Queensbed en lakens

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Scorpios
Berichten: 460
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 16:20
Locatie: Apeldoorn

Queensbed en lakens



Bericht door The Scorpios »

Er is wel een techniek hoek maar ik mis een soort naaimachine en knutsel techniekhoek. Ik durf het niet te schrijven. Vroeger zou je schrijven een techniekhoek voor vrouwen actief met naaimachine enzo

Want hoe lossen we dat rondebed probleem op om de lakens/dekbed dat loslaat, toch vast te houden. Zat te denken aan een band met klemmen om vast te klikken aan dekbed. Nu kan ik al voorzien dat we steeds met los voeteneind slapen. Dus koude voeten. Zo handig ben ik nog ook weer niet niet om probleem in te lossen dus tips zijn welkom
Nelleke

De herinnering die je later wilt hebben, moet je nu maken.
En dat doen we o.a. met onze Pilote P650D Essentiel uit 2019.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Queensbed en lakens



Bericht door Zadowolony »

Langere dekbedhoezen kopen zodat je een langere instopstrook heb?
Gebruikersavatar
The Scorpios
Berichten: 460
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 16:20
Locatie: Apeldoorn

Re: Queensbed en lakens



Bericht door The Scorpios »

Helpt niet.
Nelleke

De herinnering die je later wilt hebben, moet je nu maken.
En dat doen we o.a. met onze Pilote P650D Essentiel uit 2019.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1728
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Queensbed en lakens



Bericht door Sandor Gora »

Een elastieke band eraan zetten die onder het matras voeteneinde doorloopt.
Of laken en dekbed aan de onderkant voorzien van een zoompje waar je elastiek in rijgt. Net als bij een hoeslaken, maar dan alleen aan het voeteneind.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Queensbed en lakens



Bericht door TestCase »

Dat helpt wel degelijk. Je kunt ook een flink stuk doek (half laken?) onder aan de hoes naaien dat je dan onder het matras vouwt.
Andere oplossing is bedsokken?

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Queensbed en lakens



Bericht door MonRoe »

Een soort van sprei nemen, die over de onderkant van je bed leggen en die zowel aan de onderkant als de zijkant instoppen, over je dekbed heen. Dan blijft alles goed liggen. Doen wij thuis op die manier, het dekbed gleed steeds van het bed af.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Queensbed en lakens



Bericht door AadenAnke »

Instoppen dat is zo 19 Noach gewoon een lekker ruim dekbed en daar onderkruipen

Gr Aad
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Queensbed en lakens



Bericht door TestCase »

Maar wanneer je bijv. 2m bent is er geen lekker ruim dekbed, ze zijn snel te kort en dan die ronde hoeken van zo'n queensbed nog. Is een van de redenen dat wij geen queensbed hebben, ik moest bijna diagonaal liggen.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 406
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Re: Queensbed en lakens



Bericht door freekvo »

Overal is wel een oplossing voor. Voor molton en lakens hebben we deze set:

https://www.bol.com/nl/nl/p/textielpakk ... 0969/?s2a=

Voor het dekbed hebben we een grote fleecedeken (Action) die we onder de achter- en zijkanten slaan. De achterhoeken hebben we ook nog vastgezet met deze spanners:

https://www.amazon.nl/gp/product/B07DX1 ... UTF8&psc=1

Die spanners kun je ook gebruiken voor een hoeslaken dat te groot is.

Kan ook met een kinderbretel maar dan zit de achterkant maar op 1 punt vast.
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Queensbed en lakens



Bericht door rijschoollucassen »

Ik ben er zelf ook aardig allergisch voor dat mijn onderlaken in de kreukels ligt. Wij gebruiken daar gewoon de ouderwetse bretels voor.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Queensbed en lakens



Bericht door Going »

Sinds we camperraars zijn nu bijna 20 jaar hebben we op alle bedden, dus in de camper en thuis een los top matras van 5 cm dik. De lakens daaromheen gevouwen waren altijd wel vol kreukels na een nachtje in het speelveld. Wij hebben dat opgelost door in de hoeslakens aan de langste zijde een ritssluiting (2 meter) te naaien. Als de rits sluit is de hoeslaken strak om de top matras heen. De onderkant ook strak getrokken en dicht genaaid. Reden voor de lange ritssluiting is dat nu de hoeslaken makkelijker om het matrasje gaat dan het er van onder in te poken.
Voor het toplaken(s) (hoeslakens) is het nu makkelijk om de overslag van de toplakens onder de topmatras te stoppen. Immers het top matrasje is niet zo zwaar als de gebruikelijke onder matras van meestal zo'n 15 cm of dikker.
Wij gebruiken ook altijd een zomer en een winter dons in een apart hoeslaken op het bed. Dan is het veel makkelijker om een deken af of toe te trekken.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
The Scorpios
Berichten: 460
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 16:20
Locatie: Apeldoorn

Re: Queensbed en lakens



Bericht door The Scorpios »

Toch weer wat geleerd, nooit geweten dat er spanners kant en klaar te koop zijn.

Nu heb ik nog een paar clips in de naaidoos liggen en elastiek heb ik ook nog wel. Dus dat ga ik zeker maken. En inderdaad, gewoon een fleece deken over voeteneind, lijkt me prima oplossing. We Zijn niet zo lang dus ik heb wel vertrouwen in deze simpele oplossingen.

Dank voor meedenken
Nelleke

De herinnering die je later wilt hebben, moet je nu maken.
En dat doen we o.a. met onze Pilote P650D Essentiel uit 2019.
Plaats reactie