Naar Marokko deze winter 2021/2022?

Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7116
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Naar Marokko deze winter 2021/2022?



Bericht door dedruivenplukker »

Sebta en Melilla: grensopening pas in maart 2022

Spanje en Marokko zijn naar verluidt overeengekomen de grenzen van Sebta en Melilla tegen het eerste kwartaal van 2022 te heropenen.

Er is nog geen officiële datum bekendgemaakt voor de heropening van de grenzen van Sebta en Melilla. Maar volgens hardnekkige geruchten zouden de Tarajal-grens in Sebta en de Bni Ansar-grens in Melilla, die sinds het begin van de coronacrisis in maart 2020 gesloten zijn, tijdens het eerste kwartaal van 2022 weer opengaan, op 1 maart om precies te zijn, schrijft de Spaanse krant El Pais.

Deze datum zou door Marokko zijn voorgesteld. De heropening van de grenzen zou in ieder geval in eerste instantie betrekking hebben op de inwoners van Nador, aan de grens met Melilla, en van Tetouan, in de buurt van Sebta. Er zal voorrang worden gegeven aan studenten en werknemers. De kwestie van het visum blijft echter bestaan. Vooralsnog is het niet bekend of een visum verplicht zal zijn, zoals aangekondigd door de Spaanse autoriteiten. Beide grenzen zijn nu officieel tot 30 november 2021 gesloten.

De situatie is enorm schadelijk voor de Marokkaanse grensarbeiders die al meer dan anderhalf jaar in Sebta en Melilla zijn gestrand. Op 1 november demonstreerden ongeveer 50 van hen voor de regeringsdelegatie in Sebta, om een verbetering van hun levensomstandigheden te eisen.

Aldus Bladna vandaag.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Naar Marokko deze winter 2021/2022?



Bericht door thole »

Het blijft afwachten , er zijn meer geruchten geweest over opening van de grenzen.
hoop over een dag of 10 te vertrekken maar als het dan rond het vriespunt is moet ik dat wel even uitstellen, kan dan niet koken en stoken, heb een LPG tank :(
Wout, goed dat je weer op reis gaat. :thumbup:
Maar het is toch zo dat als je nu LPG tankt die een andere samenstelling heeft, meer propaan, zodat die tegen lage temperaturen kan?
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
WoutS
Berichten: 561
Lid geworden op: do 12 jul 2012, 11:13
Locatie: Rucphense bossen, maar langer met de camper onderweg.

Re: Naar Marokko deze winter 2021/2022?



Bericht door WoutS »

Ja Thole, helemaal waar, maar ik weet ècht niet meer wanneer ik de laatste keer gevuld heb, die tank is 70 liter, nog 3/4 vol en ik gebruik alleen voor koken en stoken. Als het niet al te koud is als ik weg wil/kan, kan ik wel een gokje nemen, heb nog een alternatief kooktoestelletje, want een gekookt eitje bij het ontbijt wil ik niet missen.
Ergens ben je nergens, maar 'ergens' kom je altijd!
Gebruikersavatar
WoutS
Berichten: 561
Lid geworden op: do 12 jul 2012, 11:13
Locatie: Rucphense bossen, maar langer met de camper onderweg.

Re: Naar Marokko deze winter 2021/2022?



Bericht door WoutS »

Bericht door dedruivenplukker » vr 19 nov 2021, 20:55

Sebta en Melilla: grensopening pas in maart 2022

Heb veel begrip voor de Marokkanen, maar ik wil alleen maar overvaren van Algeciras naar Tanger-Med
Ergens ben je nergens, maar 'ergens' kom je altijd!
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Naar Marokko deze winter 2021/2022?



Bericht door Joske »

Wout en Lotje schreef:
vr 19 nov 2021, 20:56
Ja Thole, helemaal waar, maar ik weet ècht niet meer wanneer ik de laatste keer gevuld heb, die tank is 70 liter, nog 3/4 vol en ik gebruik alleen voor koken en stoken.
Je hebt nu 2 mogelijkheden:
a. Het is erg koud, je gebruikt alleen het propaandeel, butaan blijft achter, er komt geen gas meer uit.
b. Het is nog niet zo koud, butaan en propaan komen naar buiten tot de voorraad op is.
Als het niet al te koud is als ik weg wil/kan, kan ik wel een gokje nemen, heb nog een alternatief kooktoestelletje, want een gekookt eitje bij het ontbijt wil ik niet missen.
In beide gevallen gewoon bij de eerste pomp voltanken. Uiterlijk vlak voordat je de boot opgaat in Algeciras. (als dat mogelijk is, inshallah!)
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
WoutS
Berichten: 561
Lid geworden op: do 12 jul 2012, 11:13
Locatie: Rucphense bossen, maar langer met de camper onderweg.

Re: Naar Marokko deze winter 2021/2022?



Bericht door WoutS »

Dankjulliewel, het is me bekend, ga bij Cadiz, langs de snelweg weer vullen, zoals altijd en zien wel wat er verder gebeurt, 't komt goed.
Ergens ben je nergens, maar 'ergens' kom je altijd!
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7116
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Naar Marokko deze winter 2021/2022?



Bericht door dedruivenplukker »

Om zich te beschermen tegen de nieuwe coronagolf in Europa en Afrika, heeft Marokko ook besloten om het bootverkeer voor passagiers vanaf maandag 29 november voor een periode van twee weken te verbieden.

Na alle inkomende vluchten te hebben verboden, hebben de Marokkaanse autoriteiten ook besloten om het passagiersverkeer via zee van en naar Marokko, voor een periode van twee weken aan banden te leggen.

Aldus Bladna
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Miza
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 2:36

Re: Naar Marokko deze winter 2021/2022?



Bericht door Miza »

Het ziet er nu naar uit dat de grens t/m 31 december gesloten blijft. Ons ticket naar Genua is omgeboekt naar 1 januari 2022.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Naar Marokko deze winter 2021/2022?



Bericht door thole »

Hopelijk lukt het dan om het land te verlaten. :thumbup:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Naar Marokko deze winter 2021/2022?



Bericht door Cee Pee »

Ik heb mijn plannen maar doorgeschoven naar het najaar, hopelijk is dan de zaak weer normaal.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Arjan Burggraaf
Berichten: 93
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 17:21

Re: Naar Marokko deze winter 2021/2022?



Bericht door Arjan Burggraaf »

Ik heb een ticket voor 24 januari vanaf Sete naar Tanger. Kan nu mijn geld terug krijgen, maar wacht nog even af. Hou jullie op de hoogte. Fingers crossed!
Dit is de eerste dag van de rest van je leven..
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Naar Marokko deze winter 2021/2022?



Bericht door Jan en Simonne »

De grenzen van Marokko blijven nu t/m 31 januari gesloten.
Ik kreeg net een bericht van BuZa in mijn mailbox.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Miza
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 2:36

Re: Naar Marokko deze winter 2021/2022?



Bericht door Miza »

En tot onze verbazing is ons ticket omgeboekt naar 15 januari. We houden er wel rekening mee dat er de hele maand januari niet gevaren wordt.
Wie is op dit moment ook met de camper in Marokko?
Odyssee
Berichten: 163
Lid geworden op: do 20 nov 2008, 23:15
Locatie: Apeldoorn

Re: Naar Marokko deze winter 2021/2022?



Bericht door Odyssee »

Belgische kennissen van ons zijn rond 20 november naar Marokko vertrokken vanuit Marseille (met auto en caravan). Een geplande stop in Moulay Bousselham ging niet door: de camping is gesloten daar. Het sanitair-gebouw zou afgekeurd zijn. Ze staan nu in Aourir op de camping, met drie campers en een stel in één van de chalets. Rachid is nu behalve klusjesman ook receptionist. Het is er nogal stil en ook in Agadir schijnt heel veel gesloten te zijn.
Beetje saaie boel.
Groet, Wim
Plaats reactie