Peugeot J5 perikelen...
Peugeot J5 perikelen...
Zoals jullie wellicht weten heb ik een peugeot camper gerestaureerd zeg maar.
Motorisch is ie best goed, keurmeester was verbaasd over de trekkracht onderin het toerental dus dat zal wel goed zitten.
Van de zomer 5200 km op avontuur geweest, er hebben zich wel enkele zaken voorgedaan.
Koelfans kapte ermee, geen garage die me helpen wou in Kroatië, zelf maar direct op de accu aangesloten (met zekeringen ) en een schakelaar gemaakt.
Lampje van de turbodruk brandt, direct al bij contact maken, soms wat feller dan anders.
Koppeling slipt soms bergop in 3, 4 en 5. Eigenlijk nooit in 1 en 2, toch versleten?
En de krukaskering ligt eruit.
Camper rookt nogal blauw bij koude start en loopt dan onregelmatig ( gloeibougies?)
Tips zijn welkom.
Motorisch is ie best goed, keurmeester was verbaasd over de trekkracht onderin het toerental dus dat zal wel goed zitten.
Van de zomer 5200 km op avontuur geweest, er hebben zich wel enkele zaken voorgedaan.
Koelfans kapte ermee, geen garage die me helpen wou in Kroatië, zelf maar direct op de accu aangesloten (met zekeringen ) en een schakelaar gemaakt.
Lampje van de turbodruk brandt, direct al bij contact maken, soms wat feller dan anders.
Koppeling slipt soms bergop in 3, 4 en 5. Eigenlijk nooit in 1 en 2, toch versleten?
En de krukaskering ligt eruit.
Camper rookt nogal blauw bij koude start en loopt dan onregelmatig ( gloeibougies?)
Tips zijn welkom.
- Bas vd laar
- Berichten: 6231
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Peugeot J5 perikelen...
Je kunt een turbodrukmeterje erop zetten, is makkelijk te monteren en ook leuk om te zien.
Max druk bij een J5 is 0,7 bar
Even onregelmatig stationair lopen bij koude start komt vaker voor bij deze motoren
Kan zeker aan de gloeibougies liggen, deze zijn eenvoudig te vervangen,
Er zijn ook mensen die alles geprobeerd hebben om dit op te lossen, maar zelfs na vervangen van injectors, brandstofpomp e.d. dit nog steeds houden bij koude start.
Niet al te gek gaan doen zou ik zeggen.
Koppeling kan slippen als er olie op de koppelingsplaat komt, als de achterste krukaskeerring lek is dan krijg je dit.
Max druk bij een J5 is 0,7 bar
Even onregelmatig stationair lopen bij koude start komt vaker voor bij deze motoren
Kan zeker aan de gloeibougies liggen, deze zijn eenvoudig te vervangen,
Er zijn ook mensen die alles geprobeerd hebben om dit op te lossen, maar zelfs na vervangen van injectors, brandstofpomp e.d. dit nog steeds houden bij koude start.
Niet al te gek gaan doen zou ik zeggen.
Koppeling kan slippen als er olie op de koppelingsplaat komt, als de achterste krukaskeerring lek is dan krijg je dit.
Re: Peugeot J5 perikelen...
en een koppeling slipt eerder in een hogere versnelling dan in een lagere, in een hogere moet de koppeling meer koppel naar de aangedreven wielen overbrengen.
maar om de achterste krukas keerring te vervangen moet de versn bak eraf, en dan kan je ook makkelijk bij de koppeling, of als je de koppeling moet vervangen moet de bak er ook af, en dan kan je makkelijk bij de keerring.
jos
maar om de achterste krukas keerring te vervangen moet de versn bak eraf, en dan kan je ook makkelijk bij de koppeling, of als je de koppeling moet vervangen moet de bak er ook af, en dan kan je makkelijk bij de keerring.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Peugeot J5 perikelen...
Kan ook nog zijn dat de koude start voorinstelling niet goed staat afgesteld. Het bekende potje met was.
Re: Peugeot J5 perikelen...
Nou...
Nadat de garage al 2 keer in de herhaling is geweest, ik braaf 1700 euro heb afgerekend lijkt het erop dat de beste man over het hoofd heeft gezien dat naast de keerringen van de motor en aandrijfassen ook de keerring van de pris-as lekt
De bak gaat er nu voor de derde keer onderuit
Heb al een versnellingsbak boer gevonden die hem voor een redelijk bedrag uit elkaar haalt en de keerringen wil vervangen, maar nu komt het
De versnellingsbak specialis zei dat ik zelf maar de keerringen moest regelen , en nu weet ik waarom
Automaterialen handel, noch de peugeot dealer heet geen idee welke dat dan moeten zijn
Iemand info of tip?
Graag
Nadat de garage al 2 keer in de herhaling is geweest, ik braaf 1700 euro heb afgerekend lijkt het erop dat de beste man over het hoofd heeft gezien dat naast de keerringen van de motor en aandrijfassen ook de keerring van de pris-as lekt
De bak gaat er nu voor de derde keer onderuit
Heb al een versnellingsbak boer gevonden die hem voor een redelijk bedrag uit elkaar haalt en de keerringen wil vervangen, maar nu komt het
De versnellingsbak specialis zei dat ik zelf maar de keerringen moest regelen , en nu weet ik waarom
Automaterialen handel, noch de peugeot dealer heet geen idee welke dat dan moeten zijn
Iemand info of tip?
Graag
Re: Peugeot J5 perikelen...
Wel een rare versnellingsbakspecialist als die nog niet eens weet hoe die aan een keerring moet komen...
Is slechts een kwestie van de keerring er zo heel mogelijk uit halen, meestal staan er wel ergens nummers in/op... en anders even meten.
Als je de asdiameter, buitendiameter en dikte weet dan kun je de keerring zo bestellen bij één van de vele lager leveranciers.
Is slechts een kwestie van de keerring er zo heel mogelijk uit halen, meestal staan er wel ergens nummers in/op... en anders even meten.
Als je de asdiameter, buitendiameter en dikte weet dan kun je de keerring zo bestellen bij één van de vele lager leveranciers.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Re: Peugeot J5 perikelen...
Ik wil over 3 weken weg
De man rommelt mijn klussie op dringend verzoek er tussen, iedereen heeft het druk tegenwoordig
Met de vraag of ik zelf voor de keerringen wilde zorgen
Vandaar de vraag
Dat het anders kan ben ik me terdege van bewust
De man rommelt mijn klussie op dringend verzoek er tussen, iedereen heeft het druk tegenwoordig
Met de vraag of ik zelf voor de keerringen wilde zorgen
Vandaar de vraag
Dat het anders kan ben ik me terdege van bewust
Re: Peugeot J5 perikelen...
Om moedeloos van te worden...
Lijkt wel of geen enkel onderdeel nog normaal te verkrijgen is
Temperatuur sensor....niet of de verkeerde
Zelfs reints of die Bart ebben niks
Iemand een goed adres?
Lijkt wel of geen enkel onderdeel nog normaal te verkrijgen is
Temperatuur sensor....niet of de verkeerde
Zelfs reints of die Bart ebben niks
Iemand een goed adres?
Re: Peugeot J5 perikelen...
Boven vernoemde Kareltj Cola is de specialist ter zake
Goed, betaalbaar
U kunt er eventueel wachten
Goed, betaalbaar
U kunt er eventueel wachten
Peugeot J5 perikelen...
Bij augustin hebben ze nog veel en op de Duitse Amazon.de ook https://www.buren-hallum.nl/ heeft bijna alles maar die levert alleen aan dealers.
Re: Peugeot J5 perikelen...
Hallo, ik ben nieuw hier. Vandaag zag ik dat aan de onderkant van mijn camper een staafje met een oog omlaag hing aan de achteras. Toen ik eronder kroop zag ik dat in dat oog een haak moet die met moeite omhooggedrukt moest worden om eron te passen. Il zou graag een.foto uploaden maar krijg steeds bericht dat het bestand te groot is. Weten jullie wat dit zou kunnen zijn?
Re: Peugeot J5 perikelen...
Beste ik heb het zwaar vermoeden dat het om de remkracht verdeler gaat.
https://www.googleadservices.com/pagead ... QFQ&adurl=
Gr. Toon.
https://www.googleadservices.com/pagead ... QFQ&adurl=
Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de