route van tevoren uitstippelen met navigatie

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: route van tevoren uitstippelen met navigatie



Bericht door PaulBng »

Ah. Dat helpt.


Paul
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: route van tevoren uitstippelen met navigatie



Bericht door henk en lila »

En als je ergens beslist op tijd moet zijn, dan zou ik de "snelste route" kiezen en zeker niet de kortste. Die is nl meestal de mooiste en die duurt dan ook vaak het langst.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: route van tevoren uitstippelen met navigatie



Bericht door rijschoollucassen »

Bij Garmin is het verstandig om de in Basecamp gemaakte routes te 'ontvlaggen'. Dat wil zeggen dat de melding van aankomst bij de via punten uitzet. Doe je dat niet, stuurt de Garmin je net zolang terug tot dat je exact over het via punt gereden bent.

Verder kun je in Basecamp dusdanig nauwkeurig werken dat je om maar wat geks te noemen de route zo zou kunnen maken dat je pas na drie rondjes de rotonde verlaat. Is natuurlijk dan wel zaak dat je zelf ook nauwkeurig invoert. Een via punt op de verkeerde kant van de snelweg laat je wel terug rijden. Als je de route goed ontvlagt hebt kun je die 'glitch' gewoon negeren.

Kruisen van een eerder deel van de route is geen probleem. De vroegere TomTom kon daar absoluut niet mee overweg.

Voor wie meer wil in Basecamp kan ik de cursus dvd van Mr GPS aanbevelen.

Groet,

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: route van tevoren uitstippelen met navigatie



Bericht door TestCase »

Dat terugsturen naar tussenpunten totdat je er exact geweest bent doen de meeste navi's. Vaak kun je dat tussenpunt eenvoudig wissen wanneer zoiets gebeurt. Wanneer je 'ontvlagt' heb je geen meerpuntsroute meer maar een track/route, dan zijn de tussenpunten weg en heb je alleen de route. Met alleen die route gaan de navi's verschillend om wanneer je, per ongeluk, van de route afwijkt, er wordt dan soms een nieuwe route naar eindpunt berekend en je slaat de 'tussenpunten' dan mogelijk over. iGO doet dit bijv.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
bennieh
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 18 apr 2018, 18:20

Re: route van tevoren uitstippelen met navigatie



Bericht door bennieh »

Ik ben voor op de motor heel lang doorgegaan met routes maken in Mapsource van Garmin, had geen zin om me in Basecamp te bekwamen.
Toen vorig jaar de Nuvi eindelijk de geest gaf, beetje rondgeneusd en de app Kurviger geprobeerd. Route maken op pc en die rijden ging goed.
Toch een Garmin 396 aangeschaft, maar van de zomer op een trip naar Frankrijk bleek Zuidelijk Europa niet geladen in apparaat. Niet gecheckt..
Had gelukkig vooraf voor de zekerheid de Kurviger app op de telefoon mee, en een houder voor op het stuur, en dat beviel me super.
Vooral routes aanmaken met "kronkelweggetjes", in 5 niveau's van "bochtigheid", doet ie goed en snel, gewoon ter plekke op de telefoon.
Peugeot Expert L2H2 2009
Burnerchief
Berichten: 398
Lid geworden op: di 17 feb 2015, 19:26
Locatie: Waar mijn camper staat

Re: route van tevoren uitstippelen met navigatie



Bericht door Burnerchief »

Lekker op de ipad met magic earth uitstippelen waypoints erin snelwegen eruit en in de houder op het dashboard en gaaaan..
Ik repareer alles met en zonder stekker

Onze woning een Hymer Camper op basis Fiat 290 14 2,5d van 1991

Volg ons op https://lnkd.in/d7jHX3T
Code 2021

Navigeer met een ipad pro cellulair met Magic Earth (offline)

Genietend van het Pensioen!
Gebruikersavatar
Janook
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 05 nov 2021, 15:14
Locatie: Drenthe

Re: route van tevoren uitstippelen met navigatie



Bericht door Janook »

Goeie tip die Magic Earth , de recensies en beoordelingen beloven veel goeds 👍
Pluk de bloemen waar je bij kunt
Campergroetjes,
Jan en Joke
Mclouis Lagan 252
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 405
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Re: route van tevoren uitstippelen met navigatie



Bericht door freekvo »

Ik heb ook even gekeken naar Magic Earth maar kon niet vinden waar je de afmetingen van de camper kan ingeven? Of zit dat er gewoon niet in?
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: route van tevoren uitstippelen met navigatie



Bericht door Zadowolony »

Zit niet in magic earth naar mijn weten, maar wel de fijnste app die ik tot nu toe heb gebruikt. Gebruik m ook als dashcam. En werkt met CarPlay.
Sygic premium heb ik gekocht, maar die is waardeloos vond ik.
Plaats reactie