Reisverzekering aangeschaft

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Reisverzekering aangeschaft



Bericht door gjvonk »

Door schade (letterlijk) wijs geworden vandaag maar een doorlopende reis- en ongevallen verzekering voor ons beiden afgesloten.

Onze camperplannen zijn nog 'geparkeerd' maar we zijn vorig weekend toch maar weer eens een paar dagen weggeweest met de auto naar Zuidwest Duitsland. In een hotel; vond onze hond maar niks...wij eigenlijk ook niet.

Van de winter 10 dagen met de auto naar een appartement in Spanje; benieuwd hoe dat zal bevallen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Reisverzekering aangeschaft



Bericht door TestCase »

Zo'n verzekering hebben wij ook al jaren. Gaat in zodra ik een bonnetje van bijv. de buitenlandse supermarkt kan tonen. Camperreizen heb je nl. geen boekingsformulier/factuur van.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Reisverzekering aangeschaft



Bericht door Dafluc »

Ook handig als je zonder camper onderweg bent.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Reisverzekering aangeschaft



Bericht door gjvonk »

Ja en met een camperverzekering had ook wel handig geweest; de premie is heel goed te doen en de dekking vult aan wat onze camperverzekering nou net niet dekte, maar nog wel voor wat vervelende rekeningen zorgde (o.a.bril, hotel, vouwfietsje in de garage, etc.).

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Reisverzekering aangeschaft



Bericht door Bob Diesel »

Ook medische kosten :?:
Is het verschil of je naar een privė kliniek mag of niet
De zorgverzekeraar vergoed alleen standaard

Ook xtra reis en verblijf kosten worden vergoed
Bv partnervan en naar ziekenhuis voor bezoek en langer op de camping als gepland

Ben sinds afgelopen reis ook een verzekerings ervaring rijker
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13179
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Reisverzekering aangeschaft



Bericht door AadenAnke »

TestCase schreef:
zo 31 okt 2021, 16:57
Zo'n verzekering hebben wij ook al jaren. Gaat in zodra ik een bonnetje van bijv. de buitenlandse supermarkt kan tonen. Camperreizen heb je nl. geen boekingsformulier/factuur van.

//Kees
Ik heb de reisverzekering bij de bank heb hun via de mail uitgelegd dat wij met de camper op reis nooit iets bespreken en vaak genoeg pas ergens diep in Duitsland of Frankrijk onze eerste boodschap doen was lastig koste toch nog een aantal telefoontjes en toen kwam er een mail dat wij met de camper ook zonder reservering of bonnetjes de dekking uit de reisverzekering hebben ook in Nederland heb daarbij een 3 tal gratis officiële CPs adressen gemaild. Waarvan er een minder dan 10 km van hun eigen regio kantoor vandaan :lol: echt snappen deden ze het niet maar begrepen wel dat reizen met campers iets anders is en ook een beetje vreemd.

Gr Aad
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Reisverzekering aangeschaft



Bericht door gjvonk »

Medisch- en ongevallen meteen meegenomen inderdaad. Wel even opletten: de dekking is voor Europa, voor b.v. Turkije, Rusland of Marokko moest ik de werelddekking kiezen, dan verandert de premie ook...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Reisverzekering aangeschaft



Bericht door Bob Diesel »

Let ook op de looptijd
Doorlopend is niet altijd altijd
Vaak slecht 90 dagen onafgebroken
Dus langer 180 of 365 onafgebroken kost xtra
Wel belangrijk als je weer met de camper gaat
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Reisverzekering aangeschaft



Bericht door Zwerfsteen »

Toch zijn er best wat verzekeringen die, ondanks dat Marokko in Afrika ligt, dit land toch in de Europa dekking laten vallen.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6715
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Reisverzekering aangeschaft



Bericht door evdoetelaar+larana »

Een goede (doorlopende) reisverzekering kan je soms aangenaam verrassen. Jaren geleden problemen gehad met m'n lease-auto in Italie, daags voor kerst. Leasemaatschappij niet bereikbaar, Audi hulpdienst niet bereikbaar, reisverzekering wel bereikbaar. Binnen 10 minuten hulp en ook vervangend vervoer snel geregeld. Vervangend vervoer was alleen voor Italie verzekerd, niet daarbuiten. Uiteindelijk bleek dat reparatie in NL beter was, dan in Italie, dus audi op transport naar NL. Voor onze terugreis naar NL werd ander vervangend vervoer geregeld, ophalen bij Millaan Airport, 130 km met de taxi daarheen gebracht. Alles super geregeld door de reisverzekering. De leasemaatschappij kon het allemaal niet geregeld krijgen.
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Reisverzekering aangeschaft



Bericht door freddorr »

Ik heb een camperverzekering met daar aan gekoppeld een doorlopende reisverzekering zonder tijdsbeperking mits je met de camper reist. Als je wilt weten waar, PB me maar.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Reisverzekering aangeschaft



Bericht door Bob Diesel »

Ook leuk, dat ze vlug zijn

viewtopic.php?p=2104849#p2104849

Repatriëring van ons 2 met de vlieger
En het spul had ook mogelijk geweest

Zijn nu zelf terug gereisd
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Reisverzekering aangeschaft



Bericht door jaap van duijn »

@TS,

Al sinds eerste reis met toen tent hebben we ANWB reisverzekering.
Ook met extra medische kosten en wintersport.
Echt vreemd te horen dan we nog reizigers hebben die zonder deze verzekering op pad gaan.
Maar hoe is het met ons Nederlanders, we willen ons voor alles in dekken denk je dan.
Als ik met mijn ski ongeluk niet verzekerd was op reis verzekering - alleen op zieken kosten van huis uit - dan had ik toch een 20-25000.= € armer geweest.
De reis met ambulance van St.Johan naar Katwijk was al 2500.= € - reken maar uit.
Toen nog caravan werd keurig bij de dealer afgeleverd (was keuze van ons om gelijk onderhoud te doen en het "zout en pekel" te verwijderen, wat ik anders zelf gedaan zou hebben).
Echtgenote kon met zoon terug rijden - anders was de auto ook door verzekering naar huis gebracht.
Dan ben je blij dat mijn kosten eigenlijk een goede fooi voor de ambulance broeders mijn enige extra kosten waren.

Bedenk dit voor ge gaat REIZEN.

groeten Jaap

Eigenlijk zouden we meer op die soorten verzekering gewezen moeten worden om veel leed en ellende te voorkomen
Arnor
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Re: Reisverzekering aangeschaft



Bericht door Arnor »

Met betrekking tot het vatststellen van de startdatum van een camperreis heb ik met onze reisvezekering kunnen afspreken dat ik via whatsapp laat weten wanneer ik vertrek. Vanaf dat moment gaat de de maximaal verzekerde reisduur van 90 dagen in.

Verstuurd vanaf mijn SM-P610 met Tapatalk

Plaats reactie