Fiat Ducato L2H2 ombouw project

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door MarceldeHoog »

Ben inderdaad bang dat de pomp enorm veel geluid maakt op die manier, zeker als de tank niet volledig vol zit.

Wat ik gedaan heb is na de pomp en drukvat, een overgang naar dunnere slang. Dat was nodig voor boiler sowieso, en de slang past nu ook mooi op de kranen. Plus, de kunststof splitsingen passen nu :) Door de bus ligt de rode en blauwe gewapende slang die je bij de wit bv koopt.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
martijnoes
Berichten: 192
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door martijnoes »

Dit weekend flink meters gemaakt, meer dan ik had verwacht :D
Allereerst de water installatie getest in de bus (nadat de juiste koppelingen toch gevonden waren.. 10mm T-stuk was als 12mm gelabeld bij de wit xD) en metname het geluid van de pomp. Ik verwachte wel wat herrie, maar met de tank 10cm (à 6L) gevuld viel het geluid van de pomp me alles mee. Moet zeggen heb ook niet veel referentie, met hoe stil het zou kunnen Afbeelding

Verder flink wat dingen kunnen afvinken:
- luifel gemonteerd
- zonnepaneel montage set vast gekit
- draaischijf bestuurdersstoel gemonteerd (CTA)
- buitenlamp boven schuifdeur gemonteerd (Haba Viganella)
- keuken gemonteerd (aan bedframe, moet ook nog aan de vloer)
- verhoogde vloer gemonteerd
- zwart kunstof hoekprofielen gehaaldAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 676
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door Dekker-Achterhoek »

martijnoes schreef:
di 29 mar 2022, 22:24

De rest van de week nog een hoop dingen verven, zodat het in de bus gemonteerd kan worden.
En een begin maken aan de keuken. Als keukenblad gaan we een 4cm dik mango blad gebruiken, het stuk wat uitgezaagd wordt voor het fornuis zal aan de zijkant opklapbaar aangezet worden. Het plan is om het blad af te lakken met 2k Polycoat.
Afbeelding
Martijn, je door mij met grote bewondering gevolgde zelfbouw project dreigde even buiten beeld te raken.
Een groot compliment voor je keukenblok :bow: En dat prachtig ingepaste gasfornuis.
Ben er jaloers op (ehh. dank voor de maat schets, komende winter . . . . :think: )
Succes met de verder bouw, Rob Dekker.
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
martijnoes
Berichten: 192
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door martijnoes »

Dankje en succes met de schets ;) Laatste weken lades gemaakt, veel andere kleine dingen en eindelijk de keuken in de bus gemonteerd. Een uitgebreide update plaatsen stond op de planning, maar we willen komend weekend vertrekken voor onze eerste grote trip van 4 weken:D Dus nog even andere prioriteiten en die update komt volgende week wel. Hieronder een kleine foto impressie :)AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
ngauruhoe
Berichten: 73
Lid geworden op: do 07 okt 2021, 21:06

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door ngauruhoe »

Hoi, ik heb nog een vraagje over de elektra. In jouw schema staat de Multiplus. Heeft zowel laad als omvorm-functie. Ik neem aan dat de omvorm functionaliteit de reden is dat deze op de verdeelblokken is aangesloten?

Als het alleen een lader zou zijn geweest had ie dan rechtstreeks op de HH-accu gezeten?

Dank.

Mvg, Michel
Mvg, Michel
Camperbassie
Berichten: 622
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door Camperbassie »

Inbouw gaat de goede kant op.
Ik zie 2 slangetjes op 1 kraan, heb je geen warmwater?

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Eura1
Berichten: 303
Lid geworden op: di 26 nov 2019, 15:17

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door Eura1 »

Oftewel alleen warm water . :thumbup:
Grtz
martijnoes
Berichten: 192
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door martijnoes »

ngauruhoe schreef:Hoi, ik heb nog een vraagje over de elektra. In jouw schema staat de Multiplus. Heeft zowel laad als omvorm-functie. Ik neem aan dat de omvorm functionaliteit de reden is dat deze op de verdeelblokken is aangesloten?

Als het alleen een lader zou zijn geweest had ie dan rechtstreeks op de HH-accu gezeten?

Dank.

Mvg, Michel
Een verdeelblok is simpelweg gemakkelijker dan meerdere dingen direct op je huishoud accu aansluiten...
martijnoes
Berichten: 192
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door martijnoes »

Camperbassie schreef:Inbouw gaat de goede kant op.
Ik zie 2 slangetjes op 1 kraan, heb je geen warmwater?

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk
Dankje, de 4 weken Frankrijk/Spanje zijn goed bevallen.

We hebben inderdaad geen warmwater. Voor afwassen koken we even wat water en dat gaat prima. Beide slangen zijn aangesloten op koud om lang stilstaat water in een van de leidingen te voorkomen.
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door MarceldeHoog »

Mooi dat de maidentrip bevallen is!

Hoe is je triplex bevallen? Vast geen spijt van :)
Zijn er dingen die je gaat aanpassen na je reis? Wij hadden dat namelijk wel na onze eerste trip, dus ben wel benieuwd.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
martijnoes
Berichten: 192
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door martijnoes »

@MarceldeHoog
De trip was erg goed bevallen! 5500km gereden, Normandië, Pyreneeën, Costa Brava, Los Picos de Europa en terug.

Helaas begon de maxxfan juist op de dag van vertrek een beetje te lekken. Heel raar, want tussen plaatsing (januari) en onze vertrekdatum is natuurlijk nooit regen gevallen.... :crazy: Maargoed, toch maar gewoon vertrokken en des te meer reden om naar het goede weer te rijden.

Het triplex fornuis is uitsteken bevallen. Luxe met 3 pitten koken en de oven is erg ruim!

Ik moet zeggen, dingen aanpassen niet zoveel. Het bankje bij het zitgedeelte is op zich prima, maar niet om een hele avond op te zitten.
Dus draaischijf onder passagierstoel is tijdens de vakantie al besteld en bij thuiskomst direct gemonteerd.
Verder bleek Sikaflex 221 die ik gebruikt heb voor het dakraam adapterframe dus te lekken. Het viel me op dat deze totaal niet heeft gehecht aan het plastic frame, maar des te beter op de bus :bang: Na een halve dag bikken is alles opnieuw gemonteerd met Sikaflex 710.

Naast deze twee dingen is er nog een flinke lijst van dingen die nog op de planning stonden, maar waar geen tijd voor was. Zoals vuilwatertank onder bus monteren, ipv losse jerrycan in de bus. En buiten gas aansluiting maken, zodat de fles lekker kan blijven staan.

Wat hadden jullie zoal gevonden om aan te passen na de eerste grote trip?
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door DucatoDolf »

Wel, als ik daarop mag reageren. Ik heb laatst hier ergens een gesprek gehad over de draaischijven. Die vind ik een klein beetje tegen vallen. Ik heb de FASP. Maar een ervaringsdeskundige alhier beval iets beters aan. Bij mij is één schijf erg losjes. Die draait makkelijk, maar wilde de APK meester niet goedkeuren omdat hij 'los zit'. Nou zit ie wel vast natuurlijk, maar hij wipt wel en ik begin dat wel hinderlijk te vinden.
De andere wipt niet, maar draait weer erg stroef.

Maw, ik hoop dat je de goede hebt besteld. Ik kan ze helaas niet meer ruilen, maar had dat anders wel gedaan.
martijnoes
Berichten: 192
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door martijnoes »

Wij hebben CTA draaischijven onder beide stoelen nu. Ik vind ze zeer degelijk aanvoelen en die van de bestuurdersstoel draait prima. De recent geplaatste van de passagiersstoel is wel flink stuk stroever. Wellicht is dat nog af te stellen door de borgmoeren iets losser te draaien.

Wel is het zo dat ik tijdens het rijden de stoel helemaal naar achter geschoven heb. Voordat je kunt draaien moet je deze wel een stukje naar voren zetten, anders zit je tegen de B-stijl aan met de rug van de stoel. Ook zit je vrij snel tegen de opgetrokken handrem aan. Het lijkt me dat meer mensen hier last van hebben? Of is dat puur omdat ik de stoel meestal helemaal naar achter heb?
HoK
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 10 okt 2021, 20:32
Locatie: Twente

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door HoK »

Dat gedeelte met die handrem heb ik nog niet ervaren (misschien kun je de handrem bijstellen?). Voor de rest is het herkenbaar. Niet storend maar herkenbaar.
Plaats reactie