https://alforto.nl/web/olievoorraden
Privé laadpaal?
-
- Berichten: 18588
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
- Locatie: Provincie Groningen
Re: Privé laadpaal?
Interessant artikel.
Slava Ukraini
Nooit meer een Hymer!
De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Nooit meer een Hymer!
De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
-
- Berichten: 4559
- Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
- Locatie: Gasselternijveen
Re: Privé laadpaal?
Raakt onze gas in Groningen op?
Dat is net zo een stelling, nee die raakt nu niet op maar we willen het gas niet meer.
Mijn betoog ging over de stroom kabels en de productie van stroom en het transport van stroom naar de consument.
Infrastructuur noemen ze dit met een fraai woord
Als iedereen in bv Amsterdam elektrisch gaat rijden, en dus ook laden, dan zal dit domweg niet willen.
Daar is te weinig stroom voor, lees het kan niet in de gevraagde hoeveelheden naar de stad gebracht worden.
Daar zul je nu voor moeten graven, en heel veel moeten graven en nieuw stroom kabels leggen.
Je zult daar nu mee moeten beginnen!
Theo
Dat is net zo een stelling, nee die raakt nu niet op maar we willen het gas niet meer.
Mijn betoog ging over de stroom kabels en de productie van stroom en het transport van stroom naar de consument.
Infrastructuur noemen ze dit met een fraai woord
Als iedereen in bv Amsterdam elektrisch gaat rijden, en dus ook laden, dan zal dit domweg niet willen.
Daar is te weinig stroom voor, lees het kan niet in de gevraagde hoeveelheden naar de stad gebracht worden.
Daar zul je nu voor moeten graven, en heel veel moeten graven en nieuw stroom kabels leggen.
Je zult daar nu mee moeten beginnen!
Theo
-
- Berichten: 18588
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
- Locatie: Provincie Groningen
Re: Privé laadpaal?
Ik zie dat niet gebeuren.
De enige grote opbrengsten van alternatieve energie worden verkocht aan de grote data centres.
Daar valt het meeste aan te verdienen.
Niet aan die burger, die zijn auto wil opladen.
En wie zou dat moeten gaan doen?
De overheid?
De grote energie jongens?
Iemand anders?
Dan zijn we zo jaren verder.
Ik maak me meer zorgen om de huidige gas situatie.
Los dat eerst maar eens op, voordat je met andere dingen aan de slag gaat.
De enige grote opbrengsten van alternatieve energie worden verkocht aan de grote data centres.
Daar valt het meeste aan te verdienen.
Niet aan die burger, die zijn auto wil opladen.
En wie zou dat moeten gaan doen?
De overheid?
De grote energie jongens?
Iemand anders?
Dan zijn we zo jaren verder.
Ik maak me meer zorgen om de huidige gas situatie.
Los dat eerst maar eens op, voordat je met andere dingen aan de slag gaat.
Slava Ukraini
Nooit meer een Hymer!
De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Nooit meer een Hymer!
De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
-
- Berichten: 4559
- Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
- Locatie: Gasselternijveen
Re: Privé laadpaal?
Als je de toekomst wilt voorspellen moet je naar de geschiedenis kijken.
En dan zie je dat infrastructuur aangelegd en betaald is in het verleden door de belasting betaler.
Sommige delen zijn nog steeds in het bezit van de overheid, denk aan wegen maar kabels zijn allemaal overgegaan naar het bedrijfsleven.
Dat was nl veel goedkoper werd verteld net als dat de PTT er niet meer is en veel meer dingen.
Theo
En dan zie je dat infrastructuur aangelegd en betaald is in het verleden door de belasting betaler.
Sommige delen zijn nog steeds in het bezit van de overheid, denk aan wegen maar kabels zijn allemaal overgegaan naar het bedrijfsleven.
Dat was nl veel goedkoper werd verteld net als dat de PTT er niet meer is en veel meer dingen.
Theo
Re: Privé laadpaal?
Ik las een paar dagen terug ergens dat de netwerk beheerders vele miljarden in de infrastructuur moeten steken.
Dat had natuurlijk al lang moeten gebeuren. Nu zijn ze niet op tijd klaar voor de transitie...
Zal wel een enorm gedimdam worden...
Paul
Dat had natuurlijk al lang moeten gebeuren. Nu zijn ze niet op tijd klaar voor de transitie...
Zal wel een enorm gedimdam worden...
Paul
Re: Privé laadpaal?
Deze discussie zet me aan het denken: wat als je als particulier, op je eigen terrein een laadpaal neerzet, die publiek te gebruiken wordt?
Ik heb zelf geen elektrische auto, maar wel veel zonnepanelen. (De ferrarismeter draait nu nog terug, maar uiteindelijk ook verplicht vervangen door een slimme meter). Vanaf 2023 loopt de saldering met de jaren terug en wordt het zaak om het elektriciteitsverbruik aan te passen aan de levering door de zonnepanelen.
Door het publiek aanbieden van een privé paal zou je dus meer oplaadpunten genereren. Tegen een tarief wat concurrerend zou moeten zijn tov commerciële laadpalen.
Nog een app erbij met daarbij de landelijke dekking van privé aanbieders die op dat moment voldoende stroom genereren, met hun prijs erbij en je hebt een verdienmodel wat ook nog bijdraagt aan een betere spreiding van elektriciteitsafname door elektrische auto’s.
Ik ben me bewust van de haken en ogen op juridisch en financieel gebied. Je zult door de belastingdienst als ondernemer worden beoordeeld.
Maar het geheel zou tegemoet kunnen komen aan de behoefte aan meer laadpalen. Hierbij wordt dan een groter deel van de beschikbare groene energie gebruikt dan m.i. zonder deze spreiding.
Kom er nu achter dat het al eerder genoemd is ….
https://www.50five.com/nl-nl/e-mobility ... baar-maken
Gr Arie
Ik heb zelf geen elektrische auto, maar wel veel zonnepanelen. (De ferrarismeter draait nu nog terug, maar uiteindelijk ook verplicht vervangen door een slimme meter). Vanaf 2023 loopt de saldering met de jaren terug en wordt het zaak om het elektriciteitsverbruik aan te passen aan de levering door de zonnepanelen.
Door het publiek aanbieden van een privé paal zou je dus meer oplaadpunten genereren. Tegen een tarief wat concurrerend zou moeten zijn tov commerciële laadpalen.
Nog een app erbij met daarbij de landelijke dekking van privé aanbieders die op dat moment voldoende stroom genereren, met hun prijs erbij en je hebt een verdienmodel wat ook nog bijdraagt aan een betere spreiding van elektriciteitsafname door elektrische auto’s.
Ik ben me bewust van de haken en ogen op juridisch en financieel gebied. Je zult door de belastingdienst als ondernemer worden beoordeeld.
Maar het geheel zou tegemoet kunnen komen aan de behoefte aan meer laadpalen. Hierbij wordt dan een groter deel van de beschikbare groene energie gebruikt dan m.i. zonder deze spreiding.
Kom er nu achter dat het al eerder genoemd is ….
https://www.50five.com/nl-nl/e-mobility ... baar-maken
Gr Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
Re: Privé laadpaal?
Verplichting slimme meter!!
r
r
Gr.toon.
r
r
Gr.toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
-
- Berichten: 1093
- Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58
Re: Privé laadpaal?
Een deel van de discussie is achterhaald.
Als je een privé laadpaal wilt dan heb je aan een 25 ampere hoofdzekering niet genoeg, als je tenminste iets sneller wilt laden dan met het maximale vermogen van 25Ax230V dat de hoofdzekering aankan. Wil je die verhogen naar 30A dan kan dat in vele gevallen niet met een ferrarismeter omdat die een maximaal amperage van 25A aankan. Is overigens op de meter zelf af te lezen. Je bent dan verplicht een slimme meter te nemen want anders verzwaren ze (bij mij Liander) de hoofdzekering niet. Datzelfde geld natuurlijk ook voor een 3-fasen aansluiting!
Hier schrijft een ervaringsdeskundige!
Als je dan ook nog elektrisch kookt en de wasmachine en droger tegelijk laat draaien, blijf je naar de meterkast lopen om de zekeringautmaat te resetten.
Als je een privé laadpaal wilt dan heb je aan een 25 ampere hoofdzekering niet genoeg, als je tenminste iets sneller wilt laden dan met het maximale vermogen van 25Ax230V dat de hoofdzekering aankan. Wil je die verhogen naar 30A dan kan dat in vele gevallen niet met een ferrarismeter omdat die een maximaal amperage van 25A aankan. Is overigens op de meter zelf af te lezen. Je bent dan verplicht een slimme meter te nemen want anders verzwaren ze (bij mij Liander) de hoofdzekering niet. Datzelfde geld natuurlijk ook voor een 3-fasen aansluiting!
Hier schrijft een ervaringsdeskundige!
Als je dan ook nog elektrisch kookt en de wasmachine en droger tegelijk laat draaien, blijf je naar de meterkast lopen om de zekeringautmaat te resetten.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Re: Privé laadpaal?
Altijd welkom deze informatie.
Ik zelf ga de slimme meter weigeren .
Bij mij is een laadpaal niet van toepassing.
Gr. Toon .
Ik zelf ga de slimme meter weigeren .
Bij mij is een laadpaal niet van toepassing.
Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
-
- Berichten: 666
- Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
- Locatie: Gouda
Re: Privé laadpaal?
Veel succes met het weigeren...
Ga je niet lukken.
Of je moet geheel los van het net.
Ga je niet lukken.
Of je moet geheel los van het net.
Re: Privé laadpaal?
Ik vind het vooral een onsamenhangend verhaal van iemand die schrijft dat iemand voorspelt dat de olie niet opraakt....
-
- Berichten: 4559
- Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
- Locatie: Gasselternijveen
Re: Privé laadpaal?
ja ook zo iets de hoofd zekering, heb ik zelf vervangen door een van 35 ampère.
Had aan 25 ampere net niet genoeg, inductie koken en zender spul op vol vermogen.
Een uitleesbare meter mag je weigeren, je krijgt dan een uitleesbare meter waarvan de functie uitlezen is uitgezet.
Maar waarvan het terug leveren wel gevalideerd kan worden.
En dat is pas slim, of niet?
Vandaar de term slimme meter
Theo
Had aan 25 ampere net niet genoeg, inductie koken en zender spul op vol vermogen.
Een uitleesbare meter mag je weigeren, je krijgt dan een uitleesbare meter waarvan de functie uitlezen is uitgezet.
Maar waarvan het terug leveren wel gevalideerd kan worden.
En dat is pas slim, of niet?
Vandaar de term slimme meter
Theo