Ervaringen met De Groene Koepel?

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1654
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Ervaringen met De Groene Koepel?



Bericht door Aagje »

@ ja ik vond het te aangeharkt, netjes en gecultiveerd. Dat is op zich prima hoor voor de liefhebbers, ieder zijn smaak, maar bij een natuurkampeerterrein wil ik altijd een beetje het "wildernisgevoel" hebben.
Roussa
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 09 aug 2021, 13:13

Re: Ervaringen met De Groene Koepel?



Bericht door Roussa »

Het lijkt mij wel fijn voor de afwisseling. Maar ik zie overal campers < 1500 kg welkom? Ze zien mij dan al aankomen met een Frankia vcan 5,5t? Of heb ik het mis?
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Ervaringen met De Groene Koepel?



Bericht door B1gcheese »

Àl een paar jaar lid, maar we gebruiken ze niet zo veel. Een paar keer een slechte ervaring omdat de terreinen van Staatsbosbeheer werken met een automaat, en die gaat er van uit dat mensen zich aan de regels houden en vertrekken als hun tijd erop zit. Maar dat doet niet iedereen waardoor je betaalt voor een plek die vervolgens bezet blijkt te zijn. Of je moet eerst het hele terrein afstruinen. Daarnaast staan hier met name mensen die het niet zo hebben op grote campers. Daar trek ik me niet zoveel van aan verder, moest er wel om gniffelen toen ik een opmerking kreeg. Overigens hebben dergelijke terreinen vaak wel een nette plek met afvoerput voor campers, maar soms wat klein bemeten als je met een camper van 7,5 meter wilt lozen.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
marchugo
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 12:28

Re: Ervaringen met De Groene Koepel?



Bericht door marchugo »

Vandaag viel het Groene Boekje 2023 op de deurmat.

Flinke teleurstelling: alle prijzen van de campings zijn dit jaar uit het boekje geschrapt. Die moet je maar ergens op internet zien te vinden, staat ergens heel verscholen in het boekje.

De exploitanten van de deelnemende campings kunnen naar eigen goeddunken hun prijzen gedurende het jaar veranderen, meldt de organisatie. Daarom vermelden zij de prijzen maar niet meer.

Je kunt dus niet meer onderweg uitzoeken waar betaalbare campings te vinden zijn in de buurt waar je rondrijd.

En het blijkt nog niet zo makkelijk via internet de prijzen van deze campings te achterhalen.

Ja, ja, Ik weet het, veel camperaars hier zijn geen liefhebber van dit Groene Boekje. Wij waren dit jarenlang juist wel.

Dat is nu evenwel over.

Jammer. Zo graaft de organisatie haar eigen graf.

Marc.
MAGEIA LINUX: het veilige en voor leken gemakkelijke pc-besturingssysteem.
www.mageia.org
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Ervaringen met De Groene Koepel?



Bericht door hurktoilet »

Hm, vrees dat dit een trend is. Valt me al langer op dat je op steeds meer campingsites alleen maar een tarief kunt ontdekken door een reservering aan te maken (en dan evt niet te bevestigen). Dan nog zijn de groene campings doorgaans eenvoudig en dus niet de duurste, maar je wilt vooraf wel graag weten wat je mag verwachten qua prijs...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
AadenAnke
Berichten: 13180
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ervaringen met De Groene Koepel?



Bericht door AadenAnke »

Ik snap dat wel hoor (geen prijzen vermelden) de energie prijzen hakken er aardig in natuurlijk thuis is douchen erg duur dus op de camping een kwartiertje extra :oops: de elektra en niet die alleen voor jou persoonlijk maar ook voor de algemene zaken. De prijs in het boek maakt het lastig om aan te passen tussentijds. Ik zou het waarschijnlijk niet anders doen

Gr Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ervaringen met De Groene Koepel?



Bericht door Bob Diesel »

Wat Peter schrijft klopt
Tarieven vaak alleen nog via een fake boeking te achterhalen
En dan meestal mn in Frankrijk via een commerciële boekings site
Vaak ook gelijk voor minimaal 7 dagen
En dan schrik je vaak de uitkomst, gedeeld door 7 is dagtarief

Zit je aan het hoogseizoen vast , en je wilt of moet zelfs boeken
Blijkt dat dit bij aankomst ook vaak fout te zijn gelopen
En krijgt de boeking site de schuld, zie de problemen dan aan de balie vd camping maar op te lossen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Ervaringen met De Groene Koepel?



Bericht door ducati 900 »

Prijzen via internet zie je inderdaad steeds meer tegenwoordig, ook in folders met bijv. Tuinartikelen en aparaten

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Jazp
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 25 mei 2020, 11:37

Re: Ervaringen met De Groene Koepel?



Bericht door Jazp »

Ik vind het positief dat het boekje zo minder snel verouderde informatie bevat en niet elk jaar vervangen hoeft te worden!
De tarieven van de aangesloten campings zijn eenvoudig te vinden in de bijbehorende app of website.
Dethleffs Globetrotter Alkoof op een Iveco Daily
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 234
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: Ervaringen met De Groene Koepel?



Bericht door poldertoerist »

Ik begrijp dat het boekje vervangen is.door een app. Daar ben ik eigenlijk niet zo'n fan van. Doe gewoon een website zoals de svr. Dan zou je daar ook de prijzen kwijt kunnen. Moet de app nog instaleren want daarvoor moeten we dan weer een account aanmaken.. dus mss is het wel zo dat daar wel actuele of tenminste richtprijzen staan.



I'm not lost, I'm exploring!

WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Ervaringen met De Groene Koepel?



Bericht door WimZ »

poldertoerist schreef:
vr 23 dec 2022, 18:13
Doe gewoon een website zoals de svr.
Ze hebben ook gewoon een website en de prijzen staan daar trouwens ook gewoon op.
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Ervaringen met De Groene Koepel?



Bericht door metatoon »

Ziet er toch wel goed uit.
Eens zien komend jaar.

Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 234
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: Ervaringen met De Groene Koepel?



Bericht door poldertoerist »

WimZ schreef:
poldertoerist schreef:
vr 23 dec 2022, 18:13
Doe gewoon een website zoals de svr.
Ze hebben ook gewoon een website en de prijzen staan daar trouwens ook gewoon op.
Je hebt gelijk, dan is er weinig toegevoegde waarde voor boekje en de app.

Behalve dat het me niet lukt om in te loggen. Maar goed, dat ligt zeer waarschijnlijk 100% aan mij. Iets met Te veel accounts voor te veel websites

I'm not lost, I'm exploring!

Gebruikersavatar
marchugo
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 12:28

Re: Ervaringen met De Groene Koepel?



Bericht door marchugo »

Op mijn vraag aan de Groene Koepel waarom de prijzen uit het boekje zijn verdwenen, kreeg ik een vriendelijk antwoord, het zijn inderdaad de schommelende energieprijzen:
De afgelopen jaren, en zeker ook nu, veranderen (energie)tarieven regelmatig. Het gevolg daarvan is dat veel tarieven in Het Groene Boekje op het moment van verschijnen niet meer actueel zijn en we kampeerders moeten verwijzen naar een pagina vol wijzigingen. Onduidelijkheid en verwarring voorkomen we door de tarieven niet meer op te nemen in Het Groene Boekje, maar hiervoor te verwijzen naar de online terreinpagina's. Beheerders kunnen de tarieven door het jaar heen up to date houden. En zo blijft de informatie in Het Groene Boekje correct.
Marc.
MAGEIA LINUX: het veilige en voor leken gemakkelijke pc-besturingssysteem.
www.mageia.org
Plaats reactie