Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door metatoon »

Airtac lijkt me nuttig gevalletje .
Maar even een domme vraag ,wat is het bereik dan .
Bij mijn vorige baas hadden we een druppel ,dus dat wat Jos bedoelt .
Lijkt me ook niet verkeerd.

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door PaulBng »

bikerwally schreef:Hier ook zoiets, maar met de stoel 180° gedraaid, kunnen zelfs geen kleine boefjes meer tussen :-B
Ik heb gisteren een kwartier naar het draaiplateau gekeken, maar zie zo snel niet hoe...
Foto?


Paul
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door PaulBng »

evdoetelaar+larana schreef:
PaulBng schreef:
ma 13 sep 2021, 20:21
Airtag binnen.
Onklaar maken beepertje.. #succes1

Leuke plaats voor 'm gevonden.

Paul
Lijkt me wel nuttig zo. Heb 'm ook besteld.
Pas op met opereren.
Je draai eerst de deksel eraf, batterij eruit.
Volgens de video lijkt het dat je het rubber ringetje eruit moet lichten. Begin je daaraan, lijkt het alsof er een laag onder aan vast zit, en ik was geneigd die twee te splitsen...
Niet doen. De hele schijf oplichten.


Paul
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door gjvonk »

Kroppie schreef:een z.g.reedswitch in b.v. de gordelsluiting, met starten magneetje aan de buitenkant houden en starten , geen magneetje?, niet an te branden! :-B .

jos
Je zal daar toch met een kabeltje naar toe en weer terug moeten. De dief die weet / over de apparatuur beschikt om de startblokkering te omzeilen zal ook weten hoe de bekabeling van startslot naar de motor loopt en zal de 'd'-tour snel genoeg gevonden en overbrugd hebben. Op een warme parkeerplaats doen bijna alle cameratas

Enige heil wat ik zie is wanneer je een manier zou vinden waarmee je het blokkeer/crash ventiel in de brandstof leiding op afstand kunt activeren en deactiveren. Dat is n.l. een niet zichtbare maatregel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door metatoon »

Misschien is zoiets te realiseren met een servo motortje in combinatie met afsluiterje gemonteerd in brandstof leiding uit de wereld op afstand bedienbaar vliegtuigjes enz.

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door Kroppie »

gjvonk schreef:
di 14 sep 2021, 10:58
Kroppie schreef:een z.g.reedswitch in b.v. de gordelsluiting, met starten magneetje aan de buitenkant houden en starten , geen magneetje?, niet an te branden! :-B .

jos
Je zal daar toch met een kabeltje naar toe en weer terug moeten. De dief die weet / over de apparatuur beschikt om de startblokkering te omzeilen zal ook weten hoe de bekabeling van startslot naar de motor loopt en zal de 'd'-tour snel genoeg gevonden en overbrugd hebben. Op een warme parkeerplaats doen bijna alle cameratas

Enige heil wat ik zie is wanneer je een manier zou vinden waarmee je het blokkeer/crash ventiel in de brandstof leiding op afstand kunt activeren en deactiveren. Dat is n.l. een niet zichtbare maatregel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
dat kabeltje krijg ik onzichtbaar weg gewerkt in de kabel waarmee de sluiting aan het chassis zit bevestigd, en dat switchie is niet de enige , er zijn bij mij meerdere dingen aktief.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door doov »

En anders plaats je een wielklem.
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door Camper-T »

In onze nieuwe huurcamper zit een versnellingsbak-slot van Construct https://www.constructsloten.nl/camper/
Dit is een apart slot waarbij er een pen in de automatische versnellingspook schuift als je deze omdraait, waardoor de boel blokkeerd.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Chevy55
Berichten: 243
Lid geworden op: do 26 aug 2021, 11:20
Locatie: Flevoland

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door Chevy55 »

Ik weet de oplossing niet , behalve dan dat ik een beetje oplet waar ik de camper parkeer .
Verder al een paar keer een camper mogen bekijken , die de dief niet van de plek kreeg , tja die was zo vernield , bedrading doorgeknipt , intrieur gesloopt , ga zo maar door , daar was niet meer mee te rijden daardoor .
Je moet het ze niet makkelijk maken , maar denk dat de meeste ook niet op zoek zijn naar een camper , maar de spullen die je bij je hebt , dat begreep ik ook van de verzekering , laptop , camera , scooter , fiets , geld , dat soort dingen .
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door Sun »

Ik zie, bij een trekker met oplegger, wel eens het kenteken hoog op de achterzijde van de cabine staan. Wordt dat vanuit een preventief oogpunt gedaan?
Want dan zou dat misschien ook boven op de achterzijde van een camper gedaan kunnen worden.

Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door 309T16 »

Meer een praktisch iets. Beter zichtbaar en minder vaak de bagger verwijderen
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door seth_space »

Waar je kentekenplaten moeten zitten is voorgeschreven. Je kunt echter zelf een gespoten variant hoger plaatsen. Daarmee blijft de camper herkenbaar ook bij verwijderde plaat.
Dat gecombineerd met in alle ruiten geslepen kenteken maakt het al een stuk on aantrekkelijker voor de dief.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door Peter LMC »

Sun schreef:
wo 15 sep 2021, 12:21
Ik zie, bij een trekker met oplegger, wel eens het kenteken hoog op de achterzijde van de cabine staan. Wordt dat vanuit een preventief oogpunt gedaan?
Want dan zou dat misschien ook boven op de achterzijde van een camper gedaan kunnen worden.

Arie
Dat doet men voor de kraan drijver als je een bv container op moet zetten.
Die zit hoog en droog. :wink:
Dan is het kenteken ook van bovenaf leesbaar en weet hij de juiste vrachtauto te beladen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31861
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door Bob Diesel »

👍juist Peter

Maar het kenteken op het dak
Je ziet er zo niks van ,maar kan handig zijn bij het terug vinden ,of als de dief er andere platen op zet
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie