Citroen Jumper probleem met elektrische spiegel

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GenE
Berichten: 1759
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 23:08
Locatie: Pays-Bas

Citroen Jumper probleem met elektrische spiegel



Bericht door GenE »

Misschien dat er een keer iets over geschreven is maar kan het zo 1 2 3 niet vinden.
Vanmiddag reed een tegenligger met zijn spiegel tegen die van mij, ik kon niet verder aan de kant.
Spiegel klapte naar binnen, kap/glas e.d. nog heel. Echter de el. bediening werkt niet meer naar behoren, inwendig klinkt alsof er tandwielen elkaar niet meer goed pakken.
Wie weet hier zo een oplossing voor?
Bedankt alvast voor de reacties.
Edit: De spiegels zelf zijn nog wel te bedienen. Echter de gehele spiegel kan niet meer naar buiten of binnen draaien. Wel met de hand.
M.v.gr. GenE

Carpe diem.
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Citroen Jumper probleem met elektrische spiegel



Bericht door Karelkaywa »

Recent stopte de elektrisch inklapbare spiegel van mijn Ducato er spontaan mee. Ik hoorde het motortje wel draaien maar de spiegel bleef staan zoals die stond. Met de hand nog wel in- en uit te klappen. Volgens de Fiat Professional garage was de enige optie de complete spiegel vervangen. Aangezien de bus pas 2,5 jaar oud was een beroep op coulance gedaan. Moest uiteindelijk 20% van de totaal prijs incl. montage betalen. Blijf het belachelijk vinden dat er geen reparatie van het binnenwerk mogelijk is. Misschien dat een Citroën garage dit wel kan.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Citroen Jumper probleem met elektrische spiegel



Bericht door rijschoollucassen »

Eerst maar eens losmaken. Volgens mij kun je het spiegelglas met een stevige zuignap eruit trekken. Misschien in het binnenwerk iets losgeschoten. Motortje draait blijkbaar wel, maar tandjes grijpen niet goed in.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51261
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Citroen Jumper probleem met elektrische spiegel



Bericht door Kroppie »

stuk is ie al, dus gewoon rustig proberen de boel los te halen, en dan kijken wat er loos is, reparatie niet mogelijk?, toch leerzaam geweest, en weer een ervaring rijker.
zo denk ik over dat soort dingen

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: Citroen Jumper probleem met elektrische spiegel



Bericht door c.westerman »

En als het glas breekt en je krijgt de rest weer goed, een glas kost ook het meeste niet. :thumbup:
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Gebruikersavatar
GenE
Berichten: 1759
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 23:08
Locatie: Pays-Bas

Re: Citroen Jumper probleem met elektrische spiegel



Bericht door GenE »

Dank voor jullie reactie :thumbup:
Ik ga thuis de spiegel uit elkaar halen.
De complete spiegel heeft nu geen ‘vast’ punt, met andere woorden bij harde wint blijft deze niet in positie staan.
Denk dat ik een soort kegje tussen het draai punt plak.
Zodra ik weer thuis ben ga ik ermee aan de slag. Zal het hier melden wat er aan de hand was.
M.v.gr. GenE

Carpe diem.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51261
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Citroen Jumper probleem met elektrische spiegel



Bericht door Kroppie »

goed voornemen, succes!

(praktijk is de beste leermeester!)

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
GenE
Berichten: 1759
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 23:08
Locatie: Pays-Bas

Re: Citroen Jumper probleem met elektrische spiegel



Bericht door GenE »

Hierbij de terugkoppeling betreffende de spiegel, vandaag maanden en ca 5000 km verder eindelijk tijd om de spiegel te demonteren. Irritant was wel met veel wind en tegenliggers vooral vrachtwagens dat de spiegel hevig trilde. Ik dacht probeer het nog een keer of het probleem nog hetzelfde is.
Wat schetst mijn verbazing spiegel klapt weer probleemloos in en uit !
Schijnbaar is er door het trillen een asje of tandwieltje weer op z’n plek gekomen.
Ik blij, vind het wel leuk om met de camper te rijden maar niet om aan te sleutelen. :D
M.v.gr. GenE

Carpe diem.
Plaats reactie