Privé laadpaal?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Privé laadpaal?



Bericht door Kroppie »

ik hou zo lang mogelijk vast aan mijn ferraris meter, met wat zon draaid ie achteruit zoals een ferrari vooruit. :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Privé laadpaal?



Bericht door metatoon »

Marianjacques schreef:
vr 08 okt 2021, 20:00
Veel succes met het weigeren...
Ga je niet lukken.
Of je moet geheel los van het net.
Dank je.
Gr. Toon :cheers: .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Privé laadpaal?



Bericht door Premiumliner »

PE1OPQ Theo schreef:
vr 08 okt 2021, 20:22
ja ook zo iets de hoofd zekering, heb ik zelf vervangen door een van 35 ampère.
Had aan 25 ampere net niet genoeg, inductie koken en zender spul op vol vermogen.
Een uitleesbare meter mag je weigeren, je krijgt dan een uitleesbare meter waarvan de functie uitlezen is uitgezet.
Maar waarvan het terug leveren wel gevalideerd kan worden.
En dat is pas slim, of niet? :D
Vandaar de term slimme meter :mrgreen:

Theo
De hoofdzekerimg is toch voorzien van een verzegeling. Als je die verbreekt kan daar een boete op staan. Hoe hoog weet ok niet.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Privé laadpaal?



Bericht door PE1OPQ Theo »

ja was voorzien, en dan ?
heb een slimme meter, elke maand wordt het uitgelezen, niets bijzonders te zien.
Dus niemand komt meer echt kijken :thumbup:

Theo
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Privé laadpaal?



Bericht door Jan en Simonne »

metatoon schreef:
vr 08 okt 2021, 22:56
Marianjacques schreef:
vr 08 okt 2021, 20:00
Veel succes met het weigeren...
Ga je niet lukken.
Of je moet geheel los van het net.
Dank je.
Gr. Toon :cheers: .
Zomaar even een vraag: waarom zou je die slimme meter willen weigeren?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Privé laadpaal?



Bericht door TestCase »

Omdat er dan niet gezien kan worden hoeveel energie je teruglevert, het wordt direct verrekend met, afgetrokken van, wat je gebruikt. Straks in 2023 mag dat niet meer en krijg je minder € voor wat je in het net stopt dan je moet betalen voor wat je gebruikt.
Salderen, 1 op 1 tegen elkaar wegstrepen, is dan over. De ferraris meter heeft geen teruglever telwerk en trekt het direct af van wat je opgenomen hebt.
De ferraris wordt mede daarom verplicht vervangen voor 2023. De meter die je krijgt is dan niet slim in dat hij op afstand uitgelezen kan worden maar heeft wel meerdere telwerken.
Heb je geweigerd bij eerdere omruil acties dan mag de netbeheerder later kosten berekenen.

//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Privé laadpaal?



Bericht door Jan en Simonne »

Dank je, ik snap het.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: Privé laadpaal?



Bericht door Sun »

Oke, maar het ging niet om het wel of niet gebruiken van de ferrarismeter of de slimme meter, maar om de steeds verder verminderde mogelijkheden om te salderen na 2023. Door een privé laadpaal aan te bieden voor publiek gebruik, zou je je privé opgewekte zonnestroom, vanaf 2023, tegen een hogere vergoeding aan kunnen bieden aan de afnemer, dan wat de saldering je oplevert. Zo krijg je ook meer laadpunten.

Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Privé laadpaal?



Bericht door WimZ »

TestCase schreef:
za 09 okt 2021, 8:33
Salderen, 1 op 1 tegen elkaar wegstrepen, is dan over.
Behalve het deel dat je overdag direct gebruikt. Want wat je gebruikt hoef je niet duurder in te kopen dus spaar je daar wel het volledige bedrag. Dus bijv wasmachine aan als de zon schijnt en niet 's nachts laten draaien.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Privé laadpaal?



Bericht door PE1OPQ Theo »

Dat is ook wat wij doen, wassen en zenden op zonne energie.
Zoveel mogelijk stroom verbruikers overdag gebruiken, dat is dan echt gratis (tussen aanhaal tekens :D)
Een wens is nog om geheel van het net te gaan, maar ik hik nog vreselijk tegen de prijs van de opslag aan.
Gebruik het systeem van Enphase, geen omvormer(s) in huis en vooral geen storing, wat als zendamateur belangrijk is.

Theo
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Privé laadpaal?



Bericht door Premiumliner »

TestCase schreef:
za 09 okt 2021, 8:33
Omdat er dan niet gezien kan worden hoeveel energie je teruglevert, het wordt direct verrekend met, afgetrokken van, wat je gebruikt. Straks in 2023 mag dat niet meer en krijg je minder € voor wat je in het net stopt dan je moet betalen voor wat je gebruikt.
Salderen, 1 op 1 tegen elkaar wegstrepen, is dan over. De ferraris meter heeft geen teruglever telwerk en trekt het direct af van wat je opgenomen hebt.
De ferraris wordt mede daarom verplicht vervangen voor 2023. De meter die je krijgt is dan niet slim in dat hij op afstand uitgelezen kan worden maar heeft wel meerdere telwerken.
Heb je geweigerd bij eerdere omruil acties dan mag de netbeheerder later kosten berekenen.

//Kees
De datum weet ik niet zeker, maar volgens mij benje per 2023 verplicht een slimme meter te accepteren. Is door de Overheid dan verplicht!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Privé laadpaal?



Bericht door Jan en Simonne »

Als ik het goed begrijp is het dus het slimst om dan de energie, die jezelf opwekt, op te slaan in grote batterijen?
Wat dus weer volkomen voorbij gaat aan het milieu aspect?
Omdat de overheid er baat bij heeft om te weten, hoeveel jij teruglevert aan het net?
Of mis ik iets.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6714
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Privé laadpaal?



Bericht door evdoetelaar+larana »

Daarom is de combinatie zonnepanelen en electrische auto ook aantrekkelijk.
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Privé laadpaal?



Bericht door iSonic »

Je kunt een slimme meter gewoon weigeren. Niks aan de hand. Mocht je huidige meter versleten zijn krijg je een niet slimme digitale meter. Deze verzend geen data. Salderen zal denk ik niet werken. Ook van een slimme meter kun je het verzenden van data uitzetten.

Weiger je een slimme meter en wil je hem later toch? Dan moet je de installatie zelf betalen.

Overigens is het niet gek dat salderen aan banden wordt gelegd. Praktijk is dat de netbeheerder lang niet altijd wat heeft aan de stroom die je levert. En waarom zouden ze betalen voor iets waar ze niks mee kunnen? Doe je zelf toch ook niet?
Plaats reactie