Duitse camper in Nederland verkopen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Duitse camper in Nederland verkopen?



Bericht door lassche »

Maar het is meestal niet duidelijk wie er achter een nickname zit. Dus weet je niet met wie je te maken hebt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Duitse camper in Nederland verkopen?



Bericht door AadenAnke »

Ja maar er wordt duidelijk gesproken over dreamer en Kees s is de zelfde en heeft belangen dat het niet duidelijk is wat de echte naam en adres is lijkt mij minder belangrijk

Gr Aad
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Duitse camper in Nederland verkopen?



Bericht door Aloys »

Ik heb wat reacties verwijderd, graag weer on-topic! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Duitse camper in Nederland verkopen?



Bericht door hathi »

Ik geloof niet dat de Belasting dienst OOIT uit gaat van een chassis cabine,….ik heb nooit beter geweten dan dat er gekozen word voor de Langste en hoogste vergelijkbare Bus……ook bij een chassis,met opbouw…..en als de prijs dan vergelijkbaar is ,maakt het ook niet uit,wat je invult :-B ..bij deze dienst gaat het om de te betalen knikkers
Hans
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Duitse camper in Nederland verkopen?



Bericht door Huub56 »

Hathi, bij mijn camper die ik vorige week ingevoerd heb en een alko chassis heeft staat in de papier een wielbasis van 3,40 als basis voertuig. Die gegevens heb ik ook aangehouden bij de bpm aangiften. De camper zelf heeft nu een wielbasis van 4,30meter. Het gaat er dus om wat er op de papieren van fiat staat.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Duitse camper in Nederland verkopen?



Bericht door Aloys »

hathi schreef:
wo 01 dec 2021, 15:25
..bij deze dienst gaat het om de te betalen knikkers
Valt best mee. Op mijn nieuwe bus wilde ik iets van € 9000 tot € 11.000 BPM betalen, maar ze wilden niet meer dan ruim € 7000 hebben...

Die BPM € 11.000 stond als bedrag op het kenteken, maar de belasting weigerde mij te vertellen of dat correct was. IK moest de catalogusprijs aanleveren, niet zij! Mijn bus kwam (nieuw) van de Belgische importeur, dus de NL'se importeur wilde ook geen prijs noemen want mijn bus kwam niet in hun bestand voor.
Dus heb ik gekeken wat de aller-aller-goedkoopste uitvoering van mijn bus kostte, en dat heb ik opgegeven als cataloguswaarde. Toen moest ik € 7000 betalen! :D

Uiteindelijk bepaalde ik het dus gewoon zélf! :mrgreen:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Duitse camper in Nederland verkopen?



Bericht door hathi »

Aloys,dat klopt dat jij het bepaald,……. jij bent immers de aangever,en verantwoordelijk.en als daar niet ,al of niet toevallig,naar gekeken word,blijft jouw aangifte staan,daar is geen enkele verschil met de jaarlijkse belasting aangifte,piep je er doorheen,ook na jaren,heb je mazzel :P
Hans
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Duitse camper in Nederland verkopen?



Bericht door Kees_S »

… maar niet piepen wanneer na een maand of 8-10 een blauwe enveloppe in de bus valt met een voorstel voor een naheffingsaanslag met boete en rente 😩
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9044
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Duitse camper in Nederland verkopen?



Bericht door gjvonk »

Ja hoor Kees, pas als de blauwe envelop doorgestuurd wordt naar jou of er hier op het forum een crowdfunding wordt gestart om die boete te betalen, is jouw appel op de angst voor ... enigszis te rechtvaardigen.

Als ik je een tip als een al wat langer in het leven meedraaiend mens mee mag geven: een 'window of opportunity' doet zich vaker voor dan snelle verkopers ons graag willen laten geloven en deskundigheid van zogenaamde hobbyisten is niet zelden groter dan die van 'professionals'.



Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Duitse camper in Nederland verkopen?



Bericht door Kees_S »

@GJVONK: Bedankt voor de wijze les en woorden. Succes met uw camper.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Plaats reactie