Camperhoes en dakrail

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
fotogrfie
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 07 mei 2021, 9:29

Camperhoes en dakrail



Bericht door fotogrfie »

Beste camperaars,
Recent een camperhoes gekocht voor onze camper (met alkoof) omdat hij bij winter onder de bomen geparkeerd staat. Maar even niet goed nagedacht....
Onze camper heeft op het dak een rail (voor bevestigen van bagage). En we hebben gemerkt/gezien dat door de combinatie van de hoes en die rail een zwembad ontstaat. Er blijft (en dat is logisch) een 10-tal cm water opstaan.

Iemand met gelijkaardig probleem en een oplossing?
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Camperhoes en dakrail



Bericht door iSonic »

Emmer in het midden op zijn kop onder het zeil zetten? Of iets anders wat het zeil omhoog houdt. Maar waarschijnlijk moet je het zeil dan vrij strak spannen om niet alsnog een badje te krijgen.
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: Camperhoes en dakrail



Bericht door Sun »

Opblaasbed op het dak?

Gr Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Camperhoes en dakrail



Bericht door Bas vd laar »

Als je geeft om je camper, dan zet je hem in een stalling
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camperhoes en dakrail



Bericht door Kroppie »

als het zeil goed dicht is is 10cm water geen enkel probleem, en als dat zeil niet 100% dicht is blijft er geen 10cm water in staan, ik zou zeggen geen probleem van maken.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8462
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Camperhoes en dakrail



Bericht door EasyBee »

Vrienden van ons hadden het zelfde probleem. Opgelost door 2 pilonnen midden op het dak te plaatsen.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Camperhoes en dakrail



Bericht door Don Esteban »

Ik zou voor de tip van Arie gaan. Als je het zeil strak trekt, hou je een bult over waar het water vanaf loopt.
@Bas, ik geef veel om mijn camper maar hij staat 's winters mooi buiten op de oprit. Redelijk beschut (zie avatar) en aan de druppelaar. Niets leuker dan in de winter, kacheltje aan en het een of het ander karweitje doen waar je 's zomers geen zin of geen tijd of geen geduld voor hebt.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bert.H
Berichten: 1299
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:08
Locatie: Hamont-Achel. België

Re: Camperhoes en dakrail



Bericht door Bert.H »

Ik heb er isolatie platen onder gelegd.

Bert
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Camperhoes en dakrail



Bericht door MonRoe »

skippy bal of plastic voetballen tussen dak en hoes. Iets wat net iets hoger is dan de dakrail.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6778
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Camperhoes en dakrail



Bericht door evdoetelaar+larana »

Bert.H schreef:
vr 05 nov 2021, 19:36
Ik heb er isolatie platen onder gelegd.

Bert
Dit lijkt mij de beste oplossing, want daarmee voorkom je dat er "zakken" kunnen ontstaan. Met slechts 1 of enkele puntondersteuningen, houd je het risico van "zakken". Bedenk ook dat natte bladeren erop kunnen blijven liggen en in de winter sneeuw (dus meer gewicht). Met volledige ondersteuning krijg je ook in die gevallen geen "zakken".
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camperhoes en dakrail



Bericht door AadenAnke »

Kroppie schreef:
vr 05 nov 2021, 16:58
als het zeil goed dicht is is 10cm water geen enkel probleem, en als dat zeil niet 100% dicht is blijft er geen 10cm water in staan, ik zou zeggen geen probleem van maken.

jos
10cm water is per m2 toch 100kg hoe groot is de totale plas? Ik vraag me af hoe veel gewicht het dak kan/mag hebben? Een luchtbed of meerdere zoals Arie afgeeft is misschien een idee. Maar volgens mij moet je camper gewoon buiten kunnen staan zonder hoes dan wordt hij wel vuil.

Gr Aad
Gebruikersavatar
Janook
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 05 nov 2021, 15:14
Locatie: Drenthe

Re: Camperhoes en dakrail



Bericht door Janook »

Wij geven ook om onze camper , liefst in de stalling, maar zoals de meeste weten , er is niet of nauwelijks nog een stalling te vinden , althans hier in Drenthe, dus wij gaan ook een hoes gebruiken, dus wij volgen dit draadje en ik zal nog zoeken op dit forum naar andere ervaringsdeskundige …
Isolatie platen lijkt mij voor jullie ook een goed plan om het ophopen van water plassen tegen te gaan , isoleert ook nog enigszins.
Pluk de bloemen waar je bij kunt
Campergroetjes,
Jan en Joke
Mclouis Lagan 252
Gebruikersavatar
Lotjeman
Berichten: 37
Lid geworden op: di 24 nov 2020, 6:33
Locatie: Assen

Re: Camperhoes en dakrail



Bericht door Lotjeman »

Janook in de buurt van Hoogeveen zijn nog enkele (2 ) plekken vrij in een kapschuur
Zie marktplaats en Tiendeveen
Plaats reactie