Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Beroepsreiziger

Re: Vakantie en zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Beroepsreiziger »

Cee Pee schreef:
do 21 jul 2022, 9:09
Als ik dit lees lijkt het mij meer "jou plan" als "jullie plan" en zulk soort ideeën zijn meestal gedoemd om te mislukken of komen helemaal niet van de grond.
Ik krijg de quote's niet goed geplaatst, dus maar even zo.
Haha,,,, ja, ik moest even slikken, maar dan is het ook weer goed.
Kijk aan. :thumbup:
Ik houd met alles rekening met mijn maatje, hoe zij zich voelt, en wil is voor mij bepalend.
Met zoals zij zich voelt zouden veel mensen constant op bed liggen maar zij is een ongekende doorzetter zoals ik nog geen mens ken tegen gekomen, ik heb zeer veel respect voor haar en wil met alles rekening met haar houden.
Zie Cee Pee zijn posting.
Ik heb respect voor jou rechtstreeksheid, maar het met een terdege achtergrond info zouden je tips, tot wijze raad kunnen omtoveren.
Blijf groeien in wijsheid.
Blij dat je me toch kan waarderen.
Ik wil me eigen verder niet zozeer openbaar maken.
En mijn 'wijze' raad deel ik zover ik die heb.
Ik blijf ook wel groeien, want sinds ik lid ben van dit forum leer ik dingen over campers.
Mij vrouw wil als het wat koeler word toch weer op pad terwijl ze met de vorige camper vakantie heeft gezegd dit doe ik nooit meer
Was dat die vakantie die bij/door een boerenprotest gelijk weer eindigde?
@beroepreiziger je bent weer helemaal in beeld
Volgens mijn opvoeding moet ik nu dank je wel zeggen.
Beroepsreiziger

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Beroepsreiziger »

Jelle, je raak op leeftijd. Nee ben je al.

Kom, of maak voor jezelf/jullie nou eens een duidelijk plan.
Ik zal vertellen hoezo.
Jou tip over Galicië, is weer een start punt voor ons
Wij zijn ons er in aan het verdiepen, bedankt.
Als Spanje het niet wordt gaan we misschien naar Argentinië.
Ja dan kom je met een camper ook makelijk.
Elke dag in NL is haar een te veel, dat heeft terdege redenen.
Okey, zo snel mogelijk weg dus.
Mij vrouw wil als het wat koeler word toch weer op pad terwijl ze met de vorige camper vakantie heeft gezegd dit doe ik nooit meer
Wil ze nou weg of niet?
ha ze is een topper, en steeds weer verrassend, ha ja dat zijn vrouwen denk ik eigen
Is het nu vreemd als ik vraag of je je eigen vrouw wel ken?

Volgens mij heb je helemaal geen plan. En wil je eigenlijk wel weg. Maar wil je ook weer niet weg uit NL.
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door isoplus »

Als de leeftijd en/of je gezondheid een probleem wordt of reeds is dan is er niets verkeerd aan een rondje om de kerk. Nederland is nog steeds een prachtig land waar bijna overal rekening gehouden wordt met mensen die zich wat minder makkelijk kunnen bewegen. Dat is in Zuid-Europa wel anders Jelle, dat wordt klimmen en klauteren en warm in de zomer of zelfs heet en bosbranden. Argentinië? Probeer eerst eens Denemarken in de zomer, ver genoeg en rustig.
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Jelle »

CaradoT135 schreef:
wo 17 aug 2022, 22:35
DiffRental schreef:
wo 17 aug 2022, 16:38
Gelukkig is Argentinië een stuk makkelijker. :crazy:
Als ik Jelle zou heten zou ik naar de Hoornse plas gaan, daar is het ook warm zat en terug naar Stad, ben je er in een minuut of 10 weer thuis.
Ha een leuke reactie bedankt CaradoT135,

Maar als alle Jelle's daar heen gaan en er word JELLE geroepen dan krijg je een ketting reactie :D :clap: .

Maar dat is een goed idee, als je verkoeling zoekt.

Bij Beerta (Winschoten) heb je een zandafgraving daar ben ik heel wat jaren geleden wezen zwemmen en dat was een mooi stukje natuur, met brandschoon water.
Er waren ook veel zandsteennesten, een verrassend beeld.


Odoorn (Drenthe) is een prachtig plaatsje en omgeving, waar we vaak door heen zijn gereden, mooi dat jullie daar wonen, we hebben twee keren in Assen gewoond ook een mooie stad.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door willemzon »

Ha die Jelle, Jelle heeft niets te doen, daarom zit hij een beetje op camperforum reacties te ontlokken waar hij weer op kan reageren, lekker toch, zo kom je de dag ook door en ondertussen een beetje mijmeren.
Doe ik ook vaak dat mijmeren en af en toe meng ik mij op het forum in een discussie of met een vraag of met een tip, al is dat laatste wel weinig :-B

Mooi toch Jelle geeft niets, het ga je goed en doe de groeten aan je vrouw.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Jelle »

isoplus schreef:
do 18 aug 2022, 9:37
Als de leeftijd en/of je gezondheid een probleem wordt of reeds is dan is er niets verkeerd aan een rondje om de kerk. Nederland is nog steeds een prachtig land waar bijna overal rekening gehouden wordt met mensen die zich wat minder makkelijk kunnen bewegen. Dat is in Zuid-Europa wel anders Jelle, dat wordt klimmen en klauteren en warm in de zomer of zelfs heet en bosbranden. Argentinië? Probeer eerst eens Denemarken in de zomer, ver genoeg en rustig.
Ha hoe kom je er op, worden we misschien afgeluisterd :D :lol3: (((Denenmarken))) mijn maatje had het er vorige week ook al over, want het terug zijn was dus niet te bedoeling, en even om op verhaal te komen.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Jelle »

isoplus schreef:
do 18 aug 2022, 9:37
Als de leeftijd en/of je gezondheid een probleem wordt of reeds is dan is er niets verkeerd aan een rondje om de kerk. Nederland is nog steeds een prachtig land waar bijna overal rekening gehouden wordt met mensen die zich wat minder makkelijk kunnen bewegen.
Even tussen door.
Dat was eens heel goed, daar laat ik me wijselijk maar niet over uit.


Wat we zelf doen:
Even een kleine toelichting.
Haar gezondheid daar werken we aan met succes, stap voor stap maken we vorderingen.

Ze heeft zich zelf jaren geleden gerevalideerd na een zevenmeter hoge val, terug in NL bleek dat ze in alle wervels scheurtjes had.
Wat jaren geleden heeft ze een val gemaakt in een sta hoge kelder, daar had ze "Posttraumatische dystrofie Voet" aan over gehouden de revalidatie arts had gezegd u zal nooit meer kunnen lopen, maar dan komt er iets bij haar los, wat nooit meer kunnen lopen, dat zal ik nog wel eens zien, ze heeft met ontzetten veel pijn haar voet gerevalideerd, maar ze moet het onderhouden, we wandelen elke dag een aardig eindje, en ze loopt elke dag een paar keren de flat trappen op en af met een aardige snelheid steeds een trede over slaand, ook door de schuur gangen loopt ze met een stevige snelheid, wil alle dingen in huis allemaal zelf doen om conditie te behouden en het lichaam sterker te maken.
Ze had zware bloedarmoede, hebben we zelf weer goed gekregen.
Heeft in de overgang een zeer zware bloeding gehad, op de spoedeisende hulp werd verteld dat er weinig kans was dat ze het zou redden, zonder narcose en verdoving werd ze gecuretteerd, verpleegkundigen hadden de grootste moete haar vast te houden, er werd dertig keer de ene kant op gesneden en dertig keer de andere kant de hoofdverpleegkundige riep de chirurg toe moet dan nu zo vaak ja riep hij terug, hij had nog nooit zo'n erge bloeding mee gemaakt, ze werd terug gebracht naar de kamer waar meer patiënten waren, ook een oude vrouw negentig jaar oud die ontzettend tegen de draad was, en met vrijwel niet mee werkte, mijn vrouw bleef maar om haar lachen, waardoor ze goed bezig was om zuurstof in het bloed te krijgen, een nacht heeft ze in het ziekenhuis vertoeft, daarna moest ze weer naar huis, ze dacht nog even doezen en dan naar huis, tijden het doezen begon het bloeden weer maar ze moest naar huis, ze was behoorlijk verzwakt door de dagen van bloed verlies, we hebben zelf medicatie gekocht om het bloeden te stoppen, en gingen wandelen voor de bloed aanmaak en zuurstof in het bloed te krijgen, ook medicatie genomen op het bloed weer versneld op pijl te krijgen.

Ze ((had)) een zware botontkalking met fracturen in de rug, en ging steeds maar weer door de rug, de enige manier volgens het ziekenhuis is een in experimenteer fase infuus behandelingen te ondergaan waar mee je niet mag ophouden want dat, word de aandoening erger dan voorheen, dat moeten we helemaal niet hebben, dus doen we het zelf, en het gaat een heel stuk beter.

Het slecht slapen blijft een groot probleem twee á drie uurtjes op een nacht is te weinig.
Aan de tal van allergieën en maagslokdarm aandoening Barrett is ook al een weg van leven gevonden.
Zijn we slappelingen om de bliksem niet, zijn we vechters reken maar op een ongekende wijze slaan we ons door het leven.
Lol en humor zeker daar mee hebben we ons door de extreemste omstandigheden weten te slaan.

Ik ga niet in op mijn schrijven wat ik hier boven heb gedaan, maar dat weten jullie even wat voor vlees jullie in de kuip hebben en waar voor jullie de moeite doen, om ons te helpen, mocht dat lukken dan probeer ik jullie te verrassen..


Maar ons komt ook toe om meer van het leven te genieten, voor ons is dat in NL geen optie, hooguit,,,,,, ja even verrassend voor jullie in Limburg dat scheelt ons vier uur rijden om af te zakken naar de buurlanden, tot in Frankrijk noord Spanje.

Argentinië dan zou ons T5-campertje met een boot moeten gaan, want er zonder dat willen we niet, we willen altijd iets achter de hand houden.
Inboedel hebben we amper (is vrijwel allemaal door ons verkocht) en hoeft ook dus niet mee, daar we zijn er al een paar jaar op berekend om weg te gaan. :cheers: :clap:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
hermanusb
Berichten: 319
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 13:51

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door hermanusb »

Het blijft lastig als je met twee oudere mensen in een kleine camper langere tijd moet vertoeven.
Ik heb afgelopen zomer een hele zwik vergelijkbare campers gezien en in de regel waren het 1 of 2 jongeren die een weekje of desnoods 2 op de camping zaten.

De extreme hitte is geen pretje.

Gezondheids situatie is niet van dien aard dat ik emigreren een optie vindt.

Overwinteren kan wel een optie zijn.
Maar dan wel relaxt instappen.
100 km rijden en een paar dgn relaxen, dan weer een stuk verder.
Zeg maar zoals die twee van campertv het doen.

En zorgen dat je zoveel mogelijk de plek opzoekt waar het weer lekker is.
Dus niet in Juli naar het zuiden want in NL sterf je al vd hitte,
Maar vanaf Sept gaan rijden.

Dat zou ik doen.
En medio april weer terug.
Beroepsreiziger

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Beroepsreiziger »

Herman, ik ken je niet, en ook je situatie niet. Dat voorop gesteld.
Het blijft lastig als je met twee oudere mensen in een kleine camper langere tijd moet vertoeven.
Een grotere camper kopen.
Je huis verkopen, of een tweede hypoteek nemen. (Heb je geen eigen huis, dat gaat dat niet op.)
Gezondheids situatie is niet van dien aard dat ik emigreren een optie vindt.
Emigreren hoeft niet, zolang je maar ingeschreven blijf staan in NL.
Dat kan op papier bv bij 1 van je kinderen, of een ander familielid.
De extreme hitte is geen pretje.
En zorgen dat je zoveel mogelijk de plek opzoekt waar het weer lekker is.
Dus niet in Juli naar het zuiden want in NL sterf je al vd hitte,
En medio april weer terug.
In April weer terug naar NL, waarvan je zelf al schreef dat het in de Zomer ook heet is.

Scandinavie kan je ook wel langzaam gaan uitsluiten, want daar worden ze Zomers ook steeds heter.
Augustus is daar nog nooit zo warm geweest.
Afgelopen Zondag in Helsinki 29c.

Nu is het er stukken beter met 15c. (Vind ik tenminste.)
hermanusb
Berichten: 319
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 13:51

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door hermanusb »

Het ging niet over ons maar voor TS.
Trouwens.

Wij zouden ook niet im de zomer in het zuiden willen zitten, veel te heet gewoon.
TS is nog een stukje ouder dan wij en dan kan extreme hitte gewoon zeer zwaar zijn.

Vandaar dat ik schreef dat ze gezien hun situatie beter pas ergens in Sept kunnen vertrekken ipv mid zomer.
En hun nadeel is m.i. De iets wat kleinere camper.

Niet iedereen heeft de mogelijkheden om een grotere te kunnen kopen.
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1172
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door josé moncayo »

Ola
.
Tja die hitte.
Moet wel zeggen als je eenmaal in het zuiden woont je wel went aan die hitte.
Wij hier (midden pt) hebben 3 mnd met extreem warm weer pieken van 38 tot 40 graden achter de rug.
Nu het maar 24 tot 26 graden is vinden wij dat aan de frisse kant.
Nadeel is dat je ook weer iets slechter tegen de kou kunt.
Tja wat wil een mens hé.
.
Groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
hermanusb
Berichten: 319
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 13:51

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door hermanusb »

Wij hebben die hitte ook ervaren, maar dan in zuid Frankrijk en Spanje.
Je gaat er ook een beetje naar leven, meer rustig aan doen.

Maar wij willen juist dingen kunnen doen, en door de hitte was dat niet te doen voor ons.
3 daagjes en de rest was schaduw en zee opzoeken.

Wij hebben definitief besloten om na onze pensioenering elke winter te gaan overwinteren zolang we dat nog kunnen doen. En dat betekend begin Sept vertrekken.
En in April weer terug. Kachel op 10 graden en stroomvreters uit.

Voor nu is enkel de vraag of we dit met een camper of met een caravan gaan doen.
Laatst gewijzigd door Dafluc op za 10 sep 2022, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Aloys »

Op wintersport met de camper zet ik thuis de kachel op 10. Met een thermostaat-app houd ik de temperatuur in huis in de gaten. Als het moet zak ik verder, tot 6 graden de laatste keer. Zo heeft bij ons de CV de laatste keer in 3 weken tijd NIET gedraaid.
Een leuke besparing met de huidige energieprijzen!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Lammerts
Berichten: 1523
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:07
Locatie: Noord Nederland

Re: Vakantie een zoektocht naar plek om te wonen



Bericht door Lammerts »

En wij overwinteren inmiddels een aantal jaren in o.a. Spanje en besparen zelfs 6 maanden energiekosten.

Het energiebedrijf moest zelfs foto's hebben van onze meters
Gesuggereerd werd, dat we een cijfer vergeten waren.....

Zo heb je altijd baas boven baas.....

Groet, Elze.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510MN met Tapatalk


"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
Plaats reactie