Iveco Daily L4H3 35-170 ombouw
Iveco Daily L4H3 35-170 ombouw
Dag samen - eindelijk een geschikte L4H3 gevonden!
Hij gaat omgebouwd worden voor 4 personen. Wij zijn met z'n 3e en ruimte voor een vriendje of vriendinnetje.
De voorstoel en draaibank worden draaibaar naar dit voorbeeld.
https://youtu.be/QBeGQc3WoMk
Er komt een 4-pits langs de schuifdeur. Het schuine is inklapbaar.
Het bed wordt een dubbel-dubbel bed. Voorbeeld:
Achter de achterdeuren komt een kast met opbergruimte en omvormers, accu's e.d.
Er komen bovenkastjes in (nog niet ingetekend). Wel/niet boven het bed. Wel/niet aan beide kanten moet nog bekeken worden.
Ook zoek ik nog een plek voor de TV.
Ideeën, opmerkingen en/of aanvullingen zijn welkom.
Het stroomschema volgt nog.
Hij gaat omgebouwd worden voor 4 personen. Wij zijn met z'n 3e en ruimte voor een vriendje of vriendinnetje.
De voorstoel en draaibank worden draaibaar naar dit voorbeeld.
https://youtu.be/QBeGQc3WoMk
Er komt een 4-pits langs de schuifdeur. Het schuine is inklapbaar.
Het bed wordt een dubbel-dubbel bed. Voorbeeld:
Achter de achterdeuren komt een kast met opbergruimte en omvormers, accu's e.d.
Er komen bovenkastjes in (nog niet ingetekend). Wel/niet boven het bed. Wel/niet aan beide kanten moet nog bekeken worden.
Ook zoek ik nog een plek voor de TV.
Ideeën, opmerkingen en/of aanvullingen zijn welkom.
Het stroomschema volgt nog.
Laatst gewijzigd door Bolle op vr 29 okt 2021, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
Re: Iveco daily L4H3 35-170 ombouw
Nog wat foto's.
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
Re: Iveco daily L4H3 35-170 ombouw
Op foto is alles mooier..
Nee .. is een hele nette bus. Zeker van binnen.
Buiten heeft ze zo links en rechts wel wat lichte schade. Een stukje wordt gespoten. De rest valt grotendeels weg door een 'wrapje' naar dit voorbeeld. Zo ongeveer.
Nee .. is een hele nette bus. Zeker van binnen.
Buiten heeft ze zo links en rechts wel wat lichte schade. Een stukje wordt gespoten. De rest valt grotendeels weg door een 'wrapje' naar dit voorbeeld. Zo ongeveer.
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
Re: Iveco daily L4H3 35-170 ombouw
Ik ben vooral benieuwd hoe je de dubbele bank draaibaar kan maken, conform de regelgeving.
Mooie bus!
Je gaat wel heel zorgvuldig de toegelaten massa in de gaten moeten houden, dus zo licht mogelijk bouwen.
Succes!
Mooie bus!
Je gaat wel heel zorgvuldig de toegelaten massa in de gaten moeten houden, dus zo licht mogelijk bouwen.
Succes!
Re: Iveco daily L4H3 35-170 ombouw
Het Ledig gewicht is 2.075 kg.
Viel me nog wel mee.
We spelen met het idee om de kastjes (i.i.g. boven) te zetten uit aluminium en alleen de frontjes van hout.
De draaibank. Ik snap je bedenkingen. Maar ik weet zeker dat de constructie veilig wordt. Alleen is monteren na de keuring misschien verstandiger.
Viel me nog wel mee.
We spelen met het idee om de kastjes (i.i.g. boven) te zetten uit aluminium en alleen de frontjes van hout.
De draaibank. Ik snap je bedenkingen. Maar ik weet zeker dat de constructie veilig wordt. Alleen is monteren na de keuring misschien verstandiger.
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
Re: Iveco daily L4H3 35-170 ombouw
"Hij gaat omgebouwd worden voor 4 personen. Wij zijn met z'n 3e en ruimte voor een vriendje of vriendinnetje."
Benieuwd hoe je die 4e zitplaats op kenteken wilt gaan regelen.
Benieuwd hoe je die 4e zitplaats op kenteken wilt gaan regelen.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: Iveco daily L4H3 35-170 ombouw
Ik denk niet. Ik ga me nog wat verder verdiepen in de keuring van zitplaatsen. Er gaat een gordelbok voor een Ducato ingebouwd worden. Maar ik ben me er bewust van dat deze plekken misschien geen gekeurde plekken gaan worden.
Een andere optie was een bus van voor 2012, maar deze was niet te vinden in L4H3 in nette staat.
Ik moest dan zo veel consessies gaan doen. Voor die ene zitplek op papier. Veiligheid voor alles, de constructie van draaibank en gordelbok gaat zeker veilig zijn, daarvoor is voldoende ervaring in staalconstructie werk.
Een andere optie was een bus van voor 2012, maar deze was niet te vinden in L4H3 in nette staat.
Ik moest dan zo veel consessies gaan doen. Voor die ene zitplek op papier. Veiligheid voor alles, de constructie van draaibank en gordelbok gaat zeker veilig zijn, daarvoor is voldoende ervaring in staalconstructie werk.
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
-
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47
Re: Iveco daily L4H3 35-170 ombouw
Zo een 2 persoons stapelbed is leuk op papier maar erg lastig in de praktijk. Leg maar een matras op de grond en probeer er maar eens op normale manier in en uit te kruipen en meet dan de minimale hoogte boven de matras waarop dit nog normaal kan. Als je de bedden aan de cabine kant als voeteneind gebruikt en daar laat versmallen zodat je nog iets tussen de bedden kan staan dan rol je er veel makkelijk in en uit omdat je er meer tussen kan staan en je kan rollen ipv naar je kussen tijgeren.
Re: Iveco daily L4H3 35-170 ombouw
Ik snap wat je zegt.
Je zult er niet zo inspringen, maar dat doe je in een alkoof ook niet.
Daarom moest het een H3 (210cm) worden.
Het eerste bed komt matrashoogte op 40cm.
De ruimte wordt ca. 80cm. Zo kun je rechtop op de rand zitten, en op je knieën kruipen.
Het bovenste bed (kinderen) heeft dan ca. 65/70 over. Maar daar kruip je via het trapje toch al op je buik in.
Je zult er niet zo inspringen, maar dat doe je in een alkoof ook niet.
Daarom moest het een H3 (210cm) worden.
Het eerste bed komt matrashoogte op 40cm.
De ruimte wordt ca. 80cm. Zo kun je rechtop op de rand zitten, en op je knieën kruipen.
Het bovenste bed (kinderen) heeft dan ca. 65/70 over. Maar daar kruip je via het trapje toch al op je buik in.
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
Re: Iveco daily L4H3 35-170 ombouw
Op dit forum te koop : een goedgekeurde gordelbok voor DucatoBolle schreef: ↑vr 29 okt 2021, 12:20Ik denk niet. Ik ga me nog wat verder verdiepen in de keuring van zitplaatsen. Er gaat een gordelbok voor een Ducato ingebouwd worden. Maar ik ben me er bewust van dat deze plekken misschien geen gekeurde plekken gaan worden.
Een andere optie was een bus van voor 2012, maar deze was niet te vinden in L4H3 in nette staat.
Ik moest dan zo veel consessies gaan doen. Voor die ene zitplek op papier. Veiligheid voor alles, de constructie van draaibank en gordelbok gaat zeker veilig zijn, daarvoor is voldoende ervaring in staalconstructie werk.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: Iveco Daily L4H3 35-170 ombouw
Schitterende bus.
Deze ga ik dus volgen want samen met de VW Crafter is dit mijn droombus.
Alleen maken wij hem voor 2 personen.
Is het de automaat?
Deze ga ik dus volgen want samen met de VW Crafter is dit mijn droombus.
Alleen maken wij hem voor 2 personen.
Is het de automaat?
Re: Iveco Daily L4H3 35-170 ombouw
Mooie bus, maar let op met het gewicht, meestal zijn ze toch iets zwaarder, dus probeer eens een weegbrug.
Want ik vermoed dat de vloer en het tussenschot vast niet meegewogen zijn.
Want ik vermoed dat de vloer en het tussenschot vast niet meegewogen zijn.
Re: Iveco Daily L4H3 35-170 ombouw
Nee.. handbak 6 versn. 3.0 HPI 170pk.
Een automaat was mooi geweest, maar helemaal niet te vinden (betaalbaar).
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily
https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link