VW Transporter T5 of T6 met hoog dak?
- Dekker-Achterhoek
- Berichten: 684
- Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
- Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
- Contacteer:
VW Transporter T5 of T6 met hoog dak?
Onze zoektocht (na een korte onderbreking door een open hart operatie) is weer in volle gang.
Naast een 'kale'-besteller om zelf in te bouwen, kijken we ook regelmatig naar complete Camperbusjes.
Maar wat opvalt dat op het T5 - T6 Camper aanbod vrijwel altijd met een hefdak zit. En er vooral geadverteerd wordt met 6 tot soms wel 8 zitplaatsen op kenteken. Met een daarbij behorende onpraktische 'kampeer' uitrusting. Zoals een mini kook toestelletje ed.
Ehh, wij zoeken een Camperbusje, geen Taxi bus op 1/4 tarief !
2 á 4 zitplekken is voldoende en met een fatsoenlijke kookhoek, koelkast. Met een fatsoenlijke en ook s'nachts bereikbare plek voor je Porta-Potti toilet en een wasbak waar je je s'ochtends het slaap uit je ogen kunt wassen
Dus hebben we een paar prangende vragen;
- Welke firma's hebben Buscampers op een T5 - T6 gebouwd op basis van het originele af'-fabriek 'Transporter'-vaste dak ?
- Welke firma's hebben 'eigen'-verhoogd daken op hun T5 - T6 camper gebouwd ?,
- De firma REIMO levert een verhoogd dak, wat je achteraf kan opbouwen. Wie heeft er ervaring of weet of het mogelijk is, om b.v een Westfalia hefdak zonder 'groffe'-ingrepen te vervangen door een vast REIMO dak ?
- En zijn er naast REIMO nog meer specifieke (en geïsoleerde) hoge daken op de (Duitse) markt ? En wie heeft hier ervaring mee of heeft deze ingreep al eens gedaan of laten doen ?
Eén van de meest geslaagde (qua model) hoge daken vindt ik nog altijd het dak van de Westfalia Joker T3
Het gaat ons niet om de extra slaapplaatsen in het hoge dak. Slapen doen we zo laag als mogelijk, zoals b.v. in de Westfalia uitvoeringen. Gaat ons om de stahoogte (en de opbergruimte), maar vooral om de isolatie ! !
Wij zoeken als basis naar een T5 of T6 in L2H2 uitvoering en perse met automaat / DSG bak (dit ivm mijn spierziekte MGUS )
En zo mogelijk met een "Synchro" 4 x 4 aandrijflijn. Kortom, een Camperbusje waarmee je 'vrij en blij' kunt rondtrekken.
Naast een 'kale'-besteller om zelf in te bouwen, kijken we ook regelmatig naar complete Camperbusjes.
Maar wat opvalt dat op het T5 - T6 Camper aanbod vrijwel altijd met een hefdak zit. En er vooral geadverteerd wordt met 6 tot soms wel 8 zitplaatsen op kenteken. Met een daarbij behorende onpraktische 'kampeer' uitrusting. Zoals een mini kook toestelletje ed.
Ehh, wij zoeken een Camperbusje, geen Taxi bus op 1/4 tarief !
2 á 4 zitplekken is voldoende en met een fatsoenlijke kookhoek, koelkast. Met een fatsoenlijke en ook s'nachts bereikbare plek voor je Porta-Potti toilet en een wasbak waar je je s'ochtends het slaap uit je ogen kunt wassen
Dus hebben we een paar prangende vragen;
- Welke firma's hebben Buscampers op een T5 - T6 gebouwd op basis van het originele af'-fabriek 'Transporter'-vaste dak ?
- Welke firma's hebben 'eigen'-verhoogd daken op hun T5 - T6 camper gebouwd ?,
- De firma REIMO levert een verhoogd dak, wat je achteraf kan opbouwen. Wie heeft er ervaring of weet of het mogelijk is, om b.v een Westfalia hefdak zonder 'groffe'-ingrepen te vervangen door een vast REIMO dak ?
- En zijn er naast REIMO nog meer specifieke (en geïsoleerde) hoge daken op de (Duitse) markt ? En wie heeft hier ervaring mee of heeft deze ingreep al eens gedaan of laten doen ?
Eén van de meest geslaagde (qua model) hoge daken vindt ik nog altijd het dak van de Westfalia Joker T3
Het gaat ons niet om de extra slaapplaatsen in het hoge dak. Slapen doen we zo laag als mogelijk, zoals b.v. in de Westfalia uitvoeringen. Gaat ons om de stahoogte (en de opbergruimte), maar vooral om de isolatie ! !
Wij zoeken als basis naar een T5 of T6 in L2H2 uitvoering en perse met automaat / DSG bak (dit ivm mijn spierziekte MGUS )
En zo mogelijk met een "Synchro" 4 x 4 aandrijflijn. Kortom, een Camperbusje waarmee je 'vrij en blij' kunt rondtrekken.
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Re: VW Transporter T5 - T6 met Hoog dak !
Zoek op internet naar Fischer campers. Een Nederlands bedrijf bouwt (om) met verhoogde daken en Fischer inrichting.
Re: VW Transporter T5 - T6 met Hoog dak !
Campmobil Schwerin
VW T5 HK5.3
Veel Beter bruikbaar als camper en kwaliteit top , (tov california )
Fatsoenlijke altijd bereikbare keuken, hoogdak
.
- Atoz
- Berichten: 5457
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
- Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa
Re: VW Transporter T5 - T6 met Hoog dak !
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
- Autocaravana
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Re: VW Transporter T5 of T6 met hoog dak?
Voor de duidelijkheid, het syncro-systeem is met de T4 opgehouden te bestaan.
De T5 en T6 worden wel met het 4Motion-systeem geleverd, wat wel iets anders is. Ik weet niet of er ook lange uitvoeringen zijn met 4Motion.
De T5 en T6 worden wel met het 4Motion-systeem geleverd, wat wel iets anders is. Ik weet niet of er ook lange uitvoeringen zijn met 4Motion.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Re: VW Transporter T5 of T6 met hoog dak?
Als je zelf laat bouwen waarom kijk je dan niet voor een Ford transit of Opel Vivaro of zo? Scheelt zoveel in prijs.
Re: VW Transporter T5 - T6 met Hoog dak !
https://www.campmobil-schwerin.de/vw-t6-hk-5-3.htmlAtoz schreef:Deze dus
https://www.nkcforum.nl/topic/2409-vw-t5-buscamper/
Of dit.
Als ts ook al over een T6 heeft.
Kun je eigen gekochte t6 laten ombouwen daar
.
- neanderthaler
- Berichten: 414
- Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
- Locatie: noorholland ongeveer
- Dekker-Achterhoek
- Berichten: 684
- Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
- Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
- Contacteer:
Re: VW Transporter T5 of T6 met hoog dak?
Sorry, foutje, bedankt.Autocaravana schreef: ↑vr 15 okt 2021, 23:50Voor de duidelijkheid, het syncro-systeem is met de T4 opgehouden te bestaan.
De T5 en T6 worden wel met het 4Motion-systeem geleverd, wat wel iets anders is. Ik weet niet of er ook lange uitvoeringen zijn met 4Motion.
Inderdaad, het huidige 4 WD systeem heet '4-Motion'.
Grote verschil zit in de techniek. Bij 'Synchro' werden de achterwielen middels een Ferguson (Viscose) koppeling bijgeschakeld zonder enige elektronische ingrepen (simpel systeem, zit ook onder mijn Land Rover Freelander I)
Bij '4-Motion' zit er een Zweedse GKN Haldex koppeling tussen de aangedreven voorwielen (!) en de aandrijfas naar achteren.
Verschil zit vooral in het moment, dat de achterwielen gaan bijdragen in de aandrijving;
- Bij een Ferguson (Viscose) koppeling moet er eerst forse wielslip op de voorwielen zijn, zodat de koppeling kan 'opwarmen', waarna deze pas pakt en aandrijfkracht doorstuurt naar de achteras.
- Bij de Haldex koppeling gaat dit elektronisch, waarbij de sensoren van het ABS Systeem (!) voorwielslip detecteren en de achteras binnen 1/10 seconde bijschakelen.
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
- Dekker-Achterhoek
- Berichten: 684
- Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
- Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
- Contacteer:
Re: VW Transporter T5 - T6 met Hoog dak !
Inderdaad, heb deze aanbieding (!?) al eerder (en met een hogere prijs) voorbij zien komen.
Prachtige opbouw en inrichting, daar is geen twijfel over. Lastiger zijn de oplossing voor de beide slaapplekken.
Het hefbed is voor ons (70 + en beide deels invalide) een welhaast onneembare barrière.
En het beneden bed, omgebouwd van de zithoek, niet echt praktisch voor dagelijks gebruik.
Maar, . . . . ga toch met de huidige eigenaar een afspraak maken !
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Re: VW Transporter T5 of T6 met hoog dak?
Hoi Dekker
Puur interesse !!
Wat is dan de ideale indeling in een vw bus voor 70+ en invalide ?
Kun je dat aangeven ?
Zou een iets grotere bus niet beter zijn. Fiat ducato ed
Waar bed goed bereikbaar is, en niet hoeft worden opgemaakt
En met vast fatsoenlijks toilet,
Zeker gezien leeftijd en beperkingen.
u toch niet midden in de nacht op een poti pota zitten ?
Met de kans dat u er in de ochtend nog vast op zit
Waarschijnlijk is het in een boven klimmen makkelijker dan omhoog komen van een mini wc tje.
Maar het voorbeeld. https://www.campmobil-schwerin.de/vw-t6-hk-5-3.html
Is
Bij mooi weer , misschien toch wel iets, kan beneden bed gewoon opgemaakt blijven, want eten doet u Waarschijnlijk dan buiten , keuken blijft gewoon bereikbaar . En is ook een echte fatsoenlijke keuken.
Kleine bussen zijn eigenlijk al mooi weer campers of camping campers , afhankelijk natuurlijk vd vitaliteit
Maar keuzes zijn lastig
En ook afhankelijk vh budget enz
Succes
Puur interesse !!
Wat is dan de ideale indeling in een vw bus voor 70+ en invalide ?
Kun je dat aangeven ?
Zou een iets grotere bus niet beter zijn. Fiat ducato ed
Waar bed goed bereikbaar is, en niet hoeft worden opgemaakt
En met vast fatsoenlijks toilet,
Zeker gezien leeftijd en beperkingen.
u toch niet midden in de nacht op een poti pota zitten ?
Met de kans dat u er in de ochtend nog vast op zit
Waarschijnlijk is het in een boven klimmen makkelijker dan omhoog komen van een mini wc tje.
Maar het voorbeeld. https://www.campmobil-schwerin.de/vw-t6-hk-5-3.html
Is
Bij mooi weer , misschien toch wel iets, kan beneden bed gewoon opgemaakt blijven, want eten doet u Waarschijnlijk dan buiten , keuken blijft gewoon bereikbaar . En is ook een echte fatsoenlijke keuken.
Kleine bussen zijn eigenlijk al mooi weer campers of camping campers , afhankelijk natuurlijk vd vitaliteit
Maar keuzes zijn lastig
En ook afhankelijk vh budget enz
Succes
.
Re: VW Transporter T5 - T6 met Hoog dak !
Lekker ff poepen in de keuken!Lambiek schreef: ↑za 16 okt 2021, 17:22https://www.campmobil-schwerin.de/vw-t6-hk-5-3.htmlAtoz schreef:Deze dus
https://www.nkcforum.nl/topic/2409-vw-t5-buscamper/
Of dit.
Als ts ook al over een T6 heeft.
Kun je eigen gekochte t6 laten ombouwen daar
Re: VW Transporter T5 of T6 met hoog dak?
Tja jou fetisch dan blijkbaar
Maar persoonlijk
Lekker bestaat niet op een poti pota
Ook niet in de keuken met je man of vrouw op max 1 meter afstand
Maar persoonlijk
Lekker bestaat niet op een poti pota
Ook niet in de keuken met je man of vrouw op max 1 meter afstand
.
- Dekker-Achterhoek
- Berichten: 684
- Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
- Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
- Contacteer:
Re: VW Transporter T5 of T6 met hoog dak?
Stelt een vraag op TECHNIEK over een verhoogde of achteraf verhogen van een VW T5 / T6.
En dan duikelen er opeens allerlei "Deskundige" over mijn keuze heen
Beter op de hoogte zijn van mijn motoriek als ik zelf. Knap
En kennelijk al 100 jaar Camper ervaring hebben en zich zelfs bezorgd maken over ons budget
En daarom heb ik de uitgebreide toelichting en doelstelling + fotos maar verwijderd van het forum. Jammer.
- Bijlagen
-
- Kamperen onderaan de skilift, Pertisau 1978
- CF 1978 Pertisau.jpg (44.84 KiB) 782 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Dekker-Achterhoek op do 21 okt 2021, 20:43, 12 keer totaal gewijzigd.
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )