Help: navigatie Volkswagen California T6-1

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Albertjan
Berichten: 259
Lid geworden op: wo 28 nov 2007, 8:12
Locatie: Meppel

Help: navigatie Volkswagen California T6-1



Bericht door Albertjan »

Beste mensen,
Teneinde raad (zo erg is het niet hoor!) probeer ik hier de vraag te lanseren.
Wij hebben onze Karmann Mobile maar weer ingeruild en zijn terug gegaan naar een VW california T6-1 Ocean. Hele stap van groot naar klein, en de leeftijd begint ook te tellen, maar het hart trok zo hard en ik kan weer met mijn voeten aan de grond komen in de stoelen.
Maar dit is niet het probleem.
In zo'n VW zit tegenwoordig een kompleet "infotainmentsysteem" met alle toeters en bellen. Prachtig om te zien, maar.....
Als onderdeel zit daar ook een navigatieapparaat in die jou zonder zorgen van A naar B kan brengen. Soms lukt dat en soms kom je heel ergens anders dan het doel waar je naar toe wilt.
Maar wat is mijn vraag:
Weet iemand hoe en waar ik in de coördinaten kan invullen en welk stelsel je moet gebruiken?
De dealer is ook aan het zoeken geweest, boekje van voor naar achteren gelezen, maar nergens iets over dit onderwerp te vinden.
Wel staan er zoveel waarschuwingen in dat je bijna niet meer met die auto de weg op durft te gaan. :-B :-B :-B
Gelukkig heb ik mijn Garmin nog, maar het is toch een afgang als je zo'n prachtig apparaat hebt en dan met een losse Garmin gaat werken :-B :-B
Misschien is er iemand die hierop het verlossende antwoord op weet, maar a.u.b. alleen een serieuze reactie als het kan.
Met vriendelijke groet,
Albert. (PA3GXD)
VW California T6.1 Ocean
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Help ! navigatie VW California T6-1



Bericht door Lambiek »

Hoi
Eventueel ook je vraag stellen op

https://www.weetjewel.nl/phpbb3/index.php

https://www.weetjewel.nl

Is vw t4 t5 t6 busjes forum


.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Help ! navigatie VW California T6-1



Bericht door kampo »

Uitleg van een ander krijgen helpt niet echt is mijn ervaring.
Je moet het zelf uitzoeken en oefenen.
Zo moeilijk is het niet. Het vraagt enkel wat tijd.
En nog veel meer tijd als het een mooi systeem is met veel mogelijkheden.
Ikzelf doe er ongeveer 6 maand over eer ik de meeste functies weet zitten, maar dan moet je dagelijks rijden en het systeem iedere keer gebruiken.
Gewoon eenvoudig navigeren van A naar B gaat natuurlijk sneller.

Ik ken niet veel gebruikers die met coördinaten werken op een PERSONENWAGEN navigatie systeem. Daar vraagt men standaard huisnummer, straat, gemeente, land
Maar zoek even op internet wat de verschillende vormen van weergave van coördinaten zijn.
Er zijn ook appjes die het kunnen omrekenen.

Hoe komt het dat het je niet lukt ?
Hoeveel uur ben je er (stationair) mee bezig geweest ?
Groeten Kampo
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Help ! navigatie VW California T6-1



Bericht door pwhooftman »

Ik heb even rond gegoogled, en het lijkt er op dat je bij 'Zoeken' deze notatie moet gebruiken: 43.7382511,28.5597804 (dit voorbeeld zou een plek in Engeland op moeten leveren)

Edit: ik zou dit gewoon eens intypen in een zoekveld voor een adres, een plaats of een poi. Best kans dat het systeem slim genoeg is om te begrijpen dat het om coördinaten gaat.
Ik meen ook te begrijpen dat je bijvoorbeeld "euromast rotterdam coördinaten" kunt ingeven en dan geeft hij de coördinaten (met of zonder .. op de o)
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24442
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Help ! navigatie VW California T6-1



Bericht door javanes »

Dan kom je met de bovenstaande decimale coördinaten uit op de grens van Bulgarije en Roemenië en niet ergens in Engeland :wink:

Dit zijn de soorten coördinaten die gebruikt worden in navigatiesystemen (b.v. bij de Sagrada Familia in Barcelona):

Graden, minuten en seconden (DMS): 41°24'12.2"N 2°10'26.5"E
Graden en decimale minuten (DMM): 41 24.2028, 2 10.4418
Decimale graden (DD): 41.40338, 2.17403
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Help ! navigatie VW California T6-1



Bericht door pwhooftman »

Ik had de coördinaten van een engelstalig forum en dacht daardoor dat het Engelse coördinaten waren :-) Maar inderdaad, gewoon een van de gangbare coördinaatnotaties invoeren en kijken wat er gebeurt
Plaats reactie