Airbag module defect

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
GenE
Berichten: 1759
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 23:08
Locatie: Pays-Bas

Airbag module defect



Bericht door GenE »

Afgelopen zaterdag plots melding airbag alarm. Vandaag bij de dealer geweest, helaas overleden niet de dealer maar de module. Tevens is mijn Citroen Jumper net een half jaar buiten de garantie.
Kosten module 350 €, via Google vind ik geen prijs.
Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt ?

Edit: Hier op het forum niks over kunnen vinden.
M.v.gr. GenE

Carpe diem.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Airbag module defect.



Bericht door rijschoollucassen »

Net buiten de garantie, oudere camper met een paar maanden garantie van de dealer, of een nieuwe camper met fabrieksgarantie? In het laatste geval mag je toch verwachten dat zoiets langer meegaat en zou dat mogelijk te claimen zijn....

Groet,

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
GenE
Berichten: 1759
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 23:08
Locatie: Pays-Bas

Re: Airbag module defect.



Bericht door GenE »

Fabriekscamper bjr 2019.
Camper dealer heeft contact gehad met Citroen, van Citroen geen coulance.
De dealer geeft als service plaatsen en programmeren.
M.v.gr. GenE

Carpe diem.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Airbag module defect.



Bericht door Kroppie »

actronics al eens gebeld, niet geschoten is altijd mis :D

https://www.actronics.nl/

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
GenE
Berichten: 1759
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 23:08
Locatie: Pays-Bas

Re: Airbag module defect.



Bericht door GenE »

Dat bedrijf ken ik niet, ga ze morgen bellen.
M.v.gr. GenE

Carpe diem.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Airbag module defect.



Bericht door hathi »

Gene,wie heeft je verteld,dat die module kapot is?…….. Ik vind het zeer ,ja zeer onwaarschijnlijk,daar zoiets enkel stuk gaat bij een aanrijding,het enige doel is het activeren van de air bags,……en dan nog, zijn deze modules te resetten,word verder ook nergens voor gebruikt,ik zou er een 2e partij naar laten kijken, en vermoed,een andere oorzaak,het Airbag lampje brand zeker?
Hans
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Airbag module defect.



Bericht door Kroppie »

o.a. actronics dus :D , goede ervaringen mee

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Airbag module defect.



Bericht door seth_space »

eerste verdachte is het contactlint in het stuurhuis dat kapot gaat/slecht contact maakt.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Airbag module defect.



Bericht door AadenAnke »

Informeer eerst eens bij een jurist al dan niet via rechtsbijstandsverzekering je mag volgens mij toch wel verwachten dat dat minstens een jaar of 8 mee moet gaan.

Gr Aad
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Airbag module defect.



Bericht door kampo »

Zit er geen contact in je zitvlak bekleding ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
GenE
Berichten: 1759
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 23:08
Locatie: Pays-Bas

Re: Airbag module defect



Bericht door GenE »

@ hathi, de dealer heeft er een soort computer aangehangen, module was niet te resetten. Uitslag moet vervangen worden. Toevallig hoorde ik van iemand die een Ducato bus heeft dat de module bij hem ook kapot was gegaan, na vervanging probleem opgelost.
@ seth_space, ik zal de dealer hier morgen na vragen of hij dit gecontroleerd heeft.
@ Aad, met je eens, ik hierover zelf eerst direct contact opnemen met Citroën.
@ kampo, contact in zitvlak, zal hier ook na vragen.

Dank voor jullie reacties, wordt vervolgd.
M.v.gr. GenE

Carpe diem.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Airbag module defect



Bericht door gjvonk »

De airbag module is elektronica, daar kan een keer een gammel exemplaar tussen zitten. Het is alleen heel vervelend dat het net na de garantie is en Citroën geen coulance wil bieden...De reactie van de dealer vind ik dan weer netjes.

Overigens is de airbag module van een Jumper denk ik exact gelijk aan die van een Ducato met dezelfde bouwmaand/jaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Airbag module defect



Bericht door hathi »

Ik geloof niet,dat ,een module specifiek aangegeven word,bij het uitlezen,van een airbag storing,dus mss is het een interpretatie,van de monteur,of het komt regelmatig voor,bij deze modules,zodat hij dat weet?
Hans
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Airbag module defect



Bericht door gjvonk »

Hans, om nou te stellen dat een airbag regelunit storing regelmatig voorkomt bij een Jumper of Ducato, is denk ik wat overdreven. Ik heb al sinds 1998 auto's met airbags, 12 jaar campers op Ducato/Jumper basis met airbags gereden en nog nooit van de storing gehoord, laat staan meegemaakt. TS geeft ook aan dat er hier op het forum niets over te vinden is. Ik ben gewend van dit forum dat als een bepaalde storing/defect door 2 verschillende mensen hier op het forum wordt genoemd, dat het al regelmatig voorkomt. Zijn het er 10 is het bij veel mensen, is het bij 100, nou, dan kan de fabrikant wel inpakken, want dan komt het bij alle exemplaren van dat merk voor en moet je dat merk of iets wat er misschien op lijkt, mijden als de builenpest...

Ook in software- en uitleestechniek ontwikkelingen staat de tijd niet stil, dus of jouw aaname klopt dat een storing van een airbagmodule niet zo specifiek uit te lezen is, neem ik niet direct voor waar aan...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Plaats reactie