VW Transporter T5 of T6 met hoog dak?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: VW Transporter T5 of T6 met hoog dak?



Bericht door Mickel Moen »

Volgens mij kun je het best een busje naar jouw wensen in laten bouwen.
Informeer eens bij https://www.jwgcampers.nl/

Die hebben bij mij een hefdak geplaatst, maar kunnen ook zeker een hoogdak plaatsen en als je zelf niet wilt bouwen, de inrichting voor je verzorgen.

Ik heb de inrichting zelf gedaan naar mijn wensen en ben er nog altijd zeer tevreden mee.

@ Lambiek.

Met alle respect, maar ik begrijp jouw negatieve opmerkingen hier niet. Wat voor de een een nadeel is, maalt een ander niet om. Wat de een als een voordeel ziet, ziet een ander als een nadeel. De een vindt een busje formaat Transporter veel te klein. Een ander wil niet denken aan groter. Ik behoor tot de laatste groep.

Voor mij wegen de grote voordelen makkelijk op tegen de kleine nadelen.
En ja ik heb in mijn bus een normaal bed, met lattenbodem en latexmatras, wat binnen 30 seconden slaapklaar is en niet in het hefdak. (in het hefdak kunnen ook nog mensen slapen overigens)
We hebben een porta potti in een afgesloten box, binnen een paar seconden in gebruik en ook ‘s nachts goed bereikbaar.
We hebben een keukentje en een 50 liter koeler.
We hebben twee kledingladen van elk 130 liter, een voorraadlade van 95 liter en nog wat van dat soort dingen.

Hij staat bij ons altijd voor de deur, is ook onze gewone auto, we hoeven geen winterstalling en vandaag in Luxemburg stad nog in een pakeergarage gestaan met 2,1meter doorrijhoogte.

Nu lekker op de camping in Esche sur Sure met het kacheltje en de vloerverwarming aan.

Of dit formaat aan de wensen van TS kan voldoen is de vraag.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: VW Transporter T5 of T6 met hoog dak?



Bericht door Lambiek »

Michel

Ik weet dat het potje gevoelig bij je zit.

Maar ts vertelde 70+ en deels invalide

Zodoende, in dit geval, poti pota, 70+ invalide... ???

Ik heb ook geschreven om eventueel een wat groter type bus met vast toilet.

( Mercedes, ducato, ford of Opel enz en dan de wat kleine, hoge uitvoeringen , ook beschikbaar in 4x4 , of uitvoerbaar.
Kun je ook gewoon boodschapjes mee doen enz


Maar ts heeft al gereageerd, en heeft blijkbaar 45 jaar ervaring ook met vw. En nu pas wat extra info geven.

En gaan ze uiteindelijk toch midden in de nacht met 70+ en deels invalide op poti pota zitten , prima toch ,

Oja
Eventueel ford nugget plus ? Vast toilet, hoogdak




Ts
Succes met keuze
.
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 684
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: VW Transporter T5 of T6 met hoog dak?



Bericht door Dekker-Achterhoek »

neanderthaler schreef:
za 16 okt 2021, 21:11
Je bedoelt zoiets, https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bes ... ousPage=lr
Wezen kijken (op Schiphol !, komt van de KLM Service dienst). Heeft alleen korte ritjes over het Schiphol terrein gereden. Vandaar de motorwissel bij 81.000 km.
Ehhhhh, laat ik het netjes houden, een compleet uitgeleefde T5, naast de ex. BTW komt er zeker 3 á 4000 € aan achterstallig onderhoud bij. En dan hebben we het alleen over het zichtbare :( , dus :thumbdown:
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: VW Transporter T5 of T6 met hoog dak?



Bericht door neanderthaler »

oke tijdje niet ingelogd :-B zie het bericht nu dus :thumbup: ben nu even meer een meelezer en niet zo actief meer . :mrgreen:
Plaats reactie