Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door juanv »

Dan moet je het bericht nog eens goed herlezen , ik schrijf erbij " na eerdere slechte ervaringen " zijn de afmetingen aangepast ! dus omdat Garmin duidelijk de juiste afmetingen niet respecteerde of er gewoon geen rekening mee hield.
Alhoewel dit duidelijk wel zo in hun publiciteit was vermeld .
Papier is gewillig , maar al loopt de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel !
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8461
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door EasyBee »

juanv schreef:
do 11 nov 2021, 20:42
Zo kwam ik ooit op een steeds verder smaller wordende weg, waar ik met een camper van 225 Cm breedte met veel moeite en millimeter werk door raakte, alwaar de Garmin rekening diende te houden met een breedte van 275 CM.
Maximale breedte op 275 cm. Dan ben je geen camper maar convoi exceptionnel .
Vind je het gek dat de navigatie apparatuur het niet meer snapte.
Camperic schreef:
do 11 nov 2021, 21:01
Tja, met een hamer in verkeerde handen raak je ook geen spijker goed :wink:
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door juanv »

Toevallig heb ik geen enkel probleem met de navigatie systemen van bvb: VW/Saab/BMW/Renault /Ford/Jaguar/Toyota/Tom Tom/Pioneer/Mio, ééntje vind ik minder , maar toch nog altijd beter dan Garmin , namelijk Mercedes, maar ja op welk merk is deze navigatie gebaseerd ? :|
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door Zwerfsteen »

Is het dan in al die merken en auto's mogelijk om de afmetingen van het voertuig in te voeren, daar ging het toch in jouw geval fout?
Groet,
Leny en Pieter
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door juanv »

juanv schreef:
do 11 nov 2021, 20:42
Ik heb ook een Garmin 760 LMTD gehad, was blij toen hij via tweedehands terug verkocht was.
Eén van de vele fratsen welke deze ( zogezegde) navigatie mij wou laten rijden was toen ik in Ainsa , Souillac als bestemming ingaf ( is normaal via Lannemezan -> Toulouse +- 400 KM) kreeg ik een route gepresenteerd van maar liefst 760 KM !!!!
Garmin gaf als snelste route om van Ainsa via Pamplona->Bordeaux -> Brive la Gallarde naar Souillac te rijden :bang: Zomaar eventjes 360 Km extra rondrijden op een traject van normaal 400 Km! Te gek voor woorden.
Zonder manueel tussenstops in te brengen bleef het spul deze gekke omweg handhaven.
Een andere frats welke ik meerdere malen heb vastgesteld, komende van Gien op weg naar Torcy ( A 104 Francillienne) wil het spul mij van uit Melun via Nangis laten omrijden naar Brie Comte Robert !! eventjes een ommetje van 44Km op een normaal traject van 19 Km :bang: dat houd je toch niet meer voor mogelijk !
Lees misschien in het vervolg eerst eens wat er is geschreven, dan zal je dergelijke antwoorden niet meer geven . :crazy:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8461
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door EasyBee »

In de zelfde posting waar je nu een stukje uit knipt, schreef je ook dat je de breedte had ingesteld op 275 cm.
Als daarnaar gevraagd wordt, geef je ook geen antwoord. 275 is convoi exceptionnel en geen camper of gewone vrachtwagen.
Hoe moet een navigatie apparaat daar rekening mee houden?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door Camperic »

Tja, als velen hier melden er geen last van te hebben en jij blijkbaar vaker met meerdere Garmin apparaten ..... zou het dan echt aan Garmin liggen? :eh:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door juanv »

Als je de zaken uit hun context trekt kan je natuurlijk alle kanten uit hé !

De omweg van AInsa bvb was op de eerste reis met de Garmin dus met de instellingen nog op 225 Cm , zoals ik reeds eerder schreef heb ik later na diverse slechte ervaringen met de door Garmin aangegeven wegen, die instellingen aangepast.
Het kan dus niet zo zijn zoals jij het laat uitschijnen dat de Garmin niet zou kunnen werken omdat de maat buitensporig zou ingegeven zijn, trouwens de meeste campers zijn tussen de 230 à 235 Cm breed, de mijne is slechts 225 Cm en zelfs met die instellingen lukt het Garmin nog niet om een deftige route aan te maken.
De D173 welke het enige deel slechts een tweevaksis op deze route is trouwens bereidbaar voor alle vrachtwagens zonder beperking, laat staan dat een 3,5 T campertje er niet zou kunnen passeren.

Maar ik merk dat er ook hier op dit forum sprake is van product chauvinisme, waarbij er mensen zijn welke nooit of te nimmer zullen kunnen of willen beseffen, dat hetgeen welke zij kochten toch niet altijd het beste is wat de markt te bieden heeft . :DD
Dus heeft het geen zin om met deze mensen te argumenteren, want wat zij kochten is toch altijd beter dan best.

Zelf zal ik nooit beweren dat ik de enige waarheid in pacht heb, als ik iets fout kocht, kom ik daar open en eerlijk voor uit , missen is nu eenmaal eigen aan mensen.
Maar ik zal wel proberen hier er iets uit te leren voor de volgende keer. Eenmaal maar geen andermaal !

Er werd in dit topic naar ervaringen met Garmin gevraagd , dus niet enkel en alleen de goede, maar ook de negatieve ervaringen.
Blijkbaar zijn er hier mensen welke daar niet zo goed mee overweg kunnen.

Ik zal het hierbij laten , en niet verder reageren op dit welles nietes topic.
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
roma
Berichten: 4563
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door roma »

Ja. Ligt aan Garmin. In ieder geval die met code 660 als ik me goed herinner. Ook zonder h/b instellingen reed ik in mij onbekende landen tientallen km’s om.
Ook het invoeren van coördinaten op de manier zoals ze in cp-gidsen vermeld staan, bleek onmogelijk. Blij dat ik dat rotding kwijt ben.

Oh ja, de pois waren in de landstaal, daar had ik dus niets aan in bv Litauen, Finland, etc.
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door Rolling Rodie »

@juanv, bedankt voor het delen van je ervaring.
Ook mijn huidige zumo 550 doet wel eens van die onverklaarbare dingen.
Voor mij een extra reden om geen navigatie te gebruiken met hoogte en breedte instellingen.
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door Peter LMC »

juanv schreef:
vr 12 nov 2021, 8:53
namelijk Mercedes, maar ja op welk merk is deze navigatie gebaseerd ? :|
Vroeger werkte Mercedes altijd met Becker.
Vandaag de dag weet ik het niet meer zeker..
https://www.beckermappilot.com/shop/log ... ub=&b=HOME

https://configurator.mercedes-benz-acce ... 1669006215
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door Camperic »

juanv schreef:
vr 12 nov 2021, 13:38
Blijkbaar zijn er hier mensen welke daar niet zo goed mee overweg kunnen.
:thumbup:
Je bedoelt met Garmin apparaten neem ik aan :lol:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door juanv »

Een printscreen deze avond genomen
Afbeelding

Eén persoon lijdende aan product chauvinisme heeft zich ondertussen vrijwillig bekendgemaakt :lol:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door Rolling Rodie »

Vandaag bij de waypoint winkel in Leek geweest en daar zijn we uitstekend voorgelicht.
Al snel kwamen we tot de conclusie dat de CamperVan minder bij ons past dan we dachten/hoopten en na het vergelijken met andere toestellen hebben we gekozen voor de Zümo XT.
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Plaats reactie