Goedkoop stukje grond kopen EU voor eigen camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
isoplus
Berichten: 6380
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Goedkoop stukje grond kopen EU voor eigen camper



Bericht door isoplus »

Let maar goed op, vaak is het helemaal niet mogelijk een camper of een hutje te plaatsen op of bij een door jou gekochte bouwval.
Ik heb daar in Portugal voorbeelden genoeg van gezien en dat is bijvoorbeeld in Frankrijk niet anders.
Zonder kennis van de taal van het land waarin je zoiets gaat doen is het al helemaal rampzalig, de verkopende partij(en) interesseert dat erg weinig.
De problemen zijn later voor jou en problemen oplossen kost tegenwoordig overal geld.
Er zijn overigens ook veel mensen die zoiets wel gelukt is, een van die gelukkigen in Alte (ergens in Portugal) stond eens verlekkerd naar onze vorige camper te kijken.
Dat was een grote Hymer met er achter een aanhanger met daarop een Citroën 2 CV, ik was toen net met pensioen en dus nog relatief jong.
De man sprak mij aan in mijn moerstaal en zei: "Man, daar droom ik van !" Hij had in een lange periode een huis in Alte opgeknapt en het was nu geheel naar zijn zin. Zijn grootste probleem was nu dat hij altijd aan dat huis gebonden was, in de zomer en in de winter hadden ze altijd familie of vrienden uit Holland over de vloer, zijn vrouw was daar helemaal klaar mee en wilde reizen met een camper.
Maar ja, in de zomer moest hij thuis blijven omdat anders al zijn planten verdroogden of er brandgevaar dreigde door de droogte.
In de winter moest hij ook thuis blijven omdat zijn bezoekers bleven komen.
Het is dus altijd wel iets en het gras bij de buren is altijd groener, denk er nog eens goed over na :wink:
Guido123

Re: Goedkoop stukje grond kopen EU voor eigen camper



Bericht door Guido123 »

Het is daarom belangrijk dat er een huisje staat dan is het gewoon een huisje waar een camper op eigen terrein staat geparkeerd.
Als iemand komt dan zeg ik gewoon ben het huisje aan het opknappen.
Er zijn altijd mensen die klagen en niks te doen hebben maar daar probeer ik me niks van aan te trekken.
Het grasveld en rommel ruim ik zoveel mogelijk op zodat er geen rattenplaag is of wat dan ook:P

Trouwens het is niet voor permanente bewoning maar alleen voor mijn vakantie wat mss later anders kan worden maar ben nu 36 en moet nog even werken
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Goedkoop stukje grond kopen EU voor eigen camper



Bericht door kampo »

Netjes, interessant en leuk project.
Of het allemaal realistisch is zal wel niets uitmaken.
In ieder geval dromen ook wij van zo een leven.
Ik vat even samen wat er geweten is ...

Leeftijd bouwheer: 36 jaar
Profiel bouwheer: heeft 2 rechter handen
Tijdspanne: 10 jaar voor de uitrol
Budget: 20k
Terrein: met bestaande (krot) woning omwille van minder problemen met regelgeving.
Maar er moet een toilet en douche zijn.
Regelgeving: Enkel daar waar er geen problemen zijn om er een camper te stallen voor de vakantieperiodes. Geen permanente bewoning.
Locatie: land en ligging onbepaald
Belangrijk: er moet 4G aansluiting zijn

Verbeter maar...


Niet bekende eisen/wensen:
- Aantal personen, school, ...
- Terrein met of zonder aansluiting op water/gas/kabel tv /elektriciteitsnet/...
- Afstand tot trein, luchthaven, ziekenhuis, grootwarenhuis.
- Taalvaardigheid, sociale integratie, inburgering in een vreemd land
- Stabiliteit, motivatie, ...
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8662
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Goedkoop stukje grond kopen EU voor eigen camper



Bericht door seth_space »

Dan loopt hij gezien de beroerde dekking van 4G in Duitsland al snel tegen beperkingen aan.
voorbeeld:
https://www.nperf.com/nl/map/DE/-/18789 ... 57&zoom=10
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Guido123

Re: Goedkoop stukje grond kopen EU voor eigen camper



Bericht door Guido123 »

Mooie opsomming hoor kampo

Over die overige dingen denk ik niet na laat me dan wel verrassen je doet het ook een beetje om wat mee te maken en wat te doen te hebben.
Weten jullie nog een goede zoeksite in het frans?
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Goedkoop stukje grond kopen EU voor eigen camper



Bericht door bupozaanstad »

seth_space schreef:
ma 18 okt 2021, 13:56
Dan loopt hij gezien de beroerde dekking van 4G in Duitsland al snel tegen beperkingen aan.
voorbeeld:
https://www.nperf.com/nl/map/DE/-/18789 ... 57&zoom=10
Kaartje eens bekeken maar dit is puur van T-mobile, Utscheid in de Eifel zou volgens deze kaart heen dekking hebben maar ik kom er regelmatig en heb daar gewoon een zeer goede 4G dekking en snel genoeg om TV te stremen op de laptop. De uitrol 4G is in Duitsland echt heel hard bezig.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Meine
Berichten: 4743
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Goedkoop stukje grond kopen EU voor eigen camper



Bericht door Meine »

Bij eventuele belangstelling voor een perceel is voor de aankoop makkelijk te checken via welke provider er al dan niet dekking is ter plaatse.

Mijn ervaring is dat slechts hier en daar in Duitsland in een dal er geen ontvangst is. Ik kan de algehele beroerde dekking van 4G niet onderschrijven.
Guido123

Re: Goedkoop stukje grond kopen EU voor eigen camper



Bericht door Guido123 »

Oke kan ook altijd nog een internet abonnement nemen via ADSL of whatever ze daar ook hebben. 4g is handig want dan kan je in de tijd dat je er bent gewoon internetten zonder het hele jaar een contract te hebben
Paul123
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 31 mei 2020, 11:08

Re: Goedkoop stukje grond kopen EU voor eigen camper



Bericht door Paul123 »

Aangezien Starlink beschikbaar is zou ik me over het wel of niet hebben van 4G ook niet echt meer zorgen maken.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Goedkoop stukje grond kopen EU voor eigen camper



Bericht door kampo »

Op die FR site kan ik geen perceel met woning vinden voor 20.000 Euro.
Behalve woningen die in een staat zijn dat je eigenlijk niet meer kan renoveren.
Maar dat renoveren is voor TS eigenlijk geen uitgangspunt?
Volgens mij kan je beter in een goedkoper land als FR zoeken.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Goedkoop stukje grond kopen EU voor eigen camper



Bericht door travelscout »

Regelgevingen?

In een koopovereenkomst van "een stuk grond met een vervallen pand", zijn vaak dingen opgenomen waar een enthousiaste verkoper niet bij stil staat.
In la douce France zijn er clausules om binnen een bepaalde hetgeen je gekocht hebt, te herstellen opdat het aan alle huidige eisen voldoet.
Dat betekent m.n. kostenposten voor;
- infravoorzieningen (hoe bedoel je, ik heb niets nodig behalve 4G?).
- behoud uiterlijk (de "schoonheidscommissie" in de NL).
- soort gebruik (een oude watermolen als woonhuis en het stuk grond als camperplaats).
Paul.
Meine
Berichten: 4743
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Goedkoop stukje grond kopen EU voor eigen camper



Bericht door Meine »

Download de Immowelt app. Zoek op Chemnitz 50 km straal rondom voor huis, minimaal 700 m2 en je komt op huizen terecht vanaf 9000 euro waarvan sommige er helemaal niet verkeerd uitzien.

Houd er bij veilingen rekening mee dat de prijzen makkelijk 2 keer zo hoog worden. Doorgaans moet daar een bankgarantie getoond worden met 10% van het aankoopbedrag.

Als je gaat zoeken in die omgeving met je camper, dan weet ik zeker dat je nog echte pareltjes tegenkomt, die niet te koop staan op internet. Vragen, vragen, vragen, bij de bakker, de slager, de boer, enz, enz. Mooi doel voor een campervakantie.

Ook immobilienscout 24 biedt vele mogelijkheden.
hugo+jitske
Berichten: 63
Lid geworden op: za 22 mei 2021, 13:37

Re: Goedkoop stukje grond kopen EU voor eigen camper



Bericht door hugo+jitske »

Kijk! Wat een mooie plannen.
You may say I’m a dreamer, but I’m not the only one, zong John Lennon ooit.
Vergelijkbare plannen, al fixeren wij ons op Portugal.
Vet verder weg en idd ook klimatologische nadelen maar alle nadelen hebben een voordeel (was dat ook niet John Lennon? ::) )

Heel veel succes!
Hoop dat je een mooie mix vindt tussen wat je verstandig lijkt en wat goed voelt.
In bezit van Iveco Daily zelfbouw uit 1979
Voorheen Hanomag F20 1968 en Fiat Ducato 1997. Beide zelfbouw buscampers.
Plaats reactie