Veerboot Groningen - Noorwegen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 231
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door peter possl »

dat de ferry veel passagiers vervoerde, komt ook door de superaanbiedingen voor hun zg mini-cruises ( zoals dfds al jaren doet). Om te overleven is volgens mij de vrachtwagen en camper/auto bezetting belangrijk. maar daar hebben forumleden die met de vrachtwagen regelmatig naar Scandinavië moeten, al hun mening gegeven. Ik herinner mij dat in het eerste jaar er hier in het forum al veel leden waren die hun twijfels uitspraken over de overlevingskans van deze lijn.
Ik verrmoed dat zij wel eens gelijk zullen krijgen.
Wij gaan zelf elk jaar naar Scandinavië , maar met hun tarieven neem ik liever de brug of de korte veerbootlijnen. En geloof mij, ik ga graag met een schip op weg, maar niet met deze lijndienst.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door KTManiac »

Jakobsen schreef:
za 11 mar 2023, 10:48
Pffff dat ziet er niet goed uit. Zijn er al mensen die gecompenseerd zijn door de maatschappij? Zij blijven in gebreke als ze niet varen.
Zelf hebben we geboekt voor eind juli, we wachten maar gespannen af.
Hier samen met 3 vrienden met z'n vieren geboekt om met de motor naar Noorwegen te gaan in juni.
Of ik nou vanaf Eemshaven of Emden vertrek maakt me niks uit, maar hoop toch wel dat ze varen.....
Als het echt mis gaat ga ik dan nog proberen via Hirtshals naar Kristiansand te komen, maar vrees dat ik dan niet de enige ben.

We gaan het zien.
Beroepsreiziger

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door Beroepsreiziger »

peter possl schreef:
za 11 mar 2023, 17:29
Ik herinner mij dat in het eerste jaar er hier in het forum al veel leden waren die hun twijfels uitspraken over de overlevingskans van deze lijn.
Ik verrmoed dat zij wel eens gelijk zullen krijgen.
:mrgreen: 8-) :silent:

Emden. Klinkt leuk.
https://www.ttm.nl/fleet/fleetmanagemen ... en/151408/
Maar Duitsland mag je niet in met 60 ton.

En het 'voordeel' dat je het rijverbod in Duitsland kon omzeilen, gaat met Emden dus ook niet op.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door EasyBee »

Zullen weinig campers last van hebben.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Beroepsreiziger

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door Beroepsreiziger »

Dat klopt.
Maar van campenaars kan een ferrymaatschappij niet bestaan.
De MS Romantika is een 194 m lang, 29 m breed roroschip.

Het schip biedt plaats aan 2500 passagiers, 300 auto's en 60 vrachtauto's. Aan boord zijn er 2172 bedden te vinden, verdeeld over 727 cabines.
:cheers:
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door AadenAnke »

Deze verbinding vervult gewoon een behoefte of die behoefte grootgrondbezitters is om economisch verantwoord uit te voeren is iets dat zal blijken! Natuurlijk ga je met de camper alleen bij tijd gebrek met die boot de omweg is mooier en goedkoper. Voor het commerciële vervoerder is tijd heel veel geld

Gr Aad
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door Peter+Annie »

KTManiac schreef:
za 11 mar 2023, 17:53

Hier samen met 3 vrienden met z'n vieren geboekt om met de motor naar Noorwegen te gaan in juni.
Of ik nou vanaf Eemshaven of Emden vertrek maakt me niks uit, maar hoop toch wel dat ze varen.....
Als het echt mis gaat ga ik dan nog proberen via Hirtshals naar Kristiansand te komen, maar vrees dat ik dan niet de enige ben.

We gaan het zien.
De meeste reizigers die dit jaar vanuit Eemshaven vertrokken zullen Nederlanders zijn geweest die i.p.v. Hirtshals voor Eemshaven gekozen hebben.
Zou de boot vanuit Eemshaven niet meer varen denk ik niet dat het zodanig druk zal gaan worden in Hirtshals door het wegvallen van HNL,
Beroepsreiziger

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door Beroepsreiziger »

AadenAnke schreef:
ma 13 mar 2023, 8:06
Natuurlijk ga je met de camper alleen bij tijd gebrek met die boot de omweg is mooier en goedkoper.
Heerlijk om zo vakantie tehebben. Bij gebrek aan tijd...... :lol3:

Zijn dat de tweeverdieners die geld hebben voor een camper, maar geen tijd voor vakantie? :mrgreen:
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door EasyBee »

Waarschijnlijker één of tweeverdieners die een camper huren om wat van Scandinavië te zien en dat vanwege bijvoorbeeld schoolvakanties in het hoogseizoen moeten doen en 2 of misschien hooguit 3 weken op pad kunnen en dan niet 4 of meer dagen kwijt willen zijn (heen en terug) met omrijden over Duitse en Deense snelwegen om er überhaupt te komen. Werken net als jij gewoon hard om deze vakantie te kunnen betalen.

Waarom moet je er toch altijd zo'n negatieve zure draai aan geven? Met mr green is het nog steeds niet grappig.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Chateau
Berichten: 223
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 11:39
Locatie: Regio Amsterdam

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door Chateau »

De ferry gaat verhuizen en vertrekt straks niet meer uit de Eemshaven: https://www.nu.nl/binnenland/6256620 ... emen.html
Groet, Hans

LMC Cruiser SL T672G (2015/2016)
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door KTManiac »

Zojuist mailtje ontvangen:
Screenshot_20230328-145124.jpg
Screenshot_20230328-145124.jpg (103.36 KiB) 4755 keer bekeken
Blij mee! :thumbup:
Dat geeft vooralsnog wat meer zekerheid dat een vertrek vanuit Eemshaven.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door FrankJC »

Er is ook sprake van Ijmuiden als vertrekhaven.
CaradoT135
Berichten: 2297
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door CaradoT135 »

Waar heb je dat gelezen? Daarvan staat op de website van HNL nog niets.

https://hollandnorwaylines.com/nl/nieuws/

Zoals u wellicht heeft vernomen, verhuist Holland Norway Lines haar afvaarten vanuit de Eemshaven naar een nieuwe locatie.


Vanaf 1 juni is Emden onze nieuwe vaste vertrekhaven. Emden ligt vlak over de Duitse grens op slechts een uur rijden van Groningen. Dit levert u met de auto gemiddeld slechts 25 minuten extra reistijd op.
Van 17 april t/m 31 mei is Cuxhaven onze tijdelijke vertrekhaven. Cuxhaven ligt in Noord Duitsland. De extra reistijd ten opzichte van Eemshaven is afhankelijk van uw woonplaats, maar bedraagt in de meeste gevallen maximaal 2 uur rijden.

In beide gevallen bieden we vanuit Nederland de meest directe route naar Noorwegen aan.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door KTManiac »

FrankJC schreef:
di 28 mar 2023, 18:24
Er is ook sprake van Ijmuiden als vertrekhaven.
Ijmuiden is alleen maar een tijdelijke uitwijkplaats wanneer Eemshaven niet beschikbaar is.
Plaats reactie