Fiat Ducato L2H2 ombouw project

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
martijnoes
Berichten: 192
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door martijnoes »

Afdichting van de deur neem ik aan dat je bedoeld... Dat is armaflex isolatie tape van 3mm dik. Had ik nog toevallig liggen. Maar denk dat de meeste mensen tochtband gebruiken.
Rob vd S
Berichten: 314
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door Rob vd S »

Wat gaaf. Armaflex is precies wat ik ook in gedachten had, maar ik wist niet zeker of het afdoende zou afdichten. Komend weekend wil ik die kast afmaken. Ik denk dat ik de hoeken in de kast ook met Armaflex beplak. Het alternatief is een glasvezel/epoxy combi, maar dat is meer werk.
martijnoes
Berichten: 192
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door martijnoes »

Ik heb alle verbindingen geschroefd en verlijmd. Als je ruim houtlijm aanbrengt komt er wel tussenuit en kun je meteen afstrijken zoals kit. Als je het naderhand wilt dichten zoals bij jou, dan zou ik het naden kitten
martijnoes
Berichten: 192
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door martijnoes »

Plafond
Na de eerste weekendjes weg werd het weer tijd voor een weekendje klussen. Het globale ontwerp van het plafond was allang daar. Zwart stof met daartegen latten met telkens wat tussenruimte.

Niet op, maar naast elke metalen dwars balk een houten lat gemonteerd om zo hoofdruimte te maximaliseren. Hierop het stoffen doek gespannen en daarna de latten er tegenaan (4x43mm). Het vergt nauwkeuriger werken, met name om alle schroefjes en tussenruimtes netjes gelijk te houden. Maar het resultaat zijn we erg tevreden mee :D

Het enige wat nog resteert is een laatste keer demontage van de latjes om deze donkerdere te beitsen. Maar dit zal je de Pinkstervakantie worden.

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door Peter LMC »

Vraagje. Dat tegeltjes motief bij de aanrecht zijn dat plak tegeltjes of op de rol :?:
martijnoes
Berichten: 192
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door martijnoes »

Losse 10x10 stickers geplakt op stenen tegeltjes. Tegeltjes met opdruk konden we niet vinden naar wens. Er komt binnenkort nog een transparante folie overheen, om de stickers beter te beschermen.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door Peter LMC »

:thumbup: Bedankt.
Gebruikersavatar
gele sprinter 98
Berichten: 9
Lid geworden op: do 17 aug 2023, 9:34

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door gele sprinter 98 »

Ik zie veel interessants voor mijn eigen project! Leuk!
martijnoes
Berichten: 192
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door martijnoes »

Na lang uitstellen, deze week toch maar het plafond gedemonteerd om te beitsen. Na een nachtje drogen alles weer teruggeplaatst. En we zijn erg blij met het eindresultaat :DAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
martijnoes
Berichten: 192
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door martijnoes »

Navigatie
Tijdens de afgelopen trips gebruikte we onze telefoons steeds voor navigatie. Graag wilde ik dit vervangen voor een grote display. De huidige inbouwde radio is prima, alleen de TomTom navigatie die erin zit gebruiken we nooit (ik geef de voorkeur aan Google Maps).

Uiteindelijk ervoor gekozen om de radio niet te vervangen. Maar een breedbeeld 10" scherm op het dashboard te monteren (OBDpeak K2, à 100 euro), dit is een scherm voor Android auto en Apple Carplay. Oftewel een grote reeds apps van je telefoon kun je op dit scherm weergeven. Verder zit er een dashcam ingebouwd en kan er een achteruitrijcamera op. Aangezien we de achteruitrijcamera standaard al hadden heb ik de nieuwe gemonteerd bij de vuilwater afvoer. Zo kun je precies boven het gat stoppen.

Wellicht dat er in de toekomst nog een elektrische afsluiter op komt. Achja zo blijf men lekker bezig :)
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
JMD
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 21:13
Locatie: Westkapelle

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door JMD »

Mooi afgewerkt hoor! Ik heb ook zoiets in gedachten...
Heb jij de omlijsting van de Maxxfan zelf zwart gemaakt? Zo ja hoe?

Grt JMD
martijnoes
Berichten: 192
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door martijnoes »

Dankje! Maxxfan omlijsting even ontvetten met St Marc ofzo. Daarna gespoten met Spectrum mat zwart spuitverf (= action).

We hebben ook de binnenframes van de ramen gedaan. Al zou ik die een tweede laag geven als ik het nog eens moest doen. Want die zijn in vergelijking tot de Maxxfan heel glad en beschadigen dus wat sneller.
Gebruikersavatar
JMD
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 21:13
Locatie: Westkapelle

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door JMD »

Aha, dat gaat relatief makkelijk!
Ga ik ook eens overwegen...
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Fiat Ducato L2H2 ombouw project



Bericht door Toxiq »

Martijn, op onderstaande foto is te zien dat er een donkere afwerkrand zit tussen de cabine en laadruimte
Ik heb mijn tussenschot verwijdert en kijk dus tegen een lelijke ruimte aan (tussen de bekleding van de cabine) zat deze afwerklijst er al of heb je die zelf geplaatst en/of gemaakt ?

martijnoes schreef:
za 26 aug 2023, 17:23
Afbeelding
Met een hamer past alles
Plaats reactie