Waar laten jullie je sleutels?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mennovdh
Berichten: 66
Lid geworden op: di 12 okt 2010, 20:39
Contacteer:

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door mennovdh »

jolandaenpeter schreef:We hebben een camper met "keyless entry" maar als we bv de reserve sleutels ergens in de camper laten kunnen we de deuren niet afsluiten.
Leest iedereen nu zo slecht? Bij keyless entry sleutels kan je die niet in de auto achterlaten en dan de auto afsluiten (beveiliging zodat je niet per ongeluk een sleutel kan achterhalen en de deur dicht doen).

Vaak kan je de zender ervan wel deactiveren of opbergen in een speciaal doosje dat geen straling doorlaat. Een metalen koektrommel volstaat meestal ook.
VW California Freestyle (soms met zelfbouw BIOD zie: http://www.caravantrekker.nl/menno/)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door gjvonk »

Dan kun je ze waarschijnlijk ook niet opbergen in een sleutelkluisje onder de camper: als het net zo reageert als het systeem van onze personenauto, dan is nabijheid van ongeveer 1 meter voldoende, met uitzondering van de voorkant. Alleen als ik hem met de AB knop op de sleutelkaart afsluit, werkt 'keyless' niet en moet ik hem ook zo openen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door JaapB »

Allemaal leuk hoor die keyless entry.
Hebben wij ook. Ook in de personenauto.
En toch heb ik in beiden een Bearlock laten monteren.
Dus wel keyless entry maar niet starten en rijden. Alsnog nu een (Bearlock) sleutel gebruiken.
En waarom?
Google maar eens op “snelkast”.
Een apparaatje, zo groot als een luciferdoosje die in de OBD stekker van de auto geplugd wordt en zo de software van de sleutel uitgelezen wordt en elke Blanco sleutel programmeerd.
Af en toe wordt hij op Marktplaats aangeboden voor zo’n €1100.
Totdat de advertentie weer verwijderd wordt.
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door jan- »

Aloys schreef:
di 02 nov 2021, 11:11
Zomaar een idee: een derde sleutel bij laten maken en die in een heel klein waterdicht doosje onder de camper monteren. Daarna het doosje in de zwarte tectyl spuiten, zodat ie niet meer opvalt wanneer je onder de camper ligt?

Voor die misschien ooit éne keer dat je 'm nodig bent? :roll:
Daar zou je ook je reservesleutel in kunnen doen. Maar die derde sleutel is er voor het geval je camper gestolen wordt zodat je aan de verzekering 2 originele sleutels kan laten zien? Dan vraag ik mij af: als je een 3e sleutel er bij laat maken die ingeleerd moet worden, kan de verzekering dit dat dan zien en ook vragen naar de 3e sleutel?
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door Adfur »

willemzon schreef:
vr 29 okt 2021, 12:34
Precies als de vorige schrijvers, ieder een complete set in de zak,

Gr willem.
Idem dito
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 939
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door Duco »

Wij hebben de auto’s en de camper altijd los staan. Kunnen we er altijd in.
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door jan- »

Maar als er dan wat gestolen wordt, heb je geen inbraakschade. Of maak je die dan zelf achteraf?
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Tabbert classic 570
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 04 jan 2023, 13:00

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door Tabbert classic 570 »

Grappig dat iedereen zegt dat het topgeheim is, maar zoveel topgeheime plekken zijn er niet. Stel jij hebt je geheime plek en je bent inbreker dan weet je die plekken echt wel. Mijn camper willen ze niet eens stelen, maar goed ook want die bus is zo open, gewoon ijzerdraad naar binnen en het hendeltje omhoog trekken.
Tabbert classic 570
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 04 jan 2023, 13:00

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door Tabbert classic 570 »

jan- schreef:
di 30 mei 2023, 10:01
Aloys schreef:
di 02 nov 2021, 11:11
Zomaar een idee: een derde sleutel bij laten maken en die in een heel klein waterdicht doosje onder de camper monteren. Daarna het doosje in de zwarte tectyl spuiten, zodat ie niet meer opvalt wanneer je onder de camper ligt?

Voor die misschien ooit éne keer dat je 'm nodig bent? :roll:
Daar zou je ook je reservesleutel in kunnen doen. Maar die derde sleutel is er voor het geval je camper gestolen wordt zodat je aan de verzekering 2 originele sleutels kan laten zien? Dan vraag ik mij af: als je een 3e sleutel er bij laat maken die ingeleerd moet worden, kan de verzekering dit dat dan zien en ook vragen naar de 3e sleutel?
Ik heb van mijn fiets en ketting een extra setje sleutels bij laten maken, fiets was gestolen maar ze wilde die extra sleutel niet eens, alleen de originale sleutel. Camper van een ton zal misschien andere koek zijn dat weet ik niet.
MarcoG
Berichten: 175
Lid geworden op: ma 29 jul 2019, 0:10
Locatie: Enschede

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door MarcoG »

jolandaenpeter schreef:
vr 29 okt 2021, 9:18
We hebben een camper met "keyless entry" maar als we bv de reserve sleutels ergens in de camper laten kunnen we de deuren niet afsluiten.
Waar laten jullie de sleutels?
Ik heb geen keyless entry maar ik heb er wel eens over nagedacht.
Kun je dan de deuren ook niet afsluiten als je binnen ligt te slapen ?
zonderwaarde
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 07 nov 2018, 21:43

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door zonderwaarde »

jan- schreef:
di 30 mei 2023, 10:01
Aloys schreef:
di 02 nov 2021, 11:11
Zomaar een idee: een derde sleutel bij laten maken en die in een heel klein waterdicht doosje onder de camper monteren. Daarna het doosje in de zwarte tectyl spuiten, zodat ie niet meer opvalt wanneer je onder de camper ligt?

Voor die misschien ooit éne keer dat je 'm nodig bent? :roll:
Daar zou je ook je reservesleutel in kunnen doen. Maar die derde sleutel is er voor het geval je camper gestolen wordt zodat je aan de verzekering 2 originele sleutels kan laten zien? Dan vraag ik mij af: als je een 3e sleutel er bij laat maken die ingeleerd moet worden, kan de verzekering dit dat dan zien en ook vragen naar de 3e sleutel?
Ik stel me dezelfde vraag als jan- : tot nog toe hadden we 1 enkele sleutelbos mee en de reservesleutel bleef thuis. Ik was van plan van een extra reservesleutel te laten bijmaken (met transponder) voor het geval we de sleutelbos zouden kwijt raken en deze ergens te verstoppen aan de buitenzijde van het voertuig. Maar als dat betekent dat de verzekering moeilijk gaat doen ingeval van diefstal wordt dit een moeilijke keuze ::S

Heeft de verzekering zicht op het aantal (bijgemaakte) sleutels ?
Iemand die het antwoord weet op deze vraag :?:
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4367
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door jheeck »

zonderwaarde schreef:
di 06 jun 2023, 21:05
tot nog toe hadden we 1 enkele sleutelbos mee
Als je met z'n tweeën reist kun je toch allebei een setje meenemen? Zo doen wij dat, werkt in de praktijk ook erg prettig.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door gjvonk »

Doen wij ook.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
zonderwaarde
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 07 nov 2018, 21:43

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door zonderwaarde »

Elk een sleutelbos bijhouden is een mogelijkheid maar er zijn situaties waarbij het voor ons handiger is om een reservesleutelbos bij de camper te hebben i.p.v. deze te moeten meenemen, bv. als we gaan zwemmen of kajakken, vandaar de vraag of de verzekering kan nagaan of er reservesleutels zijn bijgemaakt ..
Plaats reactie