Veerboot Groningen - Noorwegen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door marjasjaak »

Graag gedaan....
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door Peter+Annie »

marjasjaak schreef:
wo 03 nov 2021, 15:54
Over verswaren gesproken.... ik heb het even nagevraagd, maar campers kunnen helaas geen stroom krijgen tijdens de overtocht. Jammer voor al die volgeladen koelkasten, het lijkt mij een te lange reis om alles koud te houden.

Groet, Marja
Gewoon een paar PET flessen water invriezen en deze in het koelvak leggen.
Als de koelkast niet opengaat van 15.00 tot 09.00 uur gebeurt er weinig met je levensmiddelen.
En wie weet;misschien mag je wel op gas koelen,zo een ruim heeft ook beluchting.
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door FrS »

Peter+Annie schreef:
wo 03 nov 2021, 11:18
Beroepsreiziger schreef:
di 02 nov 2021, 23:00
AadenAnke schreef:
ma 01 nov 2021, 12:03
Ik denk dat het erg druk gaat worden met vrachtwagens ruime dagelijkse rust zelfs nog enige compensatie mogelijk :shh: loonkosten en brandstofprijzen zijn hoog dus erg interessant voor de sector. Kan weleens leiden tot bijna niet te kunnen boeken voor campers :oops:
Heb geen angst.
In vertrektijd is het 'onmogelijk'
In rusttijd is er ook geen gewin.
En wat wil je comperseren als je in NL start?
Ken je de RTW? Dan breng 18uur rust je niks.

Zoals ik schreef, voor het vrachtverkeer vaart die op verkeerde tijden, en verkeerde dagen.
Hij moet het puur van de toeristen gaan hebben, en die heeft die in de winter niet.
Deze lijn, om deze manier, gaat niet lang duren.
Voor het vrachtverkeer wat zijn bestemming heeft in het zuid westen van Noorwegen zou het wel eens interessant kunnen zijn.
Voor versgoederen is het wat anders,deze komen meestal samen in of rond Oslo en worden vandaar uit verder gedistribueerd door het gehele land.

Als zo een auto met "verse waren"in K-sand aankomt om 09.00 uur,en hij nog een uur nodig heeft om te ontschepen en douane registratie,heeft hij nog 300 km voor de boeg naar Oslo,toch ook wel een uurtje of 5 denk ik,zodat hij pas in de late namiddag in Oslo aankomt en zijn aansluiting op het Noorse distributie netwerk mist.
Dat word dan de volgende dag en dan is er van "vers"al minder sprake.
er gaat meer naar Noorwegen dan alleen vers goederen, ook goederen die niet aan een termijn gebonden zijn. Ook alleen opleggers zullen er geladen gaan worden. Betekent geen extra tolkosten in Duitsland, geen controle van de BAG betreffende snelheid gereden en controle uren etc. En niet te vergeten de ellen lange files in Duitsland.
En ze verkopen in Noorwegen ook verse tomaten, vlees, garnalen, zalm, kaas etc. of is het oons bint zuunig?? andere bestemming zoeken
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door EasyBee »

Gewoon die koelkast lekker koud als je er heen rijdt, niet meer open tijdens de overtocht, is er niks aan de hand.
Je moet geen bevroren spul meenemen, dan wordt het eventueel lastig met dooi en condens.
Ik heb bij langere overtochten toch meegemaakt dat men per sé wil dat je gastanks gesloten zijn. En daar is echt wel wat voor te zeggen.
En of ik nou naar Noorwegen ga of naar Spanje, mijn verse waar koop ik daar.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door TestCase »

Precies, evt. diepvriesvak leeg of echt propvol, en kk op koudste stand zetten een 2 à 3 uur van te voren. Bevroren waterfles of melkpak erbij en het gaat prima tot 24uur zonder. Pas op de ferry zet ik de kk uit.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door ducati 900 »

Dit is wel lekker:

voor het meenemen van brandstof geldt dat er slechts 1 tank van maximaal 23 liter per
gemotoriseerd voertuig voor eigen gebruik mee mag.

Ik ben gewend om 200 liter LPG te tanken.

Ben.
Laatst gewijzigd door ducati 900 op do 04 nov 2021, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door Marco Polo »

Wat een verschil eigenlijk met het Middellandse zee gebied.
Afgelopen tijd 6 langere Ferry overtochten gemaakt maar daar word echt nergens naar gekeken :crazy:
Gas, brandstof …..
Of het veilig is is een 2e maar er fikt niet jaarlijks een Ferry af volgens mij.

Dit even terzijde :mrgreen:
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door beatrix18 »

Ik neem nooit wat mee, maar tank ruim op tijd. Ook boven in Scandinavië geen probleem.

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
+Onderweg+

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door +Onderweg+ »

Hoofdnoorman schreef:
ma 01 nov 2021, 16:54
.... Om half acht dan de heerlijke muziek van Edward Grieg door alle luidsprekers van de hele boot. Het komt uit het stuk van Per Gynt en heet "Morgenstimmung". Waard om te luisteren, zoek het maar eens op.
8-) Mooi!
Dank voor de tip.
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door FrS »

Marco Polo schreef:
do 04 nov 2021, 16:43
Wat een verschil eigenlijk met het Middellandse zee gebied.
Afgelopen tijd 6 langere Ferry overtochten gemaakt maar daar word echt nergens naar gekeken :crazy:
Gas, brandstof …..
Of het veilig is is een 2e maar er fikt niet jaarlijks een Ferry af volgens mij.

Dit even terzijde :mrgreen:
zuid europa !! daar wordt nergens naar gekeken, ook niet naar de toiletten etc. He zuidelijker in europa hoe viezer het sanitair.
camping on board, puur armoe tussen die koelwagens.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door AadenAnke »

Lekker hè dat geluid van die Thermo Kings kan je heerlijk bij slapen en geen roetfilter of air bleu soms een beetje dikke dieselrook :lol:

Gr Aad
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door Peter+Annie »

Je hoeft toch geen camping on board te nemen,je kunt daar ook gewoon een hut nemen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door FrS »

kost geld !!!
Laatst gewijzigd door Dafluc op za 06 nov 2021, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodie quote verwijderd.
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door Peter+Annie »

Ja,we blijven Nederlanders hè . :mrgreen:
Plaats reactie