LPG flessen vullen bij Total Frankrijk niet meer toegestaan

Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: LPG flessen vullen bij Total Frankrijk niet meer toegestaan



Bericht door seth_space »

Is ook goed dat het hier nog eens vermeld wordt. Bij keuze van je tankstation zinvol om te weten.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: LPG flessen vullen bij Total Frankrijk niet meer toegestaan



Bericht door hwendt »

hwendt schreef:
vr 12 nov 2021, 22:51
Op de LPG-installatie mogen geen andere verbruikers zijn aangesloten dan die, welke strikt noodzakelijk zijn voor het goed functioneren van de motor van het voertuig, met uitzondering van een verwarmingsinstallatie ten behoeve van de passagiers- of laadruimte.
Dit staat in de een stukje wetgeving bij de RDW
hebben wij niet bijna allemaal een verwarmingsketel op in ons voertuig. Dus als u gas tankt is het toch voor de verwarmings ketel... :hug: :hug:

verder heb ik al 2 keer meegemaakt dat bij het LPGt tanken in Portugal de pompbediende helemaal naar buiten kwam en ging helpen bij het vullen van LPG op een gewone grijze gasfles.
Dus er zit veel verschil in waar je tankt. Ik ben wel eens weg gestuurd met mijn 2 legale vervulbare 80 % flessen en buiten aansluiting.
Dan ga je gewoon weg en ik stop bij de volgende pomp wel. Die ene keer was de enigste keer met 26 jaar camper rijden zowel met onderbouw als flessen. Dus al de commotie komt elk jaar weer eens terug door een nieuw lid die de oude berichten nooit heeft gelezen. Of dit soort berichtgeving. 10 tallen berichten toen de wet werd aangepast. En nu 10 jaar later tanken we er nog gewoon op los.
:cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: LPG flessen vullen bij Total Frankrijk niet meer toegestaan



Bericht door Marco Polo »

Waar gaat dit over Hugo ?
Ik meldt dat het officiële beleid bij Total Frankrijk is dat er geen campers getankt gaan worden en jij komt met een pompbediende in Portugal die je ooit eens een keer is komen helpen.

Toch nog wel een eind uit de buurt van Frankrijk :mrgreen:

En een quote van de jezelf over de RDW gaat helemaal nergens over. :bang:

Heb je met die leden van het eerste uur die denken dat ze het allemaal wel gezien hebben en het op basis daarvan allemaal beter weten :P :P :P :mrgreen:
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: LPG flessen vullen bij Total Frankrijk niet meer toegestaan



Bericht door hwendt »

De kern is dat het allemaal wel mee valt. Over 2 maanden weet niemand meer wat er loos was en tanken ze er ook in Frankrijk lustig op los..

Je mag me altijd schrijven als je een bericht niet begrijpt. Zal ik het de volgende keer op de dummy's manier neer zetten.
Er staan diverse berichten tussen die over het wel of niet toegestaan is. En ja dat stukje heb ik uit de RDW voorschriften dus is een quote maar van een andere pagina..

:bang: :bang: :bang: :lol3: :lol3:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: LPG flessen vullen bij Total Frankrijk niet meer toegestaan



Bericht door Marco Polo »

RDW heeft niks met het tanken van huishoudelijke LPG van doen Hugo :wink:
Zelfs niet in Nederland. En zeker niet in Frankrijk en Portugal.
De relevante regels in NL gelden voor tankstationhouders vanuit hun omgevingsvergunning.
Is hele andere koek
:mrgreen:

En zoals al uitgelegd zit zelfs de Franse overheid niet achter de beslissing van Total om campers niet meer LPG te laten tanken.
Hebben ze helemaal zelf bedacht :idea:

Knap hè :P
Komt geen Nederlandse RDW aan te pas :angel:

Total kreeg blijkbaar een eureka moment nadat ze wat brandschade opliepen door een of meer ongelukken bij het tanken van gas voor huishoudelijk gebruik door camperaars. :think:

Maar goed, als je nog eens een analyse voor dummy’s wilt maken van deze situatie ben je natuurlijk altijd van harte welkom :-B :hug: :cheers:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: LPG flessen vullen bij Total Frankrijk niet meer toegestaan



Bericht door Marco Polo »

Kan wel een voorzetje geven:
Je kan met een RDW goedgekeurde camper overal tanken.
Tenzij je weggestuurd wordt :P :thumbup: :cheers: :lol3: :mrgreen:
DHM
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 25 jan 2009, 13:26
Locatie: Friesland

Re: LPG flessen vullen bij Total Frankrijk niet meer toegestaan



Bericht door DHM »

Oei wat zal er dadelijk een lang topic komen als we allemaal aan de waterstof gaan, ik gok op 2850 quote 😀
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: LPG flessen vullen bij Total Frankrijk niet meer toegestaan



Bericht door hwendt »

Als ze al 13 keer op 2 en halve pagina wat te vertellen hebben worden het er wel 5000 in zeer korte tijd. :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3:
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: LPG flessen vullen bij Total Frankrijk niet meer toegestaan



Bericht door gjvonk »

Konden we alvast maar kiezen voor waterstof...dan zijn n.l. alle issues voor de energievoorziening ineens heel simpel: 1 waterstoftank, 1 brandstofcel die elektriciteit produceert, rijden, koken, koelkast, verwarming, warm water, airco, alles op diezelfde stroombron. En maar 1 vorm van uitstoot: water en wat slijpsel van de remmen en rubber van de banden...

Kan niet? Tuurlijk wel: de waterstoftechniek inclusief tank en de brandstofcel van een Toyota Mirac in een volledig elektrische Ducato of Mercedes Sprinter lepelen en het volumineuze accupakket decimeren.

Of ben ik nou gek? Vraagt alleen een 'out of the box' samenwerking.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: LPG flessen vullen bij Total Frankrijk niet meer toegestaan



Bericht door AadenAnke »

Simpel gedacht hoor Gert Jan mijn oud werkgever en VDL zijn meer dan een jaar bezig geweest om een aanhanger met een waterstof unit te mogen gaan gebruiken. Om nu te zeggen we doen dat ff maar misschien is het over een paar jaar wel mogelijk :lol: alleen dat tanken in heel Europa wordt dan nog wel een dingetje net als het fabriceren van waterstof. Ja ik weet het is water en stroom maar ook dat is te simpel gedacht. De eerste 5 jaar nog zeker niet op grote schaal toepasbaar

Gr Aad
Emile15
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 jul 2020, 20:37

Re: LPG flessen vullen bij Total Frankrijk niet meer toegestaan



Bericht door Emile15 »

Ik wist van deze Total maatregel niets en probeerde net LPG te tanken bij een Total station. Dat ging dus mooi niet door. Ons werd verzekerd dat we nergens in Frankrijk LPG voor huishoudelijk gebruik konden tanken. Ik probeerde nog uit te leggen dat wij geen gasflessen hebben maar een ingebouwde, in Duitsland goedgekeurde gastank (wij wonen in Duitsland), maar dat mocht niet baten. Toen heb ik het opgezocht en bleek de maatregel alleen voor Total te gelden. We zijn wat verder gereden en hebben tien zonder problemen bij Le Clerc getankt.

PS. Ik wilde telefoon foto van aankondiging bij Total bijvoegen, maar krijg de foutmelding dat hij te groot is. Als fotos van een mobieltje al niet kunnen wat wordt dan wel geaccepteerd??
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: LPG flessen vullen bij Total Frankrijk niet meer toegestaan



Bericht door Stieneke en Donald »

Met o. a. het programmatje https://postimages.org/nl/ kan je elk formaat foto op dit forum zetten.
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Emile15
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 jul 2020, 20:37

Re: LPG flessen vullen bij Total Frankrijk niet meer toegestaan



Bericht door Emile15 »

Toch een manier gevonden om de foto te verkleinen:
Bijlagen
3DB9C69D-5EBD-42FE-8F49-FF96B579542B.jpeg
Aankondiging bij Total station
3DB9C69D-5EBD-42FE-8F49-FF96B579542B.jpeg (115.22 KiB) 519 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Emile15 op wo 04 mei 2022, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: LPG flessen vullen bij Total Frankrijk niet meer toegestaan



Bericht door Stieneke en Donald »

`Nu moet ik mijn beeldscherm omdraaien om het te kunnen lezen. :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Plaats reactie