Tolbadge weigert bij uitrijden tolweg Frankrijk

Plaats reactie
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Tolbadge weigert bij uitrijden tolweg Frankrijk



Bericht door jurgenc »

Peter+Annie schreef:
zo 07 nov 2021, 11:30
jurgenc schreef:
zo 07 nov 2021, 0:07
gjvonk schreef:
za 06 nov 2021, 17:33

De tolbadge van Bip&Go die ik nu in onze Clio gebruik, heeft ook 2 jaar dienst gedaan in onze Jumper. Het enige wat ik op mijn klantenpagina heb aangepast is mijn kenteken. Aan mijn kenteken zijn voor zover ik weet, geen voertuig dimensies gekoppeld, met uitzondering van het gewicht en de wielbasis.
Dat kenteken is enkel van belang in Italie omdat daar de tol via de nummerplaat gaat. (Ik vermoed dat je de internationale versie hebt die in Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië kan worden gebruikt)
Vaut,,,,
alleen in Spanje en Portugal is het kenteken van belang,in Frankrijk en Italie maakt dit niet uit.
We hebben het alle twee fout: Italië en Portugal moet het zijn. Ik was zeker van Italië, maar wist het niet van Portugal. Niet van belang in Spanje. (Kwestie dat als de badge niet werkt met de automatische portieken boven de weg, dat ze je toch de tol kunnen aanrekenen (zonder boete)).
https://www.bipandgo.com/aide/service-e ... ge-europe/
Pourquoi me demande-t-on une plaque d'immatriculation?
Dans certains pays d’Europe, comme l’Italie ou le Portugal, lorsque votre badge n’est pas détecté dans les voies, la plaque d’immatriculation de votre véhicule est lue pour associer vos trajets à votre badge.
H20
Gebruikersavatar
Nederfransman
Berichten: 74
Lid geworden op: za 20 jul 2019, 11:12

Re: Tolbadge weigert bij uitrijden tolweg Frankrijk



Bericht door Nederfransman »

Na 6 pagina's met vrijwel direct de juiste conclusie ( de hoogte wordt gemeten) vraag ik namens mijn mede-Fransen om geen gebruik te maken van de 30 km/h doorgang als u weet dat u hoger bent dan 3 meter en dus gebruik moet maken van de rode knop. U hindert dan vele medeweggebruikers. Waarvan sommige rare capriolen gaan uithalen om toch snel door te kunnen rijden.
Merci beaucoup.
Renault Grand Master Font Vendôme Venise 120 pk boîte automatique
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Tolbadge weigert bij uitrijden tolweg Frankrijk



Bericht door Pilha »

Gut.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9049
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Tolbadge weigert bij uitrijden tolweg Frankrijk



Bericht door gjvonk »

Ook al ben ik geen Fransman; ik ben het wel met hem eens: het is ook vervelend als je er op rekent dat je voorligger door kan rijden en dat vervolgens blijkt dat dat toch niet lukt.

Een manier om dat snel af te leren: gebruik dan vooral de 30 km poorten rechts: dat zijn die waar ook het vrachtverkeer en de touringcars door rijden. Als je dan moet stoppen voor de rode knop omdat je schotel 5 cm te hoog is, levert je dat in ieder geval een feest concert achter je op: maar dan uitgevoerd op een 1 of meertonige luchthoorn...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Tolbadge weigert bij uitrijden tolweg Frankrijk



Bericht door Pilha »

Wat bedoel je met afleren? Iemand die zich steeds weer vastrijdt in de verkeerde poort?
Ja, dat is een beetje dom. Maar ik schat de forumgebruikers hoger in.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9049
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Tolbadge weigert bij uitrijden tolweg Frankrijk



Bericht door gjvonk »

Ik ook, maar gezien de discussie lijkt herhaling soms toch nodig

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Plaats reactie