Rode diesel in Spanje?

Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Rode diesel in Spanje?



Bericht door gjvonk »

zo iets als een sneeuwwitje, maar dan met een ander kleurtje...Kan me niet iets bij de smaak voorstellen. Maar goed, Fransen drinken pils van de tap met limonadesiroop...smaken verschillen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Bert.H
Berichten: 1299
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:08
Locatie: Hamont-Achel. België

Re: Rode diesel in Spanje?



Bericht door Bert.H »

Beste,

Hier in Belgie ( Hamont) zijn er enkele tankstations die pompen hebben met rode diesel. Daar word veel gebruikt van gemaakt door de gele nummerplaten. Je mag wel niet in de auto tanken maar wel in een jerrycan.

bert
Gebruikersavatar
leomerymilles
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 14 mei 2017, 18:43
Locatie: Nieuw Lekkerland

Re: Rode diesel in Spanje?



Bericht door leomerymilles »

Is rood en wordt veel op gecontroleerd kunnen ze heel lang terug vinden heb ik vernomen
1x perongeluk getankt
Groeten leo

Verstuurd vanaf mijn SM-A326B met Tapatalk

mkrechting
Berichten: 46
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 16:10

Re: Rode diesel in Spanje?



Bericht door mkrechting »

Wij waren met de camper in Ierland op vakantie, ongeveer 4 jaar geleden. Ergens in het zuiden kwamen we in een kleine plaats langs een groot paardenfestival. Tientallen Landrovers, Landcruisers e.d met paardentrailers, tractoren en kleine vrachtwagentjes. Het hele terrein werd afgezet door de Garda en de fiscale politie. Alle voertuigen werden gecontroleerd op rode diesel. ( die in Ierland wel groen zal zijn). Simpel met een plastic slang en transparante buis en zo'n knijpbalgje. Er was behoorlijk wat paniek. In Arnhem kon/kun je rode diesel kopen op een voor de scheepvaart bedoelde winkelboot aan de Rijnkade. Daar zijn aardig wat jerrycans met rode diesel getankt die niet in een generator, grasmaaier of tractor zijn geëindigd. Hetzelfde gold ook voor het rijden op LPG. Nogal wat auto's met lpg hadden dat niet aangegeven bij de belastingdienst en de rdw. Dan stonden de camerawagens van de inspectie foto's te maken bij tankstations. O.a bij het tankstation van Van der Bosch en Jansen, toen nog aan de St.Annastraat. De pompbediende zette dan bij teken van waarschuwing een gieter op de lpg-pomp. Kon men benzine tanken en later terugkomen voor lpg. Het mag niet, maar het was toch ook een beetje de sport om er mee weg te komen. Bij apk een deel van de installatie uitbouwen en na de keuring er weer in. Een vriend van me heeft weleens controle aan huis gehad, bleek de boekhouding van een inbouwbedrijf bij de ficus als opsporingsmiddel gebruikt.
mkrechting
Berichten: 46
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 16:10

Re: Rode diesel in Spanje?



Bericht door mkrechting »

Van der Bosch en Jansen, een grote Opel dealer in Nijmegen
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: Rode diesel in Spanje?



Bericht door Mathijs_ »

leomerymilles schreef:
wo 26 jan 2022, 21:36
Is rood en wordt veel op gecontroleerd kunnen ze heel lang terug vinden heb ik vernomen
1x perongeluk getankt
Groeten leo

Verstuurd vanaf mijn SM-A326B met Tapatalk
Wat is veel? In al die jaren rijden nog nooit controle gehad. Tank trouwens netjes de A. Maar controle nooit gehad.
Plaats reactie