Iveco Daily L4H3 35-170: elektra
Re: Iveco Daily L4H3 35-170: elektra
Tja er staan 190 berichten in dit topic
Op de afbeelding staat ook vermeld dat er niet gekoppeld is.
Als de motor net gestart is zou de dynamo moeten gaan werken en dat gebeurt dus niet.
Het maakt dan niet uit of hij smart is of niet,
Op de afbeelding staat ook vermeld dat er niet gekoppeld is.
Als de motor net gestart is zou de dynamo moeten gaan werken en dat gebeurt dus niet.
Het maakt dan niet uit of hij smart is of niet,
Re: Iveco Daily L4H3 35-170: elektra
Ja typfoutje 11,9V
Tot hoe diep zakt de dynamospanning op een goed werkende Daily.
En hoe hoog gaat die ?
Wat zijn de parameters waarop de intelligentie gaat reageren ?
Tot hoe diep zakt de dynamospanning op een goed werkende Daily.
En hoe hoog gaat die ?
Wat zijn de parameters waarop de intelligentie gaat reageren ?
Groeten Kampo
Re: Iveco Daily L4H3 35-170: elektra
Hij staat netjes droog bij mijn vader een paar straten verder op. Dus kan niet even snel meten.
Maar .. hij laad dus alleen via de dynamo bij gaslos. Op z'n 14,7v. Dat is waarom ik hem zo graag 'dom' maak.
Hij is natuurlijk wel vaak vol (walstroom, zonnepanelen en trickle via de 320ah LiFePO4). Dus misschien is hij zo 'smart' en denk hij dat de spanning van de startaccu wel goed is zo. Dan druppelt hij alleen een beetje bij met gaslos. Of ziet de dynamo de 13,..v van de trickle?
Maar waarom verdwijnt die 13,..v eigenlijk bij stationair (ik weet, vraag van een leek).
Maar .. hij laad dus alleen via de dynamo bij gaslos. Op z'n 14,7v. Dat is waarom ik hem zo graag 'dom' maak.
Hij is natuurlijk wel vaak vol (walstroom, zonnepanelen en trickle via de 320ah LiFePO4). Dus misschien is hij zo 'smart' en denk hij dat de spanning van de startaccu wel goed is zo. Dan druppelt hij alleen een beetje bij met gaslos. Of ziet de dynamo de 13,..v van de trickle?
Maar waarom verdwijnt die 13,..v eigenlijk bij stationair (ik weet, vraag van een leek).
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
Re: Iveco Daily L4H3 35-170: elektra
Ik lees en zie hier hetzelfde.
Grote pieken, en bij niet laden naar ca. 12v.
https://community.victronenergy.com/que ... orion.html
Grote pieken, en bij niet laden naar ca. 12v.
https://community.victronenergy.com/que ... orion.html
- Bijlagen
-
- 29208-0fa218c3-3278-4b51-a4e8-76bac2c2b4d0.jpeg (52.44 KiB) 186 keer bekeken
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
Re: Iveco Daily L4H3 35-170: elektra
Je mag toch aannemen dat indien de spanning van de startaccu op 12 volt staat dat de dynamo iets moet gaan doen.
Op hoeveel staat de spanning als er nog niet gestart is?
En dan niet de spanning als er een lader op staat of dat die lader net is uitgeschakeld.
Op hoeveel staat de spanning als er nog niet gestart is?
En dan niet de spanning als er een lader op staat of dat die lader net is uitgeschakeld.
-
- Berichten: 315
- Lid geworden op: wo 03 jan 2024, 20:32
Re: Iveco Daily L4H3 35-170: elektra
Bolle.
Daar zie je precies de reden dat je de instellingen in je motor stop detectie moet wijzigen.
Zag deze waardes daar.
Startaccuspanning (Start to) op 11,5 V en uitschakelspanning (Cut off) op 11,0 V
Daar zie je precies de reden dat je de instellingen in je motor stop detectie moet wijzigen.
Zag deze waardes daar.
Startaccuspanning (Start to) op 11,5 V en uitschakelspanning (Cut off) op 11,0 V
Re: Iveco Daily L4H3 35-170: elektra
Dat zou je denken. Maar dat doet hij niet. En als ik zo lees op forums is/lijkt dat ook normaal bij dit type Iveco Daily.
Spanning als niet gestart was nu even niet te meten. Omdat de trickle dat verstoord.
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
Re: Iveco Daily L4H3 35-170: elektra
Even een snel bezoekje. Zonder multimeter.
Met de trickle aangesloten ca. 13.2v op zowel ingang Orion als op de shunt (andere kabel). Lijkt dan ook gewoon betrouwbaar qua verbinding.
Met de trickle en Orion los een accuspanning van 12,75v in rust op de startaccu. Lijkt me ook niet verkeerd.
Met de trickle aangesloten ca. 13.2v op zowel ingang Orion als op de shunt (andere kabel). Lijkt dan ook gewoon betrouwbaar qua verbinding.
Met de trickle en Orion los een accuspanning van 12,75v in rust op de startaccu. Lijkt me ook niet verkeerd.
- Bijlagen
-
- Screenshot_20240204_120805.jpg (35.89 KiB) 149 keer bekeken
-
- Screenshot_20240204_120526.jpg (34.85 KiB) 149 keer bekeken
-
- Screenshot_20240204_120456.jpg (35.33 KiB) 149 keer bekeken
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
Re: Iveco Daily L4H3 35-170: elektra
Stationair met de lichten, airco en blower uit 12,04v.
Ik denk toch echt dat het normaal is voor de slimme dynamo.
En dan dus 'dom' maken en de Orion schakelen (button, D+ of contact) het probleem oplost (leeg trekken startaccu bij vrij staan).
Ik denk toch echt dat het normaal is voor de slimme dynamo.
En dan dus 'dom' maken en de Orion schakelen (button, D+ of contact) het probleem oplost (leeg trekken startaccu bij vrij staan).
- Bijlagen
-
- Screenshot_20240204_121517.jpg (13.75 KiB) 147 keer bekeken
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
Re: Iveco Daily L4H3 35-170: elektra
Nog even wat betreft het vinden van een D+ signaal op je Daily.
Daarvoor gebruik je de opbouwrichtlijnen van jou versie van de Daily, niet van een andere alhoewel veel hetzelfde of vergelijkbaar is.
Ik heb het niet gelezen maar dit is het principe om iets op te zoeken.
Dat ziet er dan zo uit:
Daarvoor gebruik je de opbouwrichtlijnen van jou versie van de Daily, niet van een andere alhoewel veel hetzelfde of vergelijkbaar is.
Ik heb het niet gelezen maar dit is het principe om iets op te zoeken.
Dat ziet er dan zo uit:
Groeten Kampo
Re: Iveco Daily L4H3 35-170: elektra
Met multimeter ook 12,7..v op de accu.
Zelfde dan de Orion en shunt meet ..
Zelfde dan de Orion en shunt meet ..
- Bijlagen
-
- 20240204_124843.jpg (134.01 KiB) 128 keer bekeken
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
Re: Iveco Daily L4H3 35-170: elektra
12,7V
Wat wanneer waar hoe ?
Op de startaccu gemeten
Met motor uit en al de andere verbruikers uit ?
Ik probeer te volgen...
Wat wanneer waar hoe ?
Op de startaccu gemeten
Met motor uit en al de andere verbruikers uit ?
Ik probeer te volgen...
Groeten Kampo
Re: Iveco Daily L4H3 35-170: elektra
Klopt.. alles uit, niet op contact. Op de accu gemeten. Op contact zakt het voltage naar +/- 12,04V.
Bij start blijft het voltage zo. Maar dat zie ik ook terug op de graphic (van de andere gebruiker). De smart-dynamo laad maar af en toe bij.
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
Re: Iveco Daily L4H3 35-170: elektra
Zakt de rust spanning van 12,7V naar 12,0V door enkel het contact op te zetten ?
Gloeikaarsen of zoiets ?
Normaal gaat die na het starten toch weer eerst even bijladen en dus naar >13V ?
Mooi grafiekje was dat trouwens
Op mijn personenwagen gaat de spanning echt zelden richting 12,0V maar wel af en toe tot 14,9V. Dat is het maximum wat ik gezien heb en tijdens remmen.
Moet even opzoeken of ik plaatjes heb van wat ik daar meet.
Ik zou eerst graag weten of het intelligent laad systeem van je Daily normaal werkt. Zonder HH accu, zonder solar.
Daarvoor kan je een voltmeter inpluggen in de sigarenaansteker en (voorzichtig) de startaccu al rijdende onderweg monitoren.
Weet dat het resultaat varieert.
Deceleratie, remmen,...
Je startaccu kan vol/leeg zijn.
Verbruikers zoals lichten, ruitenwissers, airco, kachelventilator enz staan aan of uit ...
Niet onder de 5°C
En nog andere parameters.
Gloeikaarsen of zoiets ?
Normaal gaat die na het starten toch weer eerst even bijladen en dus naar >13V ?
Mooi grafiekje was dat trouwens
Op mijn personenwagen gaat de spanning echt zelden richting 12,0V maar wel af en toe tot 14,9V. Dat is het maximum wat ik gezien heb en tijdens remmen.
Moet even opzoeken of ik plaatjes heb van wat ik daar meet.
Ik zou eerst graag weten of het intelligent laad systeem van je Daily normaal werkt. Zonder HH accu, zonder solar.
Daarvoor kan je een voltmeter inpluggen in de sigarenaansteker en (voorzichtig) de startaccu al rijdende onderweg monitoren.
Weet dat het resultaat varieert.
Deceleratie, remmen,...
Je startaccu kan vol/leeg zijn.
Verbruikers zoals lichten, ruitenwissers, airco, kachelventilator enz staan aan of uit ...
Niet onder de 5°C
En nog andere parameters.
Laatst gewijzigd door kampo op zo 04 feb 2024, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Kampo