Veerboot Groningen - Noorwegen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door Cee Pee »

Nu nog "camping aan boord" en het is helemaal toppie.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
HaasjeGaatMetCamper
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 06 sep 2021, 19:19

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door HaasjeGaatMetCamper »

Als ik het goed zie op de site, dan kost een twee-persoons binnenhut 75 euro per overtocht. Buitenhut is 25 duurder (per trip). Grotere hutten zijn er ook.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door beatrix18 »

@Aloys: Als je gaat boeken dan boek je alles los.
Er zijn namelijk verschillende soorten hutten. Het was dus de absolute minimum prijs inclusief de goedkoopste hut.

Peter
Laatst gewijzigd door beatrix18 op ma 01 nov 2021, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door FrankJC »

Hut prijzen ; https://booking.hollandnorwaylines.com/ ... 94c/addons
31 mei 2022 heen, 29 juni 2022 terug.
Voor 2 pers. + camper < 7 mtr kost een retourtrip € 675,- + 2x de kosten van een buiten hut € 180,- = € 855,- en daar komt de happerij aan boord nog bij.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door Aloys »

Even over binnen- en buitenhutten: er zijn mensen die vinden het idee van een binnenhut eng, griezelig. "Als er wat gebeurt" en zo. Daar heb ik eens over nagedacht... :D

A. Je ziet niet veel vanuit je buitenhut, want de meeste tijd die je in die hut doorbrengt is het buiten donker.
B. Als er wat gebeurt moet je de gang op, net als die mensen in de binnenhutten tegenover je. Het glas in je buitenhut is namelijk zó dik, daar kom je met een moker al haast niet doorheen!

Dus eigenlijk, bij nachtvaarten, is zo'n buitenhut gewoon onzin en een beetje "geldklopperij". Kwestie van marketing, verdienmodel, prijs- en productdifferentiatie etc.

(Omdat mijn echtgenote jarig was die dag heb ik eens een buitenhut besteld met TV, Champagne, fruitmand, tweepersoonsbed etc. Maar daar hing dan wel een heel ander prijskaartje aan... :D )
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door Mickel Moen »

Met al dit soort langere overtochten, is het een kwestie van tijd in relatie met de kosten. Zit je aan een beperkt aantal weken vast, dan ben je mooi wel in 1 dag in Noorwegen en in 1 dag terug. Heb je maar drie weken en wil je ook meer van Noorwegen zien, dan alleen het zuiden, zonder steeds in de auto te zitten, dan is dit natuurlijk een prachtig alternatief.

Wat de hut betreft. Gezien de afvaart en aankomst, maakt een buitenhut hier niet zoveel uit. Zit je overdag ook op de boot, zoals Rostock/Travemunde - Helsinki, dan is een buitenhut toch wel fijn.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door FrankJC »

Heb een keer een binnenhut geboekt van Cherbourg(F) naar Rosslare(Ir), leek wel of ik in de machinekamer lag te knorren. :thumbdown:
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door Peter+Annie »

Peter LMC schreef:
ma 01 nov 2021, 10:54
Ik zie vele mogelijkheden, ook voor de transportwereld dit ivm rij en rusttijden en
levering van bv versproducten naar het noorden die onder tijdsdruk staan..
Ben benieuwd naar de prijzen.
Dat zal wel meevallen :

De Romantika vertrekt drie maal per week vanuit Eemshaven om 15:00 uur en komt vervolgens om 09:00 uur aan in Kristiansand.

Rond 15.00 is de veiling in het Westland( waar de meeste versproducten vandaan komen) ongeveer afgelopen ,kunnen de eerste vrachtwagens pas laden en hebben dan nog een rit van 300 km ,naar Eemshaven ( 4 rijuren(zonder file),voor de boeg.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15350
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik heb ongeveer 9 jaar en met tussenpozen van enkele weken gereisd vanaf Kiel naar Oslo. Destijds was er van de Color Line nog de "Prinsesse Ragnhilde" in de vaart welke nu verkocht is aan, ik meen, Brazilië.

Hier waren nog 4 persoons hutten onder het autodeck beschikbaar die je op indeling kon krijgen. Gemiddelde prijs was 13 gulden per bed. Het waren lawaaierige hutten, alles trilde en rammelde. Veel last had je er niet van. Boarding was omstreeks 13.00 uur in Kiel en de afvaart een half uur later. Ik ging 's morgens om 07.00 van huis en zat een half uur na de afvaart reeds in de kantine of restaurant voor het middageten. Ondertussen gratis alle kranten lezen en voor je het wist was het al tijd voor het Scandinavisch buffet. Dan nog even naar de "Danszaal" om je te verwonderen hoe de Noren zich kleden tijden deze tripjes. Tot in de late uurtjes vermaak en rond 02.00 maar eens slapen. Om half acht dan de heerlijke muziek van Edward Grieg door alle luidsprekers van de hele boot. Het komt uit het stuk van Per Gynt en heet "Morgenstimmung". Waard om te luisteren, zoek het maar eens op.
Dan snel ontbijten en om 09.30 van boord. In de winter op de kade snel de spijkerbanden er op en dan nog anderhalf uur voor ik thuis was. De reis was 19 uur totaal. Alles gezien in die tijd ook de bouw van de brug bij Denemarken.

Na de grote brand op deze boot is hij, eigenlijk zij, verkocht en is de Color festival er voor in de plaats gekomen. Afgelopen met de goedkope hutten. Ik heb mijn laatste reis met de Camper gemaakt en toen geboekt als Truck Star. Je betaald dan per meter en slapen, eten en drinken waren inbegrepen in de totaalprijs. Dat was destijds voordeliger dan als toerist boeken.

Dus ik hoop dat de laatste manier van boeken ook mogelijk is. Wellicht volgend jaar maar eens met Reining (Groningen) bellen. Die hebben een 20 tal wagens vast op Noorwegen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door FrS »

Cee Pee schreef:
ma 01 nov 2021, 13:54
Nu nog "camping aan boord" en het is helemaal toppie.
daar hoef je niet op te rekenen, autodek is ( denk ik) compleet afgesloten. Zeker omdat er ook vrachtwagens cq opleggers op staan.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door Cee Pee »

Die vrachtwagens en trailers staan ook op de Griekse ferry's en daar sta je er met je camper ook bij of tussen.
Maar je zal op deze ferry waarschijnlijk geen open autodek hebben.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door EasyBee »

Lijkt er niet op dat hier open een autodek is voor campers
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... istiansand

Maar als motorrijder zie ik mogelijkheden. Niet dat eindeloze gepruts door Duitsland en Denemarken om in Noorwegen te kunnen genieten en op de terugweg niet de afknapper om weer thuis te komen. Gewoon met de boot van Groningen naar Noorwegen en genieten maar.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door Peter+Annie »

Hoofdnoorman schreef:
ma 01 nov 2021, 16:54
Tot in de late uurtjes vermaak en rond 02.00 maar eens slapen. Om half acht dan de heerlijke muziek van Edward Grieg door alle luidsprekers van de hele boot. .
.
.
.
.
Dan snel ontbijten en om 09.30 van boord.
En dan,zodra je op de kade kwam ,opgewacht worden door de "Polis" en een positieve blaastest aflegde.
Waarop je je rijbewijs en je bankrekening achter kon laten.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door dieseltje+ »

Via Zweden is helemaal ver om, brandstof + tol van de bruggen enz tikt ook nog leuk aan.
Dat valt toch wel mee....als je b.v. even van Utrecht-Oslo uitgaat (via google), met de boot vanuit Denemarken 1245km, 14uur en 40min.
Via Zweden en dus de bruggen 1495km, 15uur en 50min. Verschil 1uur en 10 min, en 250km. 25L dieselolie meer, €40, bruggen €100. Kosten totaal, €140 En dat komt heel dicht in de buurt van onze ervaringen via de bruggen.
Ze zetten mijn camper niet over voor €140 van Denemarken naar Noorwegen.
Via Zweden en de bruggen kan jezelf je tijd indelen/bepalen. Geen verplichtingen en ziet nog eens wat. Das vakantie :wink:
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Plaats reactie