Waar laten jullie je sleutels?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door iSonic »

Ik moet ook eerlijk zeggen dat als wij op een camping staan en we gaan douchen, de kinderen zoeken of uit eten op de camping de camper vaak niet op slot gaat.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door jheeck »

Wij hebben de regel van de verhuurder meegenomen naar onze eigen camper: Als we allebei weg zijn liggen er geen sleutels in de camper. Elk een set op zak.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
roma
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door roma »

Ja, dat is gemakkelijk als je samen bent. Ik ben alleenstaand en moet dus bij sleutelverlies bij een reservesleutel kunnen. Dat heb ik goed opgelost. Maar ik ga geen slapende honden wakker maken.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door jheeck »

Als ik alleen onderweg ben met de camper heb ik maar één set bij me, net als met de auto. We zijn ook wel eens met een huurauto op vakantie geweest waar we maar èén sleutel van meekregen.

Het belangrijkste lijkt mij dat je reservesleutels ergens zijn waar iemand ze naar je toe kan (laten) brengen als je de originele kwijt bent.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Zijspan
Berichten: 2591
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door Zijspan »

Het belangrijkste lijkt mij dat je reservesleutels ergens zijn waar iemand ze naar je toe kan (laten) brengen als je de originele kwijt bent.

Dat gaan we niet verlangen van onze kinderen, we staan dan wie weet ik waar weg en dat kan dagen duren voor dat er een is met de sleutel in zijn zak.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door jheeck »

Vandaar dat ik dat 'laten' erbij heb gezet. Daar kun je bijvoorbeeld een koeriersdienst voor inschakelen.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2426
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door pepon »

kampo schreef:
za 30 okt 2021, 6:59
je komt ze wel eens onder een voertuig tegen

Afbeelding
Ik kom hem tegen aan de deur van mijn schoonmoeder, voor de hulp die er dan in kan.
Worden trouwens nog wel eens opengebroken.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door AadenAnke »

Ja en dan is het in huis geen inbraak meer :oops: kan weer gedoe geven met verzekering. Het is toch wat en zo’n kastje heb je snel open nog sneller dan de voordeur als die op het nachtslot zit met de sleutel :bang:

Gr Aad
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door marjasjaak »

Zo'n sleutel kastje is binnen 5 seconden open.

Mijn moeder had een iets betere versie, hing eerst pontificaal bij de deur.
Dan weet je precies dat de bewoner hulpbehoevend is, werkt als een uithangbord. Hier moet je zijn!!!
Heb hem gelijk gecamoufleerd in een nep vogelnestkastje.

Na een bijna gelukte poging tot beroving (moeder was zo bijdehand om de telefoon te pakken ipv. de deur te openen) rondom het huis camera's opgehangen.
Sjaak.

Wat betreft de sleutels, we hebben er 2 mee. Blijven niet in de camper, we hebben er allebei 1.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22840
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door PaulBng »

Dat wordt een ander ding wanneer je, zoals ik, alleen op stap bent.

Ik heb één sleutel bij me.
De andere? Voor jullie een vraag, voor mij een weet


Paul
roma
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door roma »

Zijspan schreef:
zo 31 okt 2021, 9:37
Het belangrijkste lijkt mij dat je reservesleutels ergens zijn waar iemand ze naar je toe kan (laten) brengen als je de originele kwijt bent.
Dan sta je daar ergens in Turkije of in Lapland. Camper op slot en maar wachten. Je Jack ligt binnen met je mobieltje, papieren en geld in de binnenzak (want je ging maar even een kort ommetje maken), het wordt koud of donker. Geen tandenborstel, geen onderbroek, geen wc papier. Waar slaap je al die tijd tot die sleutels er zijn? Oh, je parkeert altijd naast een hotel. Probleem opgelost.

Ben ik blij dat ik snel bij mijn reservesleutel kan.
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door AadenAnke »

Een sleutel waar geen chip inzit dus alleen de deur open mee kan. Ducktape en verf in de kleur van de onderkant van de wagen een plek zoeken waar je niet te makkelijk bij komt en slecht in het zicht zit :shh: en zorgen dat je als je het ooit nodig heeft nog weet te vinden

Gr Aad
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door Sun »

Blijft dan toch lastig, om na diefstal van je camper, alle sleutels aan de verzekering te kunnen overhandigen….

Gr Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Waar laten jullie je sleutels?



Bericht door AadenAnke »

Waarom een bijgemaakte sleutel zonder chip dus ook niet ingelezen kan je zo kopen

Gr Aad
Plaats reactie