Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door Hoofdnoorman »

Als je veel doet voor andere forumleden, dan steek je je kop (Spreekwoordelijk gezegd) boven het maaiveld uit.

Ik vind communicatie heel belangrijk omdat ik hierop kan anticiperen, verbeteren of nieuwe ideeën kan opdoen. Toch erger ik mij weer aan een aantal zaken en misschien moet ik dit niet doen, maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar.

Zo reageerde ik onlangs op een advertentie hier. Eerst gewoon per PB maar, omdat ik maar niets hoorde, later per mail. Ik zie dat betreffende forumlid ondertussen een paar keer het forum bezocht heeft, maar geen antwoord. Uiteindelijk en een week later staat er dat het artikel gereserveerd is. Waarom nu niet even een berichtje van "Rudy, jammer maar het is al vergeven/verkocht!"

Weer anderen vragen om tekeningen, schema's, foto's ed. van door mij geplaatste oplossingen. Ik moet veelal de oude HD schijf er bij halen om het op te zoeken. Soms ben ik er ook een tijd mee bezig omdat alles weg is en ik het opnieuw moet schrijven. Je stuurt het weg en daarna is het muisstil.

Ik heb een motto. "Als het niet kan of betaalbaar is zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan!" Het is dan heel frustrerend als er dan toch weer personen zijn die een oplossing er onderuit schoffelen. Erger nog, deze personen komen nooit met creatieve alternatieve oplossingen maar hameren op een gedegen en goede herstelwijze. In zekere zin hebben ze wel een beetje gelijk omdat een originele reparatie/bevestiging methode (bijna) altijd het beste is, maar het gaat ook vaak gepaard met hoge(re) kosten/investeringen.

Verspilling heb ik ook een hekel aan. Als het mogelijk is, wil ik alles een tweede of een alternatief leven geven. Het is beter voor het milieu en vaak ook nog duurzaam. Overigens heeft deze "eigenschap" mij vaak veel plezier gebracht om alternatieve gebruikswijzen te introduceren.

De vrouw van één van de forumleden waar ik even een klein conflictje mee had omdat ik mijn hart luchtte, zei: "Rudy, je kunt nu eenmaal niet verlangen dat anderen hetzelfde zijn opgevoed zoals jij, dus laat iets meer van je af glijden. Dat leeft veel prettiger!"
Zij heeft daar helemaal gelijk in en ik heb daar een paar weken over na zitten denken. Maar dan gebeurt er weer iets waarvan ik denk dat het met een beetje fatsoen prima te verwerken is.

Krap een maand geleden heeft een forumlid vanuit Duitsland mensen naar mij toe gestuurd die problemen hadden met hun schotel. Ik heb ze goed kunnen helpen en ze zijn dankbaar en tevreden. Helaas weet ik niet wie dat was en dat knaagt dan ook aan mij. Ik zou graag een bedankje gestuurd hebben.

Kortom, mijn huid is dus nog niet dik genoeg, of...
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door jheeck »

Mooi geschreven Rudy en neem van mij maar aan dat een dikke huid niet de oplossing voor alles is, die zorgt er namelijk ook voor dat je goede zaken uit het oog verliest.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80398
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door Dafluc »

Goed verwoord. Het zal vast helpen dat anderen dit lezen. Sommigen zullen er zeker ook rekening mee houden. Maar Rudy, niet iedereen. Daarvoor zit er een te uiteenlopend volk op het forum. Dat heeft zeker niet alleen nadelen. En hoewel vrijwel iedereen blij is met jouw inbreng en baat heeft bij jouw oplossingen: er zullen altijd forumleden blijven die er anders over denken. En dat mag. Er is namelijk geen goed of fout. Er is hooguit een andere invulling. Je moet inderdaad leren daar je schouders over op te halen. Want je hebt daar zelf het meeste last van. We gaan hier overigens niet de discussie herhalen of vingerwijzen. Daar is dit draadje niet voor.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yvonne57
Berichten: 888
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:23
Locatie: N.-Br.

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door Yvonne57 »

Ik heb de positiviteit scheurkalender in huis hangen. Dit is het blaadje van vandaag, vond hem wel toepasselijk hier.

Afbeelding
Yvonne
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door ducati 900 »

Je hebt gelijk Rudy, ik ben blij dat je weer wat vaker op het forum bent te vinden.
Ik heb altijd met veel plezier jouw ideeen en oplossingen gevolgd,
En ja de mensen, of mens met wetenschappelijk opgebouwde onderzoeken...........

Bedankt.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door Will »

Rudy, je moet het je allemaal niet zo aantrekken het is maar een (van de vele) fora's.
Mijn zolder ligt helemaal vol met bedankjes, een tip rekent je prijs (je) dan hoef je daar niet meer over in te zitten.
Je kan ook je zolder opruimen op Marktplaats en lekker laten lopen, straks verdwijn je weer en komt drie maanden later weer terug als het Heintjes Davids effect. :D :cheers: Voor de jongere die kon ook geen afscheid nemen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
roma
Berichten: 4564
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door roma »

Ik denk dat Rudy niet door heeft met hoeveel plezier en enthousiasme zijn bijdrages gelezen worden. Respect voor zijn technische uitvindingen, die mijn technische knobbel vaak ver te boven gaan. Dan is hij voor mij de forum Willy Wortel. Zelf ben ik ook liefhebber en toepasser van oplossingen met “afgedankte” materialen. Het zat zelfs in mijn opleiding onder de noemer “het tweede gebruik”.
Recentelijk voor mezelf de topic over de zonneluifels nog opgeslagen. Nee, ik heb nog nooit eerder gereageerd op een topic van Rudy. Wat moet ik aan zijn ideeën nog toevoegen? Heb er grote waardering voor.
metatoon
Berichten: 9692
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door metatoon »

Rudy .

Jij bent en blijf gewoon een topper.

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6059
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door TestCase »

De reactie van Rudy begrijp ik, helaas verwacht je soms te veel van anderen denk ik. Het knaagt aan je lees ik, probeer dit tòch van je af te zetten en blijf gewoon genieten van je oplossing. Sommigen realiseren zich echt niet dat ze (soms) kwetsend bezig zijn in jouw ogen. Het is dan vaak geen kwade wil maar zo zitten ze nu eenmaal in elkaar. Iemand verwacht een antwoord, een bedankje, medeleven, begrip, een rekening houden met, etc., noem maar wat op. Zij staan daar voor geen moment bij stil omdat zij die behoefte (dan) vaak niet hebben. Probeer niet teleurgesteld te raken in/door die anderen, zij zijn zeker niet teleurgesteld in/door jou.

Botterikken, profiteurs, betweters hou je toch, net als mensen die zich hier aan ergeren.

En ja je krijgt het gevoel ben ik nou de enige 'normale'? Maar wat is normaal?

Zelf geniet ik vaak van je bijdrage en zou ik het soms toch anders doen dan doet dat niets af aan mijn respect voor jou.

Eerst lekker op reis toch?

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door Lambiek »

Hoi Rudy

Beide zijn informatief

* Rudy creatief "goedkope"

* de duurdere niet (leuke ?,) niet creatieve oplossingen
reacties , op jou creaties

Dus wat info betreft win win

2e

Als iemand rechtstreeks extra info vraagt
Vraag zijn tel nr . Even eerst telefonisch contact.

Kun je betere inschatting maken ; of meneer, mevrouw
Op een fatsoenlijke manier later dankjewel kan zeggen .

kun je jou hobby tijd op een betere manier indelen en beschikbaar stellen

( meeste vallen in het echte leven wel mee hoor.
Digitaal is toch anders, en iets doms typen is zo gebeurd.

cynisch

Of sommige geschreven opmerkingen komen erg vervelend over , ook al zijn ze zo niet bedoeld ,

Succes verder met je leuke hobby

.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door appellover »

Afbeelding
Gr.Ron

Ps.vanavond plaatsgenoten op tv SBS 6,heeft niks met camper te maken hoor.
Laatst gewijzigd door appellover op wo 13 okt 2021, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door Jan en Simonne »

Like.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Peterr
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 16 dec 2013, 14:41
Locatie: Schagen

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door Peterr »

Topper! :bow:
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Goed fatsoen, of er gewoon mee leren leven?

Bericht door Premiumliner »

+1👍
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gesloten