Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door de Jonckheer »

Vele wegen wegen leiden naar Rome. Ook zijn er vaak vele oplossingen voor één probleem mogelijk. Er zijn mensen die menen dat alleen de duurste oplossing zaligmakend is en dat goedkoop stomweg niet goed kán zijn. Tja, en wat moet je daar dan mee want dat is natuurlijk niet zo, duurder is niet altijd beter.
Ik lees vele van de oplossingen waar Rudy mee komt en vrijwel altijd ben ik het met zijn ideeën eens. Ga dus door met waar je mee bezig bent zou ik zeggen en richt je op de mensen die jou wél kunnen waarderen.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5662
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door Camperic »

Je kunt anderen niet veranderen, maar hopelijk verander jij daardoor niet blijf je doen wat je ook van anderen verwacht. Dat is terecht wat mij betreft en eens met wat je schreef :thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
gebruikersnaam
Berichten: 80
Lid geworden op: za 02 okt 2021, 13:18
Locatie: Twente

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door gebruikersnaam »

+1
Vrijheid is niet wat je neemt, maar wat je de ander geeft.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door AadenAnke »

Ach Rudy bedankt en sorry zijn vaak lastig uit het strotje te krijgen bij veel mensen :lol: andere hebben een heilig geloof in dure bedrijven goedkoop en hergebruik zijn nooit goed genoeg voor hun :thumbdown: laat ze doe je ding waarbij jij je goed voel.

Ik zelf heb in mijn vakbondswerk als kaderlid en ook nog een jaartje als bestuurder veel mensen hun ontslag kunnen terugdraaien en voorkomen. Heb aardig wat mensen geholpen het doolhof van regelgeving bij het UVW te doorlopen.
De uitgesproken bedankjes kan ik op mijn vingers optellen. Zelf van lieden die na een paar jaar met terugwerkende kracht een WIA uitkering kregen in plaats van bijstand kon het er vaak niet van af. Maar als er dan een keer plotseling een kind met zijn moeder aan de deur staat met een zelf gebakken taart en een stotterend bedankje dan voelt dat zo goed dan kan je er een tijdje tegen.

Rudy bedankt voor het mogen lezen van al jou oplossingen voor de problemen van anderen jouw ideeën zijn :thumbup:

Gr Aad
Tec
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 01 okt 2006, 13:56
Locatie: Groningen

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door Tec »

Enkele jaren geleden hebben we contact gehad over door jou aangeboden kaarten voor de arena die ik met dank heb afgenomen.
Toen over en weer prettig contact gehad en sindsdien kun je bij mij niet meer kapot en lees ik graag je bijdragen.
Maar net als bij marktplaats, ga er vanuit dat men niet of raar reageert.
De goede reactie ( veruit in de meerderheid) vallen dan altijd mee.
En mensen en/of karakters veranderen lukt, zeker van onze leeftijd, echt niet meer.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door henk en lila »

Sommige mensen zijn ook digibeet hè en een forum is dan best ingewikkeld. Privé berichten instellen, notificaties instellen en zien dat er eentje is, in je email kijken (ook in de spambox) enz enz.
Een vraag stellen gaat dan nog net, meestal in een nieuw topic maar dan je eigen vraag/bericht terug vinden op dit drukke forum is al weer lastiger. Dus "geen reactie" is niet altijd lompheid, egoïsme of wat dan ook. Soms is het onhandigheid. :cheers:
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door iSonic »

appellover schreef:
wo 13 okt 2021, 17:16
Afbeelding
Gr.Ron

Ps.vanavond plaatsgenoten op tv SBS 6,heeft niks met camper te maken hoor.
Dit soort tegeltjes zijn zo niks zeggend... Respect oke. Maar vasthouden aan normen en waarden!!!!! Wat betekend dat? Helemaal niks.... De term normen en waarden voegt niks toe. Als je normen en waarden hebt weet je namelijk nog niks. De normen en waarden van een dief zijn namelijk dat het oke is bij mensen in te breken en waardevolle zaken mee te namen. Je kan het er niet mee eens zijn maar dat zijn *zijn* normen en waarden.

Wat dichter bij huis: sommige mensen leggen graag contact met andere mensen en zoeken dit ook op. Volgens hun normen en waarden is het heel normaal en netjes om op een camper plaats naast iemand te gaan staan als er al iemand staat.

Andere mensen houden van rust en zijn graag op zichzelf. Volgens hun normen en waarden is het dus heel normaal dat als je op een camper plaats aankomt je zo ver mogelijk bij een ander vandaan gaat staan.

Beide houden vast aan hun normen en waarden en toch is er een conflict!?!? Dus daarom: normen en waarden op zich zegt niks. Het gaat pas ergens over als je een discussie gaat houden over wat nou acceptabele normen en waarden zijn. Dan zal je toch met die ander moeten gaan praten en proberen uit te vinden waarom ze bepaalde dingen zo doen. Het gedrag (naastje gaan staan op een CP) is namelijk maar het puntje van de ijsberg. Vaak zijn er meerdere redenen waarom mensen dit doen. En als je dan dan met iemand gaat praten krijg je misschien *begrip* voor de ander zijn gedrag. Als dat wederzijds is kom je altijd wel tot een nette oplossing.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door Atoz »

Jaar of 10 geleden verkondigde ik met nieuwjaar aan iedereen die het horen wilde: ''vanaf nu doe ik niets meer aan jullie computers''
Groot was iedereen zijn verbazing, het was immers de gewoonte om tijdens familie-bijeenkomsten mij allerlei kleine vraagjes (?!?!?) Te stellen.
Ben dat ook blijven volhouden, tot eenieders verbazing.
Ik was het ondankbare gedoe spuwzat.
En ja ik ben dat blijven volhouden.

Ondertussen doe ik andere soorten werken ook wat minder....
Ik ben veel te handig, ken veel te veel kunstjes om het voor mezelf allemaal leuk te houden.
Iedereen wil wel altijd wat van me. Leve de vakantie!

Verder adviseer ik Hoofdnoorman om te stoppen met te willen goed doen voor iedereen.
Kun je niet, hou je niet vol, word je gewoon zelf ziek van, uiteindelijk ga je zelf (ik spreek uit eigen ervaring) in de ''fout''.

En ja ook ik herken dat gevoel... Soms ben ik de mensheid zo zat dat....
Maar ik heb daar iets leuks op gevonden!
Kei leuk om te doen en ook wel beetje bizar als dyslecticus ;-)

De belangrijkste reden voor mezelf om op dit forum aanwezig te zijn is niet het beantwoorden van allerlei vragen of wat dan ook....
Gewoon een woorden spelletje, zorgt er voor dat ik hier graag kom, dat ik zelfs sommigen hun rare kronkels blijf verdragen...

Wat te denken van dat topic over het leggen van een nieuw 400Wp zonnepaneel waarin iemand tot herhalens/vervelens toe het over de dak bolling wil blijven hebben? Vraag der vragen is dan of je je daar aan wil blijven ergeren?

Trouwens.... Inpakken en wegwezen! Al weten ze je hier in Spanje ook ''wonen''.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
isoplus
Berichten: 6373
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door isoplus »

Overdrijven we niet een beetje? Rudy is al een keer vertrokken en werd toen onthaald op een warm bad van adhesiebetuigingen, en... Rudy keerde terug en ging verder met het tonen van zijn al dan niet nuttige uitvindingen, verbeteringen of gewoon reparaties.
Kennelijk leidt dat tot het verrichten van inspanningen voor mensen die zijn service gewoon zijn gaan vinden, dat kan en is een probleem van Rudy en die mensen.
Het is herfst, nat en vroeg donker dat leidt soms tot droefgeestige overpeinzingen.
Het is wat het is en de wereld om je heen gaat echt niet veranderen.
Minder hooi op je vork nemen en de zon opzoeken :thumbup:
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8930
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door kampo »

Hoog Calimero gehalte dit forum of zijn we hier een klaag muur aan het worden.
Ja dat is populair en gegarandeerd succes zoals op faceboek. Hun inkomsten stijgen erdoor, iedereen wil wat emotie.
Zelf heb ik liever discussies met stevige uitwisseling van kennis. Dat mag zeker ook met recuperatie materiaal zijn maar het moet niet. Want de nieuwste en allermooiste zaken kom je daar zelden tegen. En op den duur blijft de tijd stil staan of loop je achter.
Groeten Kampo
Uitgeschreven

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door Uitgeschreven »

Wie goed doet, goed ontmoet (=wie goede dingen doet voor andere mensen kan soms ook goede dingen terug verwachten)
Let op het woord soms!!

Meer kan ik er niet van maken.
Martin
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door Sun »

Geheel offtopic: Niet altijd, maar vaak wel. Er is een boek over geschreven, met een indrukwekkend verhaal en dat is later weer verfilmd.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lisa_Genova

Ontopic: op m’n werk zijn we vaak druk met zelfgecreëerde olievlekken en de gevolgen daarvan. Het vraagt bewustwording om daar uit te kunnen stappen.


Arie
Laatst gewijzigd door Sun op vr 15 okt 2021, 10:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51255
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door Kroppie »

ach ik zit voor mijn lol op het forum, ik geef een antwoord op een vraag, of geef advies indien gevraagd, en wat de vraagsteller met mijn advies of oplossing mee doet kan ik niet wakker van liggen, geeft iemand een terugmelding?, :thumbup: , doet ie dat niet? ook oke, maar ik ben niet emotioneel gebonden aan mijn reacties, wat iemand er mee doet moet hij/zij weten, ben ik verder niet mee bezig.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8649
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door seth_space »

Sun schreef:
vr 15 okt 2021, 10:30
op m’n werk zijn we vaak druk met zelfgecreëerde olievlekken en de gevolgen daarvan. Het vraagt bewustwording om daar uit te kunnen stappen.
Die ken ik alleen van onder mijn eerste auto.
Was een hoop werk om die op te ruimen op de net opnieuw gedane bestrating.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gesloten