Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Pirke123
Berichten: 203
Lid geworden op: di 21 jul 2015, 0:01

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door Pirke123 »

r3mco schreef:
za 12 mar 2022, 21:34
Mag ik vragen wat voor wielklem je hebt? En of hij bevalt.
Denk er over ook een te kopen. Had al wat informatie bekeken op internet, helaas moet bij de meeste klemmen de wieldop er af.
Stronghold SH5456

https://www.stronghold-security.com/sh5 ... heel-clamp

Ze hebben ook andere maten voor andere wielen. Deze past prima op een 16" lichtmetalen Fiat velg met 225/75 Agilis camper banden.

De eerste keer was het wat gedoe, maar als je het eenmaal doorhebt is het in 30-60 sec te monteren.

Het grootste nadeel is het gewicht, het is een vrij zware stalen constructie van 6,5kg. Maar als het geen stevig staal was zou hij ook minder nut hebben :) Zelfs met een goede slijptol zal het flink wat werk zijn om dit eraf te halen.


Als stuurslot heb ik de "Milenco 0512 Commercial stuurslot". 2,7kg. Rijden met dit ding er op is onmogelijk. De "commercial" versie is extra lang, speciaal voor bestelbussen zoals een Ducato. Hij komt of tegen het dak/voorruit aan of tegen de zitting, afhankelijk welke kant je op draait. Het stuur doorzagen is een stuk eenvoudiger dan dit beest doorzagen, maar vanwege de extra pinnen moet je op meerdere plekken het stuur doorzagen. Zeker niet onmogelijk, maar een gelegenheidsdief zal het niet snel doen.

Gekoppeld met een bearlock en het alarm is onze camper niet meer interessant om snel mee te nemen. De sensoren op de luiken zitten er vooral op om ons te waarschuwen als ze die 's nachts open breken. Dan is het slot al geforceerd, maar als iedereen wakker wordt zal zo'n dief niet lang rond blijven hangen gok ik zo.
Bürstner Argos 747-2 G luisterend naar de naam "Betsie"
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Re: Diefstal en hoe probeer je het te voorkomen?



Bericht door r3mco »

Dank en sorry voor het late reageren. Ik kan niet ontdekken wat de kosten zijn van de wielklem, misschien leveren ze alleen in de UK?
Ga nog wel even verder zoeken.
Groet,
Remco.
Plaats reactie