Veerboot Groningen - Noorwegen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door hurktoilet »

Wij hebben Noorwegen ook nog op ons todo-lijstje staan, en dit lijkt ideaal, maar pas als we ooit een nieuwe camper hebben. Hebben nu nog een koelkast op gas, maar die zal aan boord niet aan mogen...
Bij de keuze van een nieuwe maar goed letten op de maten. Wij vallen nu nog onder gewone auto's (6m lang, 2,6m hoog), maar high car of camper zal wel fors duurder zijn.
@Dieseltje: 15 uur rijden betekent in de praktijk zes pauzes van gemiddeld een half uur, dat wordt dus al 18 uur, plus een overnachting. Voor een eerlijke vergelijking met de boot moet je die natuurlijk ook vanuit Utrecht gaan rekenen. Dan moet je bij de vaartijd ook een uur inchecktijd en ruim twee uur rijden optellen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door dieseltje+ »

Ben het idd met je eens dat het niet reeel is om in ruim 15 uur met de camper in Oslo te zijn.
Gaat mij voornamelijk even om de opm
Via Zweden is helemaal ver om, brandstof + tol van de bruggen enz tikt ook nog leuk aan
In de praktijk valt het verschil in reistijd en kosten wel mee.(goedkoper zelfs en soms sneller) Mijn zus en zwager gingen tot dit jaar altijd met de boot, als er uberhaupt tijdwinst was was het nihil. En met de snel boot de dubbele kosten t.o.v. de bruggen en Zweden. En geen gestress om de geboekte boot te halen. Ze zijn ook om, geen boot meer :wink:
Laatst gewijzigd door dieseltje+ op ma 01 nov 2021, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door Hoofdnoorman »

Peter+Annie schreef:
ma 01 nov 2021, 20:04
Hoofdnoorman schreef:
ma 01 nov 2021, 16:54
Tot in de late uurtjes vermaak en rond 02.00 maar eens slapen. Om half acht dan de heerlijke muziek van Edward Grieg door alle luidsprekers van de hele boot. .
.
.
.
.
Dan snel ontbijten en om 09.30 van boord.
En dan,zodra je op de kade kwam ,opgewacht worden door de "Polis" en een positieve blaastest aflegde.
Waarop je je rijbewijs en je bankrekening achter kon laten.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tsja, dat is voor de zielige mensen die zich vol laten lopen met alcohol en dan toch in een auto willen stappen. Die blaastesten werden wel gedaan, maar zelden op de kade omdat de pakkans daar slecht was. De grote parkings net buiten de ring zowel E6 als E18 zetten meer zoden aan de dijk. Vooral als je weet dat veel Noren slechts een retourtrip boeken om 24 uur buitengaats te zijn en dan quota mee konden nemen. Speciaal de vrijdag afvaart naar Denemarken en Duitsland was erg in trek. Dus als je zo dom bent om zaterdags vanaf het continent naar het noorden te gaan, trof je wel vaak stomdronken Noren aan op weg naar huis.

Maar om gelijk nog maar eens te waarschuwen, "Polisen kontrolerer helst ved daggry etterpå for optimal resultat!" Ofwel, in de ochtend worden de meeste blaastesten afgenomen. Iemand die dus een avond flink heeft doorgezakt, komt beslist niet door de test de volgende ochtend.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Peter+Annie
Berichten: 1345
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door Peter+Annie »

Hoofdnoorman schreef:
ma 01 nov 2021, 21:07
Vooral als je weet dat veel Noren slechts een retourtrip boeken om 24 uur buitengaats te zijn en dan quota mee konden nemen.
Niet alleen om de quota mee te kunnen nemen hoor,zelfs tijdens de overtocht laten ze zich vollopen en als de boot in Duitsland voor de wal ligt en de bar gesloten is nemen ze wat trays bier mee en duiken de sauna in. :cheers:

Maar Noren zijn nog netjes, Finnen zijn nog erger. :mrgreen:
CaradoT135
Berichten: 2355
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door CaradoT135 »

En op de terugreis doen ze het nog eens dunnetjes over. Ik heb jaren geleden het hele gebeuren met verwondering aanschouwd.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik weet er alles van Peter,
Ik spreek de taal vloeiend, heb nog steeds een Noors persoonnummer en een bankrekening, krijg straks ook AOW daarvandaan (als ik de 70 haal) en kijk minstens een paar uur per week naar de Noorse televisie.
Ik kan ook nog steeds zelf alcohol stoken. Het is nu echter voordeliger dit in Polen te bestellen.
CaradoT135 schreef:
ma 01 nov 2021, 21:51
En op de terugreis doen ze het nog eens dunnetjes over. Ik heb jaren geleden het hele gebeuren met verwondering aanschouwd.
De Nederlanders zijn ook wel voor wat in hoor. Ik sluit mijzelf ook beslist niet uit, maar de "All You can eat" hier in Spanje zit altijd vol. En bijna altijd Hollanders.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door macfocus »

Camper van <7mtr, 3 volwassenen, 1 tiener retour in Augustus.
€ 1300,-
Goedkoop nee, maar rij eens naar Noord-Denemarken op een neer, da’s ook 1800 km en ook dan moet je nog met de boot.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 234
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door peter possl »

ik maakte een testboeking voor deze veerdienst.
camperbus 640 cm, 2 personen, hond en binnencabine 2 personen.
vertrek eind mei en retour eind juni 2022.
Er rolde een prijs uit van 960 euro voor retour.
Vind ik behoorlijk duur, zelfs als je meerekent dat je een hoop km niet hoeft te rijden.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door jheeck »

Ik heb voor de aardigheid een soortgelijke berekening losgelaten op de boot van Italië (Ancona) naar Griekenland (Igoumenitsa), voor dit najaar en kom dan op een ietsje hogere prijs uit, net boven de duizend Euro voor een retourtje bij Minoan. Data/prijzen voor volgend jaar hebben ze daar nog niet. De vaarafstand is wel wat groter.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2149
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door jaap van duijn »

@Jheck,

U dwaalt af, ging over Groningen - Noorwegen.
Waarom dan die vergelijk wat nooit geen vergelijk kan zijn.

Fijne dag verder en neen ik was geen schoolmeester, maar juist dit onderwerp volg ik aandachtig en kan wel de vergelijk maken met onze eerdere reizen Katwijk ZH - Noorwegen - Katwijk ZH qua kosten.
Want gedaan 3x met auto/caravan en 2x gedaan met camper (1x <7,00meter en 1x 7,02 meter lang).

Jaap
Gebruikersavatar
marchugo
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 12:28

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door marchugo »

Ik heb voor de aardigheid een soortgelijke berekening losgelaten op de boot van Italië (Ancona) naar Griekenland (Igoumenitsa), voor dit najaar en kom dan op een ietsje hogere prijs uit, net boven de duizend Euro voor een retourtje bij Minoan.
Even off topic: wij betaalden voor de overtocht Ancona Patras bij Minoan afgelopen augustus 161,20 euro voor de VW camper (6 meter lang) en 48,43 euro p.p voor de binnenhut. Maal twee keer de overtocht was dit 516,12 euro.

Wij stapelden wel kortingen: vroegboekkorting, bejaardenkorting, plus NKC-korting. En de retourvaart kregen wij ook met korting.

Marc.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door jheeck »

jaap van duijn schreef:
di 02 nov 2021, 13:00
U dwaalt af, ging over Groningen - Noorwegen.
Ik dacht er een prijsvergelijking met een andere veerboot tegenaan te houden om die 960 Euro in perspectief te zetten.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8458
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door EasyBee »

Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Veerboot Groningen - Noorwegen



Bericht door beatrix18 »

:lol3: :thumbup:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Plaats reactie