Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
PaulK1966
Berichten: 67
Lid geworden op: za 18 apr 2020, 17:55

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door PaulK1966 »

Ik heb de Garmin campervan gekocht omdat er de optie inzit om met een schuif te bepalen hoever je toeristisch wil rijden of rechtstreeks. Of het extra geld waard is weet ik nog niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 231
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door peter possl »

afgezien van de ervaringen van anderen, die ik deel ,over de garmin 660 lmtd, betr de rare routes die je soms van hem moet rijden, is er ook een eigenschap, waar ik helemaal genoeg van heb. Dat is de zichtbaarheid van het beeldscherm. bij oa zon tegen / opzij is het scherm volledig onleesbaar. De nieuwere modellen hebben een zg daglichtscherm zoals de huidige e-books ook hebben.
Dat is ook de hoofdreden dat wij aan het uitkijken naar een navigatie waarbij je het beeld onder alle omstandigheden goed kunt zien.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door KTManiac »

peter possl schreef:
do 11 nov 2021, 13:42
over de garmin 660 lmtd, betr de rare routes die je soms van hem moet rijden,
Gelukkig is m'n Zumo 595 (motor navigatie maar geen enkele beperking om die ook in auto of camper te gebruiken) blijkbaar wat minder dwingend. :wink: Die doet me (net als elke andere navi) een routevoorstel, niks meer en niks minder en dat doet 'ie prima.
Ding heeft mij er iig nog nooit van weten te overtuigen dat ik iets moet .

De route suggesties van de persoon op de stoel rechts van me zijn over het algemeen wat meer dwingend van aard.....
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door EasyBee »

Ik laat die 660 LMTD ook 2 keer de routes berekenen. 1 keer in campermodus en 1 keer in automodus.
Die twee vergelijk dan en bij twijfel laat ik mijn telefoon mbv Here het zelfde doen. Het is maar een hulpmiddel en meer niet. Maar over het algemeen niet ontevreden over die 660 LMTD, scherm zou wat groter mogen zijn maar daar heb je in de gewone kleine auto dan weer last van.
Het is ook nooit goed. Zo nu eerst de nieuwe kaarten er op.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 231
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door peter possl »

gelukkig gebruikt mijn echtgenote , wanneer we het niet eens zijn met de 660lmtd ook de papieren kaart gebruiken. Inderdaad, niets moet,maar wordt aanbevolen .Maar ik lees van de bovenstaande gebruikers niets over de onleesbaarheid van het scherm. Onze 660 staat op het dasboard.Staat het bij jullie elders?
Zelfs een kartonnen zonnescherm helpt niets aan de afleesbaarheid.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door Zwerfsteen »

Bij alle Garmins die ik had en nu heb was en is de afleesbaarheid van het scherm altijd prima, ongeacht de lichtinval.
Het toestel staat bij ons op het dashboard.
De goede leesbaarheid was voor mij juist één van de redenen om voor een Garmin te kiezen.
Dus nee, ik herken je probleem niet.
Heb je alle instellingen wel goed staan?
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door Zonneke »

Over de zichtbaarheid niets te klagen hier. Staat in het midden op het dashboard en helder beeld. :-B
Gebruikersavatar
PaulK1966
Berichten: 67
Lid geworden op: za 18 apr 2020, 17:55

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door PaulK1966 »

Ook ik heb alleen goede ervaringen over zichtbaarheid


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door Camperic »

Ook ik ervaar geen probleem met de zichtbaarheid van het scherm van mijn 770.
peter possl schreef:
do 11 nov 2021, 16:11
gelukkig gebruikt mijn echtgenote , wanneer we het niet eens zijn met de 660lmtd ook de papieren kaart gebruiken.
Wij laten 2 routes berekenen, kiezen dan degene die ons het meeste aanstaat en wijken daar vaak vanaf op basis van papieren kaart als mijn vrouw dat beter vindt :wink:
Het is een prima hulpmiddel, maar verplicht ons tot niets.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door EasyBee »

660 LMTD staat op het dashboard en prima beeld. Tegen de voorruit geplakt kijk je veel sneller tegen fel licht van buiten in. Op het dashboard geplaatst kijk je omlaag
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door juanv »

Ik heb ook een Garmin 760 LMTD gehad, was blij toen hij via tweedehands terug verkocht was.
Eén van de vele fratsen welke deze ( zogezegde) navigatie mij wou laten rijden was toen ik in Ainsa , Souillac als bestemming ingaf ( is normaal via Lannemezan -> Toulouse +- 400 KM) kreeg ik een route gepresenteerd van maar liefst 760 KM !!!!
Garmin gaf als snelste route om van Ainsa via Pamplona->Bordeaux -> Brive la Gallarde naar Souillac te rijden :bang: Zomaar eventjes 360 Km extra rondrijden op een traject van normaal 400 Km! Te gek voor woorden.
Zonder manueel tussenstops in te brengen bleef het spul deze gekke omweg handhaven.
Een andere frats welke ik meerdere malen heb vastgesteld, komende van Gien op weg naar Torcy ( A 104 Francillienne) wil het spul mij van uit Melun via Nangis laten omrijden naar Brie Comte Robert !! eventjes een ommetje van 44Km op een normaal traject van 19 Km :bang: dat houd je toch niet meer voor mogelijk !
Tientallen malen wou het spul mij onder TE lage bruggetjes doorsturen hoewel de ingegeven maten reeds zwaar waren overdreven ( na eerdere slechte ervaringen ) de hoogte met 1m extra en breedte met 50 Cm extra .
Zo kwam ik ooit op een steeds verder smaller wordende weg, waar ik met een camper van 225 Cm breedte met veel moeite en millimeter werk door raakte, alwaar de Garmin rekening diende te houden met een breedte van 275 CM.
Ook de gesproken aanwijzingen vond ik zeer vaak verwarrend, in die mate dat als je niet telkens goed op de kaart keek en gewoon de gesproken instructies volgde dat je in 50 % van de gevallen de verkeerde weg op was .
Kortom een HEEL onbetrouwbaar systeem waar ik mij mateloos aan geërgerd heb. :thumbdown: :thumbdown:
Ik had twee mooi dagen met dit spul, namelijk de dag dat ik het kocht en de mooiste dag van allemaal was de dag waarop het spul terug verkocht was. :lol:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door Camperic »

Tja, met een hamer in verkeerde handen raak je ook geen spijker goed :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door Zwerfsteen »

Zo dan, dat zijn geen fijne ervaringen.
Ik kan me goed voorstellen dat je blij bent dat je er van af bent.
Wonderlijk dat ze toch wereldmarktleider in navigatie apparatuur zijn.
In ieder geval heeft de mijne zulke fratsen gelukkig niet.
Groet,
Leny en Pieter
Hajok
Berichten: 20
Lid geworden op: za 12 jun 2021, 20:07

Re: Iemand ervaring met de Garmin CamperVan navigatie?



Bericht door Hajok »

Het lijkt me dat die “fratsen” van je Garmin door jezelf gecreëerd zijn: als je zulke grote afmetingen van je voertuig invoert dan ben je hoger en breder dan de maximale breedte en hoogte van een vrachtwagen (255x400cm). Dan heeft je Garmin mogelijk, op basis van die info, routes berekend zonder viaducten en/of tunnels…

Ik gebruik al jaren Garmin voor hiking (eTrex, Colorado), op de motor (Zumo 595) en sinds twee jaar in de auto/camper (drivesmart 65 L-MTD). Geen invoer van de afmetingen maar voor ons is alleen de hoogte van 290cm opletten. Scheelt een stuk in de aanschafprijs… Wel verbaas ik me dat ze elk apparaat een (verschillende) menustructuur meegeven waar Windows 95 nog modern bij afsteekt. Veel instellingen op gekke plekken, veel klikken om iets aan te passen en bewust weinig instelmogeljkheden voor het navigatiescherm (waar is de noordpijl Garmin?). Maar verder wel betrouwbaar en een groot, goed afleesbaar scherm. Ik hoef in ieder geval nooit naar m’n telefoon te grijpen als backup. En handig icm. met de Garmin: een draadloze achteruitrijcamera die werkt en voldoende goed zicht geeft (Garmin bc40). En OSM topo kaarten werken ook goed.
Laatst gewijzigd door Hajok op vr 12 nov 2021, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Hajo
Plaats reactie