CN type CR65 koelkast

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Stellingwerver
Berichten: 252
Lid geworden op: zo 23 nov 2008, 13:59
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

CN type CR65 koelkast



Bericht door Stellingwerver »

Heeft iemand ervaring met deze CN Comfort CR65 compressor koelkasten? Ze zijn heel gunstig geprijsd.

7C078115-0386-48AE-9742-54AD28D27AA1.jpeg
7C078115-0386-48AE-9742-54AD28D27AA1.jpeg (198.58 KiB) 4986 keer bekeken
mijn vorige zelfgebouwde camper http://buscamper.atspace.com/
Niessina
Berichten: 245
Lid geworden op: do 22 apr 2010, 13:59

Re: CN TypeCR65 koelkast



Bericht door Niessina »

Geen ervaring mee, maar lijkt mij ook wel wat.
Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
DJSmiley
Berichten: 4036
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: CN TypeCR65 koelkast



Bericht door DJSmiley »

Ziet er goed uit!

ik had die al eerder gezien vorig jaar, maar toen geen verkoper in NL gevonden. Mooi dat er dus nu een partij is die ze in NL importeerd!

Ik ga er zaterdag eentje halen. Nu een koelbox, werkt an-sich prima, maar het is altijd een grabbelton als je iets zoekt..

Ben benieuwd of de bluetooth functionaliteit ook werkt, of dat ze die eraf gesloopt hebben. In de handleiding van een Spaanse winkel komt dat niet voor ( https://www.autoled4x4.com/es/index.php ... tachment=7 )
Maar in andere reviews en bv in een Noorse handleiding wordt dat wel weer benoemd ( https://www.marineshop.no/userfiles/Pro ... 032136.pdf )

Er is op Youtube enz wel eea te vinden onder de naam Alpicool CR65.

Er zit geen Secomp/Danfoss compressor in, maar een Womacool ofzo als ik de diverse filmpjes zo bekijk ( https://www.womacool.com/productinfo/290458.html )
Op andere sites wordt weer een LG compressor genoemd.. Het zal...

Ook zit er een ventilator voor de condensor, die onderin zit. Ik ben benieuwd hoe dat kwa geluidsproductie uitpakt. Gezien de positie van die ventilator is het denk ik wel raadzaam om daar ergens een rooster te hebben.

Tov een bv Waeco zit de compressor dus onderop. Bovenop is, vanuit ventilatie/koeling van de compressor logischer. In dit geval kan de warmte dus niet omhoog, maar moet de ventilator het dus grotendeels klaren.

koelkast2.JPG
koelkast2.JPG (48.3 KiB) 4899 keer bekeken
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: CN TypeCR65 koelkast



Bericht door marjasjaak »

Met een ventilator op de condensor zal je de beide zijkanten open moeten laten. (met roosters eventueel)
Je moet koele lucht kunnen aanvoeren en de warmte vrij kunnen afvoeren.
En regelmatig de condensor (soort radiator) stofvrij maken.
Sjaak.
myway
Berichten: 15524
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: CN type CR65 koelkast



Bericht door myway »

Ik ken geen compressorkoelkasten voor 12 volt zonder ventilator.
In het verleden had je nog de Dometic mdc kasten maar die worden niet meer gemaakt.
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: CN type CR65 koelkast



Bericht door L4H3 »

Jewel hoor dat is de Thetford T1090. Heb ik ook al 5 jaar met grote tevredenheid in mijn buscamper. Ook met temperaturen van 30+ blijft het goed koud in de koelkast.
Laatst gewijzigd door Dafluc op vr 05 nov 2021, 9:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodie quote verwijderd.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: CN type CR65 koelkast



Bericht door Atoz »

Net zoals bij je thuis Compressorkoelkast moet je zorgen dat de warme lucht van onderuit naar boven kan.

En thuis heb ik geen openingen in de muren achter mijn Compressorkoelkast.
Het is niet omdat die motor op 12 volt werkt dat je plots allerlei abracadabra moet verzinnen.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
myway
Berichten: 15524
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: CN type CR65 koelkast



Bericht door myway »

Dan heb je een heel speciale t1090 of je mist gewoon een onderdeel.
Daar zit toch echt een ventilator op.
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: CN type CR65 koelkast



Bericht door L4H3 »

myway schreef:
vr 05 nov 2021, 10:28
Dan heb je een heel speciale t1090 of je mist gewoon een onderdeel.
Daar zit toch echt een ventilator op.
Oeps is dat zo...Nooit opgevallen of gehoord. Maar mocht je gelijk hebben (daar twijfel ik niet aan) dan is hij wel heeeeeeeeeeeeeel stil.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: CN type CR65 koelkast



Bericht door marjasjaak »

Met een 230 volt thuis koelkast zal je zelden een condensor ventilator tegen komen. De condensor is vaak de gehele achterkant van de kast. Mits gemonteerd volgens de handleiding heeft deze voldoende koeling, omdat deze vaak een x aantal centimeters van de muur staat.

Een 12 volt koelkast is veel compacter en dan gebruiken ze een condensor ventilator.
Wil je energie zuinig koelen, dan zal je moeten zorgen dat de condensor warmte afgevoerd kan worden.

L4H3 ik zou maar eens kijken achter je koelkast. Zal wel vol met stof zitten...
Sjaak.
DJSmiley
Berichten: 4036
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: CN type CR65 koelkast



Bericht door DJSmiley »

Vandaag opgehaald in Almere

Eerste indruk: prima dingetje voor het geld. Zal mogelijk kwalitatief niet tippen aan een Dometic / Indel / Engel oid, maar daar is de prijs ook na. Isolatiewaarde zal vast minder zijn, maar allemaal gevoel: Ik heb geen meetmogelijkheden om dat te verifieeren. Enige harde aantoonbare verschil is iig de prijs.

- De Alpicool naam die je ook in sommige filmpjes van hun zag komt nergens voor: Het is een merkloos ding
- De Bluetooth werkt gewoon en zit er ook in, net zoals bij Alpicool. Staat nergens vermeld (doos/handleiding oid) maar werkt wel
- Itt tot sommige youtube filmpjes zit hier wel een LG compressor in, een BSA025LCVV
- De fan is een 12cm fan, BT-D12025H12M. Ook hier is weinig over te vinden.
- Bij mij was ie rechtsdraaiend, dus met het schanier rechts. Maar dat is aan te passen als het goed is (maar is voor mij niet nodig)
- Hij is bij Alpicool in meerdere frontkleuren leverbaar. De filmpjes van CN laten de black stainless steel versie zien, maar die ik gekocht heb is de High gloss black versie. Ik had niet het idee dat de andere leverbaar waren, maar niet naar gevraagd


Geluidsnivo: Je hoort de compressor en vooral de fan wel. Voor mijn gevoel niet veel meer dan mijn huidige koelbox, wat ook een budgetdingetje is (Mobicool FR40)

Ik verwacht dus ingebouwd ongeveer hetzelfde geluidsnivo, waar ik me niet aan stoor. Maar dat is natuurlijk een persoonlijk iets.

Eerste indruk is iig prima voor het geld. Dat maakt een 12V compressor koelbox prima. Een 230V via een omvormer blijft goedkoper maar dit prijsverschil bespaart het wel 'gedoe' met extra thermostaat, omvormer enz.

Tnx voor de hint in dit draadje, want na vorig jaar heb ik daar eigenlijk nooit meer naar gekeken, mooi om te zien dat ze nu ook op de NL markt verschijnen
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1042
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: CN type CR65 koelkast



Bericht door amigob2 »

is een mooi ding, maar passen er 1,5L flessen in ?
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
DJSmiley
Berichten: 4036
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: CN type CR65 koelkast



Bericht door DJSmiley »

Nee. iig niet in de deur.

Op de legplank wel, in de breedte, of in de lengte als je de het onderste vakje uit de deur haalt.

Als je vaak 1.5l flessen wilt meenemen kan dat wel een dingetje zijn. Doordat de compressor onderin zit en je een lade hebt loopt de lade door tot aan de deur. Dus in de deur kun je weinig kwijt.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1042
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: CN type CR65 koelkast



Bericht door amigob2 »

leggen in de diepte is een goede oplossing een extra legplank is wel te maken boven de flessen
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Plaats reactie