Frankrijk in november

Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Frankrijk in November



Bericht door hurktoilet »

Jazeker, er worden nog altijd stierengevechten gehouen en er is zelfs een stierenvechtersschool. Deze gevechten, de zogeheten courses camarguaises hebben wel een ander karakter dan die in Spanje. Er worden rozetten en andere dingen op de hoorns van de stier gebonden. De stierenvechter, de raseteur, moet zien die te bemachtigen. Belangrijk verschil met Spanje: de stier wordt niet gedood.
Overigens hebben ze in Zuidwest-Frankrijk, met name in Les Landes en de Gers, een variant: de course landaise. Hierbij worden geen stieren maar koeien gebruikt. Dat zijn overigens de vrouwtjes van de stieren voor de corridas in Spanje worden gebruiken. Het is de bedoeling dat de stierenvechters op het laatste moment opzij springen voor de koe of over aanstormende dier heen springen. Net als in de Camargue worden de dieren niet gedood.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Borinoco
Berichten: 435
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 15:56
Locatie: Noord-Brabant

Re: Frankrijk in November



Bericht door Borinoco »

Dat klinkt al een heel stuk beter :D
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 02 nov 2021, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodie quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Frankrijk in November



Bericht door Marco Polo »

https://www.arlestourisme.com/en/bullfighting.html

Maar goed, dat is allemaal in het voorjaar, begin van de zomer dacht ik :wink:
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Frankrijk in November



Bericht door hurktoilet »

Marco Polo schreef:
do 28 okt 2021, 21:56
https://www.arlestourisme.com/en/bullfighting.html

Maar goed, dat is allemaal in het voorjaar, begin van de zomer dacht ik :wink:
Het seizoen duurt van begin april tot eind oktober. De belangrijkste wedstrijd, de Cocarde d'Or in de arena van Arles, wordt elke eerste maandag van juli gehouden.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Frankrijk in November



Bericht door LMC591A28JTD »

AadenAnke schreef:
do 28 okt 2021, 22:15
LMC591A28JTD schreef:
do 28 okt 2021, 20:02
Borinoco schreef:
do 28 okt 2021, 19:10
Nu Nederland weer heerlijk :evil: rood kleurt, vraag ik me af of je dan wel naar Frankrijk/Spanje kan afreizen?
Heb al op google gezocht maar kan niet iets direct vinden.
Iemand ervaring mee, hoe en wat :think:
Op dit moment ben ik in de Provence ten zuiden van Avignon in de Alpilles. Schitterend weer. In de winkel moet je een mondkapje op en dat doen de meeste mensen. Opvallend is wel dat vooral oude mensen ook buiten met een mondkapje op lopen.
Op de camping vragen ze naar de Corona-Checkapp en die scannen ze, verder niets bijzonders.
Het licht in de Provence is zo mooi, dat wist Van Gogh al
upload_426.jpg
upload_425.jpg
Ik heb in de 2 x een maand in Frankrijk op nog geen enkele camping terras of waar dan ook mijn Qr code hoeven tonen zelfs als ik met mijn telefoon in mijn hand bij de ingang van een museum stond wuifde ze dat weg en ging ik zo naar binnen. Was voor mij onbegrijpelijk

Gr Aad


Hier op de camping in Maussane-les-Alpilles, 16 km van Arles, doen ze alles pijnlijk precies. Je mag de receptie niet in zonder mondkapje, overal staan desinfectiemiddelen in grote tanks en hier in het dorp loopt de helft van de mensen buiten met een mondkapje op in de felle zon. Vorig jaar waren we ook hier en toen was het hetzelfde.
Voelt toch wel goed, ondanks de twee prikken. Er komt ook niemand de camping op zonder QR-code en dat vind ik niet verkeerd.
Ook op de markt in het dorp vandaag liep zeker de helft van de mensen met een mondkapje op buiten. En gisteren in Arles was er op drukke plekken ook buiten mondkapjesplicht, maar daar hield niet iedereen zich aan.
Hier zijn er dus zichtbaar meer coronamaatregelen.
In Nederland zag ik vorige week alleen in ziekenhuizen en bij de dokter nog mondkapjes. Geen wonder dat de besmettingen weer oplopen in NL.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Frankrijk in November



Bericht door hurktoilet »

Ik wilde hier bij de tandarts ook een mondkapje dragen. Vond ze geen goed idee :bang:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Borinoco
Berichten: 435
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 15:56
Locatie: Noord-Brabant

Re: Frankrijk in November



Bericht door Borinoco »

Tja raar he, die besmettingen zonder afstand en mondkapje!
Wij doen zo wie zo in het buitenland een mondkapje op, vind ik zelf veel fijner.
Hier thuis doe ik bij opening gelijk boodschappen, dan zijn er hoogst 3 klanten binnen, Anders ook een mondkapje op en altijd afstand.
De QR code hebben we dus dat komt wel goed, mocht het nodig zijn.
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Frankrijk in November



Bericht door Arie55 »

Ze hebben het over een te downloaden app. Maar mijn vraag zou zijn; werkt 'onze' app 'CoronaCheck' daar dan niet. Of is dit hetzelfde?

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Frankrijk in November



Bericht door Marco Polo »

Ik zie dat van die app even niet niet staan.
Ze hebben het dan waarschijnlijk over hun TousAntiCovid app.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar uit het gele boekjes topic - en andere topics - kwam volgens mij naar voren dat de internationale code van de Coronacheck app ook overal geaccepteerd wordt.
Daarbij de kanttekening dat ze niet overal kunnen scannen door gebrekkig internet.
(Wat op zich niet uit zou moeten maken).
Een andere tip is dat je regelmatig de Coronacheck app moet openen - terwijl je online bent - om de QR up-to-date te houden.
De app zelf heeft het over eens in de 3 dagen.
Die je dit niet dan wordt op een gegeven moment de code niet meer gegenereerd.
Daarom nemen mensen ook wel de geprinte versie mee.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Frankrijk in November



Bericht door Bob Diesel »

Dit hoort toch hier te staan :!:

viewtopic.php?f=31&t=8471308
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Frankrijk in November



Bericht door TestCase »

Arie55 schreef:
Ze hebben het over een te downloaden app. Maar mijn vraag zou zijn; werkt 'onze' app 'CoronaCheck' daar dan niet. Of is dit hetzelfde?

Arie
Arie die werkt inderdaad prima daar, laat wel de internationale versie zien.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Frankrijk in November



Bericht door Bob Diesel »

Dat bedoel ik👍
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
roma
Berichten: 4527
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Frankrijk in November



Bericht door roma »

Had hier nog een zelfgemaakt filmpje geplaatst over "stierenvechten". Heb het maar weer verwijderd aangezien in dit topic Covid toch interessanter blijkt dan iets wat met bezienswaardigheden te maken heeft.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Frankrijk in November



Bericht door hwendt »

hurktoilet schreef:
do 28 okt 2021, 21:39
Jazeker, er worden nog altijd stierengevechten gehouen en er is zelfs een stierenvechtersschool. Deze gevechten, de zogeheten courses camarguaises hebben wel een ander karakter dan die in Spanje. Er worden rozetten en andere dingen op de hoorns van de stier gebonden. De stierenvechter, de raseteur, moet zien die te bemachtigen. Belangrijk verschil met Spanje: de stier wordt niet gedood.
Overigens hebben ze in Zuidwest-Frankrijk, met name in Les Landes en de Gers, een variant: de course landaise. Hierbij worden geen stieren maar koeien gebruikt. Dat zijn overigens de vrouwtjes van de stieren voor de corridas in Spanje worden gebruiken. Het is de bedoeling dat de stierenvechters op het laatste moment opzij springen voor de koe of over aanstormende dier heen springen. Net als in de Camargue worden de dieren niet gedood.
Beetje jammer vriend. Ik weet, je bent fantastisch bekend in Frakrijk maar in Spanje zit je er nu even naast (of je bedoelde het andersom). Ik heb vele stierenvechten gezien in Spanje en ga daar vaak naar toe. Er zullen nog best stierenvechten gehouden worden waarbij de stier wordt gedood. maar alle gevechten die ik gezien heb waren uitsluitend met de rozetten op de horens. En daarbij de schreeuwende omroeper wie de sponsor is van dit gevecht. Gek word je er van,,,, En voor de gene die denken dat het ongevaarlijk is heb het mis. Saintes-Maries-de-la-Mer (als ik het goed schrijf? ) 1 dode en in gewonde door beenbreuk van de lastige stier. In Frankrijk zijn nog enkele plekken met het doden van de stieren zoals Nimes. maar het wordt steeds minder dat is duidelijk

Groetjes Hugo
Plaats reactie