Compressorkoelkast nodig?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
harvangel
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 21 dec 2018, 16:32

Re: Compressorkoelkast nodig?



Bericht door harvangel »

Waren 2 100 Ah AMG maar die verving ik, vanwege koelproblemen, voor 2 80 Ah gel. Lager vermogen vanwege afmetingen maar zouden dieper ontladen migen, dus net zo goed of beter. Geleverd door prof groothandelaar die ik ken. Vertrouw ik!
Nog steeds dezelfde problemen! Dus groter paneel!
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Compressorkoelkast nodig?



Bericht door myway »

O……. Twee van 80ah.
Dan kun je 48 uur vooruit, zonder dat er iets geladen wordt.
Maar zoals ik al eerder aangaf is minstens 200 watt nodig en dan nog als het een paar dagen slecht weer is gaat het mis.
Tja zonnepanelen op een accu blijft een onzekere factor.
Gebruikersavatar
harvangel
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 21 dec 2018, 16:32

Re: Compressorkoelkast nodig?



Bericht door harvangel »

Tja, dat lukt nu juist niet. Vanmorgen vertrokken, kk op 3, 1 uur gereden, kk op 2 gezet en wat boodschappen ingeladen. Binnen 10 minuten was de meter met bolletjes (waar je verder niets zinnigs van kan zeggen) tot bijna minimum gezakt. Dat zou met 2 volle accu’s toch niet moeten kunnen?
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Compressorkoelkast nodig?



Bericht door Peter LMC »

Hoe zijn die accu's vol gekomen :?:
Heb je vannacht de gehele nacht aan de stroom gestaan en de accu opgeladen.
Van een uurtje rijden zijn ze echt niet vol.
Gebruikersavatar
harvangel
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 21 dec 2018, 16:32

Re: Compressorkoelkast nodig?



Bericht door harvangel »

O? Nee, niet aan de paal gestaan, kennelijk te hoge verwachtingen.
Laatst gewijzigd door harvangel op ma 11 okt 2021, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
harvangel
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 21 dec 2018, 16:32

Re: Compressorkoelkast nodig?



Bericht door harvangel »

Dan zal dat ook een bijdrage leveren. We zijn 3 weken op pad en hebben nog geen 1 keer aan 220 gestaan. En onze ritten zijn max 5 kwartier.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Compressorkoelkast nodig?



Bericht door Kroppie »

waarom dan geschreven dat de VOLLE accu,s binnen 10 minuten al tot bijna minimum gezakt waren, waaruit leidt je aan af dat een accu vol is.?, want meten is weten en gissen is missen!(niet verkeerd/lullig bedoeld hoor)


en een bijna lege 160Ah gel hhaccu echt goed vol krijgen duurt met een klein uurtje rijden EN een 100Wp paneel minstens een 12 of meer uren EN volle zon!!, en zo te lezen begin je dus elke dag al met een vrijwel lege accu, ik zou ze eerst maar eens laten testen na zoveel mishandeling, kijken wat ze nog doen

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Compressorkoelkast nodig?



Bericht door myway »

Wat dan ook nog belangrijk is, welk merk voertuig en van welk bouwjaar.
Gebruikersavatar
harvangel
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 21 dec 2018, 16:32

Re: Compressorkoelkast nodig?



Bericht door harvangel »

Ach ja. Totaal onbenul als het over dit soort zaken gaat, maar ik leer veel van de reacties en ga me er verder in verdiepen want het blijkt belangrijk genoeg.
Ik dacht dat het paneel de zaak vol zou houden en dat 1 urige ritjes ook voor een volle accu zouden zorgen. Ik weet nu beter! Sta nu ook op een camping aan 220! Ieder bedankt voor de reacties en meedenken. Ik ben er heel goed mee geholpen en ga de adviezen zeker opvolgen.
Ten slotte: Wij hebben een Adria 600 sp uit 2017.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Compressorkoelkast nodig?



Bericht door Kroppie »

:thumbup: succes en goede reis verder, en houem vol :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Bob47
Berichten: 714
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 21:29
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Compressorkoelkast nodig?



Bericht door Bob47 »

Kroppie schreef:
ma 11 okt 2021, 17:30

en een bijna lege 160Ah gel hhaccu echt goed vol krijgen duurt met een klein uurtje rijden

jos
@Jos, Ik begrijp dat wel een héle ferme lader hebt. Een bijna lege 160 Ah accu vol in een klein uurtje rijden , pffff. Niet eens lifepo4..... maar een gewone gel accu
Mogelijk dat je misschien wel dé enige bent ......
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Compressorkoelkast nodig?



Bericht door Kroppie »

GOED en volledig lezen wat er staat!, er staat dat het met een uurtje rijden EN volle zon op een 100Wp paneel minstens een 12 uur duurt.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Bob47
Berichten: 714
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 21:29
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Compressorkoelkast nodig?



Bericht door Bob47 »

:-B :P :D evengoed een hele prestatie...
ton en evelien
Berichten: 434
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 11:46

Re: Compressorkoelkast nodig?



Bericht door ton en evelien »

jaap van duijn schreef:
zo 03 okt 2021, 17:21
Heren

In mijn zoek functie kom ik verwarring tegen die mijn vraag niet juist beantwoord.
Al hebben Jonkheer en collega welwillend mij geholpen met iets.
Dan kom ik maar met de vraag :
Er staat een flinke Dometic 9034 kk in de camper, gas, 12V en 230V mogelijk, alle 3 op de hand in te schakelen via keuze schakelaar en dan gas nog apart knop in drukken en laten vonken.
Eigenlijk een kreng van een ding - denk ik.
Goed nu hebben we toch al veel los van de paal gestaan in Frankrijk - Spanje en Duitsland en ook nog met volop zon.
De kk dan op gas en heb ik volle accu's van de 2x 180Wh zonnepanelen.
Als ik nu die kk verwissel voor een compressor unit - kijk even niet naar kosten - waar loop ik dan vast?
Ja aan de paal zal deze het altijd doen.
Ja onder het rijden kan ik via de dynamo en opladen (eventueel nog met zon van zonnepanelen) met de 1000W sinus omvormer 230V geven en genoeg heb ik getest.
En dan minder zon geen paal hoe hou ik de spullen koel, hoe hou ik die compressor kk aan de praat, bovenal hoe doen jullie dat.

Hoeveel zou die kk gebruiken op 24uur als er geen zon is

hoor graag groeten Jaap
Ik heb er een efoy bijgezet
Plaats reactie