Bus te koop

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Bus te koop



Bericht door Rolling Rodie »

Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
+Onderweg+

Re: Bus te koop



Bericht door +Onderweg+ »

15 jaar oud en 278000km......

Is er een '1' of een '2' voor de km-stand weggevallen?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Bus te koop



Bericht door Bob Diesel »

En waar ga je tanken :?:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 866
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Bus te koop



Bericht door Veebee »

Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Bus te koop



Bericht door AadenAnke »

Deze bus is totaal ongeschikt als camper en voor de km nog ff een 1 zetten ik heb op deze zelf nog wel wat km gemaakt :lol: wil je een bus koop dan een touringcar

Gr Aad
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Bus te koop



Bericht door gjvonk »

De gastanks op het dak willen ook nog wel eens voor wat 'hete avonturen' zorgen...

Een ding scheelt: je hoeft niet met gasflessen te zeulen of je druk te maken of je nu wel of geen lpg mag tanken...maar, eh, zou je het heel erg vinden als ik niet naast jouw bus in de stalling zou willen staan, of je überhaupt in de stalling zou willen zien waar ik mijn camper zou stallen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Bus te koop



Bericht door Meine »

Als camper totaal ongeschikt, alleen de oud ijzer boer kan er nog wat mee.

Hier in Duitsland worden honderden MB Integro's afgedankt omdat daar nu toch echt alles lagevloer bus moet worden. Zo'n Integro is een ideale basis voor een camper.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Bus te koop



Bericht door AadenAnke »

@gjvonk deze bus heeft zijn hele leven lang al buiten geslapen dus die hoef je nu niet meer binnen te zetten hoor.
@meine die Mercedessen zijn niet verkeerd. Is al lang geleden dat ik er in gereden heb maar ik vraag me af zijn die met of zonder loopgoot?
In heel Nederland komt nog het nodige diesel en gas materiaal vanuit het OV op de markt de komende jaren. Bij elke concessie wisseling wordt het nieuw materiaal op stroom. Veel bedrijven hebben voor hun HOV (interliniëren) touringcars lopen als men interesse heeft benader gewoon de bedrijven. Bij het einde van een concessie zitten ze met berg bussen die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen. Looptijd van concessies meestal tussen de 8 en 12 jaar

Gr Aad
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Bus te koop



Bericht door Meine »

Hier in D. struinen de Turken en Nigerianen het hele land af voor Intouro's en Integro's. Zijn ook in het Midden Oosten en Afrika erg populair. Het zijn gewoon no nonsense bussen die heel blijven en waar overal onderdelen van te krijgen zijn.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Bus te koop



Bericht door AadenAnke »

Hier in Nederland is Mercedes in het OV minder vertegenwoordigd heeft te maken dat ze niet voldoen aan de cao afspraak over de gezonde buscabine. Ik zelf vond de zit in de Mercedes rond uit slecht! Oorzaak het dashboard dat vast zat/zit en dus mee beweegt met het stuur verstellen zat altijd met mijn knieën tegen het dashboard en net iets te ver van het stuur. Ook de hangende pendalen vindt ik minder prettig. Maar er waren ook collega’s die er weg van waren. Technisch gewoon een hele goede wagen

Gr Aad
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Bus te koop



Bericht door de Jonckheer »

Wat Aad zegt klopt, wil je een bus koop dan een touringcar en geen ov wagen. Altijd korte stukjes, weg rossen met koude motor, iets wat geen enkele touringcar chauffeur ooit zal doen. Een ov chauffeur is iets anders dan een touringcar chauffeur, ik weet dat uit ervaring. Een ov chauffeur rijd op tijd, een touringcar chauffeur op comfort, een totaal andere benadering en hoe je met het materieel omgaat.
Een touringcar heeft lange afstanden gemaakt en dat is veel beter voor het materiaal. Bovendien heeft een touringcar fatsoenlijke bagageruimtes onder de vloer, wat een ov bus ook al niet heeft, op de semi touringcars na maar daar zijn die ruimtes wel een stuk lager, dus kleiner.
Een lagevloer bus is totaal onbruikbaar want dan heb je geen enkele bagageruimte en ook nog enorme wielbakken binnen plus een "doos" waar de motor in zit. Daarnaast heeft zo'n bus een korte veerweg dus weinig comfort en zit snel aan de grond. je kunt ermee naar Spanje rijden maar ik raad het niet aan . .
Zo'n aardgas hok wil ik nog niet gratis hebben want je kunt er niks mee, alleen slopen.
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Bus te koop



Bericht door Wim Corduwener »

Ik begrijp best wel dat de verkoper van dat ding af wil. Voor een touringcarbedrijf is zo’n ding hooguit geinig om dronken passagiers van en naar een festival te rijden of voor treinstremmingen, maar om als kampeerwagen om te bouwen totaal ongeschikt. En dan heb ik het nog niet eens over dat aardgas. We moeten binnen afzienbare jaren van het aardgas af, dus als je ’m niet kunt ombouwen naar LPG dan heeft niemand er wat aan.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Plaats reactie