder de voorstoelen fiat 230 van 2001.
Één onder chauffeurstoel en een onder bijrijder stoel past perfect.
Verbindkabels zijn 10 mm2
Deze dus.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Één onder chauffeurstoel en een onder bijrijder stoel past perfect.
Verbindkabels zijn 10 mm2
Deze dus.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Re: Accu vervangen en laadspanning meten
Het ging er om dat TS aangaf ik zet er een tweede accu bij en die sluit ik aan met een plus en een min draad.
Ik gaf aan , net als jij, dat de aansluitdraden van de afnemers en de laders van of de plus of de min verplaatst moeten worden.
Maar toen kwamen er weer reacties dat ik het niet begreep
Ik gaf aan , net als jij, dat de aansluitdraden van de afnemers en de laders van of de plus of de min verplaatst moeten worden.
Maar toen kwamen er weer reacties dat ik het niet begreep
Re: Accu vervangen en laadspanning meten
maar het is belangrijk en zeker bij de 2 accu,s op elk een andere plek, dat de verbinding tussen de 2 met draden van gelijke dikte en lengte geschied, en ook de afname manier is belangrijk en juist die dingen staan niet in jouw bericht, vandaar dat ik ze schreef, ik ben niet op het forum om iemand vliegen af te vangen, maar om tips te geven, voor dingen die naar mijn mening belangrijk zijn voor vraagsteller
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything